2E Teknoloji Ürünleri Genel Müdürü Altay Altın: “Bu dönemde mevcut durumu korumak başarıdır”

2E Teknoloji Ürünleri, pandemi sürecinde etiket işlerinde oluşan yoğunluğa otomatik yüklemeli pozalı kesim plotterları ile hız ve kalite getirdi.

2020 yılında yaşanan tüm olumsuzluklara rağmen sektöre olan hizmetini kesintisiz sürdüren firmalardan biri olan 2E Teknoloji Ürünleri, pandemi sürecinde etiket işlerinde oluşan yoğunluğa otomatik yüklemeli pozalı kesim plotterları ile destek oldu. Bu makinenin bir diğer versiyonu aynı zamana kutu kırımda yapması sebebiyle oldukça talep gördü. 2020 ve 2021 yılına ilişkin 2E Teknoloji Ürünleri Genel Müdürü Altay Altın sorularımızı yanıtladı.

 2020 yılında bir taraftan pandemi diğer taraftan kur ve vergi artışlarıyla birlikte yaşanan ekonomik sorunlar her kesim tarafından yakından hissedildi. Bu bağlamda 2020 yılı firmanız açısından nasıl geçti?

Altay Altın: 2020 yılını sağlıklı olarak bitirdik. En büyük hedefimiz bu idi ve şimdilik bir rahatsızlık yaşamadık. Bunu sağlamak için maksimum korunmayı tercih ettik ve doğal olarak işlerimizde azalmalar yaşandı. Mevcudiyetimizi koruduk ve 2021 yılı içinde süreci izleyeceğiz.

Yıl içinde yoğunlaştığınız ve piyasada tarafından daha fazla talep gören ürünleriniz neler oldu? Bunun yanında 2020 yılında sektöre yenilik noktasında sunduğunu ürünler oldu mu?

Altay Altın: Öncelikle Etiket sektöründe kullanılan otomatik yüklemeli pozalı kesim plotterlarımıza talep çok oldu. Pandemi süresince etiket işlerinde büyük bir yoğunluk yaşandı. Bu makinenin diğer versiyonu aynı zamanda kutu kırımda yaptığı için bu üründe oldukça talep gördü ve alan firmalara iş çeşitliliği kattı. Kısaca ürünleri alanlar firmalarının kazançlarını arttırdı. Eco solvent makinalardaki rekabeti, 6 renk opsiyonu CMYKLcLm ile öne geçerek kurulumlar gerçekleştirdik. Küçük ebat UV makinalarımızda Epson ve Toshiba kafa seçeneklerini sunarak ihtiyaca göre ürünler sunduk.

Firmanızın pandemi sürecinde satış, pazarlama, ürün tanıtımı, servis vb. konularda yürüttüğü çalışmalar hakkında bilgi verir misiniz?

Altay Altın: Bu dönemde müşteri ziyaretlerini azalttık. Daha çok sosyal medya araçları ile tanıtımlarda bulunduk. Müşterilerimiz durağan dönemde baskı makinelerini yoğun çalıştırmadığı için yaşanan sorunları da yerinde müdahale ile çözümler ürettik.

Dijital baskı teknolojilerinin kullanım alanlarının yaygınlaşmasının firmanıza ve satışlarınıza olumlu etkileri oldu mu?

Altay Altın: Sadece kendimizi hatırlatmak yönünde fayda sağladı. Yapılan satışların bir çoğu mevcut diyalogların sonucu olarak gerçekleşti.

2020 yılında dijital baskı teknolojilerine ihtiyacı ve talebi daha çok artan sektörler hangileri oldu?

Altay Altın: Bu dönemde hiçbir sektörün dijital baskı teknoloji ürünlerine talebinin arttığını düşünmüyorum. Belki Dezenfektan standı ve etiketleri yapan arkadaşlarımızın yoğunluğu biraz öne çıkar ama yeterli olduğunu da sanmıyorum.

Her ürünü satmak yerine, belli ürün gruplarında yoğunlaşan firmaların daha fazla başarılı olduğunu ifade ediliyor. Sizin bu çerçevede düşünceleriniz nelerdir?

Altay Altın: Herkesin bildiği işi yapması yapılan işin kalitesini arttırır. Mesela Makine satan firmaların çoğaldığını, malzeme satıcılarının da makine sattığını gözlemliyoruz. Ama sürekli servis talepleri almaktayız. Elbette servis taleplerini kabul etmiyoruz ama bu süreçte olan sektörün kaybı oluyor.

2020 yılı ticari ve ekonomik anlamda firmanız açısından nasıl geçti? Belirlediğiniz hedeflere ulaştığınızı söylemeniz mümkün mü?

Altay Altın: Söyleşimin başında da söylediğim gibi sağlığımızı koruduk, çok şükür. Hedeflere ulaştığımızı söylemek doğru olmaz ama bu dönemde mevcudiyeti sürdürmekte büyük başarıdır.

2021 yılına yönelik endüstriyel reklam ve dijital baskı teknolojileri sektörüne vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Altay Altın: Sağlınıza dikkat edin, yapabileceğiniz işleri hakkıyla yapın ve gelişmeleri takip edin.

Print Friendly, PDF & Email