Açıkhava reklamcılığı tasarımla etkisini artırıyor

Ströer Kentvizyon ile Açıkhava Tasarım Atölyesi Reklam Ajansları, marka temsilcileri ve tasarımcılardan tam not aldı.

Günümüzde sürekli gelişen açıkhava reklamcılığında tasarımın markalar için önemini vurgulamak amacıyla geliştirilen “Ströer Kentvizyon’la Açıkhava Tasarım Atölyesi” reklam ajansları, marka temsilcileri ve tasarımcılardan tam not aldı. Ströer Kentvizyon İcra Kurulu Üyesi Oya Mungan insan yaşamının çoğunun dışarıda geçmesine bağlı olarak açıkhava reklamcılığında artış yaşandığına dikkat çekerek; “Haftanın 6 gününü ve günde ortalama 2 saatini dışarıda geçiriyor. Dışarıda geçirilen zaman artınca açıkhava reklam ünitelerinin de önemi ve etkisi doğru orantılı olarak artıyor” dedi.
Son yılların en çok büyüyen sektörlerinden açıkhava reklamcılığı “Ströer Kentvizyon’la Açıkhava Tasarım Atölyesi” ile açıkhava reklamcılığında tasarımın markalar için önemini ön plana çıkardı. Katılımcıların, açıkhava reklamcılığında tasarım hakkında bilgi aldığı, açıkhava reklam sektörü üzerine merak ettikleri ve öğrenmek istedikleri her konu hakkında bilgi alma fırsatı elde ettikleri atölyeler, interaktif bir çalışma ile son buluyor. “Ströer Kentvizyon’la Açıkhava Tasarım Atölyesi” projesiyle açıkhava reklamcılığında tasarımın önemine dikkat çektiklerini belirten Ströer Kentvizyon İcra Kurulu Üyesi Oya Mungan, “Amacımız açıkhava reklamlarının doğru tasarlandığında amacına hizmet ettiğini ve reklam verene mutlaka olumlu bir dönüş sağladığının altını çizmek. Bu projede, açıkhava reklamcılığının özel dili, tipografi, okunurluk, görsel-logo kullanımı gibi tasarım öğelerinin nasıl kullanılırsa daha iyi sonuç verdiği konuları işlendi. Bu sayede katılımcılar, açıkhava reklam sektörü ile ilgili daha detaylı ve teknik bilgiler elde etme şansını kazandılar. Açıkhava tasarım atölyesinin sonunda, açıkhava reklamı için uygun olmayan bir tasarım, katılımcıların interaktif katılımıyla açıkhava için yeniden tasarlandı ve işler hale getirildi. Bu atölye çalışması her ilde yapıldı” dedi.

İlk Atölye Bursa’da
“Ströer Kentvizyon’la Açıkhava Tasarım Atölyesi” projesine Ströer Kentvizyon’un davetlileri olarak reklam ajansları, marka temsilcileri ve tasarımcılar gibi reklam ve açıkhava reklamcılığı sektörünün içinde olan kişilerin katıldığını belirten Oya Mungan, projeyi şu sözlerle açıkladı: “Ströer Kentvizyon ile Açıkhava Tasarım Atölyesi’ne ilk olarak Bursa’da başladık. Bursa’daki etkinliğimiz hem biz hem de katılımcılarımız için çok verimli geçti, kısa bir süre sonra da bir sonraki atölyemizi İzmir’de gerçekleştirdik. Ardından sırasıyla Gaziantep ve son olarak da Samsun illerimizde atölyeler gerçekleştirdik. Ströer Kentvizyon olarak Türkiye’de 27 yerleşim noktasında açıkhava reklam sektöründe hizmet vermekteyiz. Varolduğumuz Marmara, Ege, Güneydoğu Anadolu ve Karadeniz bölgelerinde bizim için önemli olan noktalarla bu çalışmayı başlatmayı uygun gördük.”
Katılımcılara verilen eğitimlerde İletişim Fakülteleri’nden de destek aldıklarını vurgulayan Mungan, “Açıkhava tasarım atölyesinin Bursa oturumunu açan isim, Ströer Kentvizyon Bursa Şube Müdürü Özgür Bayrak oldu. İzmir’de Ströer acik2Kentvizyon Marmara ve Ege Bölge Müdürü İsmail Korkmaz, Gaziantep’de Güney ve Doğu Anadolu Bölge Müdürü Sabit Kayhan ve son olarak Samsun’da Şube Müdürü Yusuf Yüksel’in konuşmalarıyla etkinlikler başladı. Atölyelerimizin sunumunu ise Kadir Has Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğretim Görevlisi ve Görsel İletişim Tasarımcısı Gürkan Mıhçı oldu” dedi.
Açıkhava reklamcılığı günden güne gelişiyor
Kentsel hareketliliğin günden güne artmasına bağlı olarak açıkhava reklamcılığının da geliştiğinin altını çizen Mungan, “İnsanlar yaşamlarının çoğunu evlerinin dışında geçiriyor. Ströer Kentvizyon ve bağımsız araştırma şirketi GfK Türkiye ile birlikte yaptığı Impacto isimli açıkhava etkinlik araştırmasına göre insanlar haftanın 6 gününü ve günde ortalama 2 saatini dışarıda geçiriyor. Dışarıda geçirilen zaman artınca açıkhava reklam ünitelerinin de önemi ve etkisi doğru orantılı olarak artıyor. Özellikle büyük şehirlerde trafik, insanların zamanlarının önemli bir kısmını geçirdikleri yer olarak karşımıza çıkıyor. Günden güne yoğunlaşan trafik nedeniyle insanlar ev ve iş arasındaki yolculuklarında daha fazla zaman geçirmek zorunda kalıyorlar. Ströer Kentvizyon tam da bu noktada, trafiğin en yoğun olduğu yerlerdeki üniteleriyle açıkhava reklamlarına maksimum görünürlük sağlıyor. Bu durum Anadolu illerinde özellikle önem kazanıyor çünkü, büyük illerde olduğu gibi fazla mesaj olmaması ve reklamın tüketicilere ulaşması daha kolay olduğundan etkisi çok daha fazla oluyor. Bunu gören ve açıkhava reklamı kullanan yerel reklamveren mutlaka olumlu dönüşler alıyor” ifadelerini kullandı. Yeni dönemde de bu projeyi sürdüreceklerini söyleyen Mungan, “Açıkhava Tasarım Atölyeleri’nin son oturumunu Samsun’da gerçekleştirdik. Katılımcıların tepkilerinin çok olumlu olduğunu görünce yeni dönem için planlamalar yapmayı düşünmeye başladık. Ströer Kentvizyon olarak en kısa zamanda yeni projelerimiz ile karşınızda olacağımızı şimdiden söyleyebiliriz” dedi.

Ströer Kentvizyon

1998 yılında kurulan Ströer Kentvizyon, Türkiye’nin en büyük açıkhava reklamı pazarlama şirketleri arasında yer alıyor. Türkiye çapında 27 yerleşimde 45 bini aşan outdoor reklam yüzünün satışını yapan Ströer Kentvizyon, kent mobilyaları adını verdikleri billboard, megalight, roketlerin dışında farklı firmaları da bünyesinde barındırıyor. AR-GE çalışmaları ile sürekli ihtiyaçlara uygun yenilikçi, teknolojik, fonksiyonel ürünler geliştiren Ströer Kentvizyon, Almanya merkezinde, Jasper Morrison, James Irvine gibi dünyanın ünlü tasarımcıları ile çalışmakta ve tasarım ödülü almış ürünler kullanmakta.

Son Durak Erzurum’da oldu
Türkiye genelinde 27 yerleşim merkezinde faaliyet gösteren açıkhava reklam şirketi Ströer Kentvizyon, Renaissance Polat Erzurum Otel’de “Açıkhava Tasarım Atölyesi” düzenledi. ‘Markalar açıkhavada büyür’ ilkesiyle açıkhava reklamcılığının markalar için önemini vurgulayan Ströer Kentvizyon’un Erzurum’da düzenlediği “Açıkhava Tasarım Atölyesi” Ströer Kentvizyon Erzurum Şube Müdürü Emre Sekmen’in konuşmasıyla başladı.
Erzurum reklam ajansı temsilcilerinin geniş katılımıyla gerçekleşen “Açıkhava Tasarım Atölyesi”ni sunan Kadir Has Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğretim Görevlisi ve Görsel İletişim Tasarımcısı Gürkan Mıhçı, açıkhava mecrasını çok daha etkili kullanmanın açıkhava reklamlarını daha etkin bir şekilde tasarlamakla başladığını anlatarak sunumuna başladı.İki oturumdan oluşan “Açıkhava Tasarım Atölyesi”nin ilk oturumunda açıkhava reklamcılığının özel dili, tipografi, okunurluk, görsel-logo kullanımı gibi tasarım ögeleri anlatıldı. İkinci oturumda tarz ve imaj gibi konular işlenerek katılımcılarla beraber interaktif bir atölye çalışması gerçekleştirildi. Ströer Kentvizyon’un sırasıyla Bursa, İzmir, Gaziantep ve Samsun’ da gerçekleştirdiği ‘Açıkhava Tasarım Atölyesi’ Erzurum’da yapılan oturumla son buldu.

Print Friendly, PDF & Email