Altın Turizm’den China Sign Fuarı’na Özel Program

Çin’in Guangzhou ve Dongguan şehirlerinde düzenlenen China Sign Fuarı Mart ayı başında gerçekleştirilecek. Altın Turizm fuara özel program hazırladı. Öte yandan KOSGEB, fuarı ziyaret eden firma yetkililerine destek sağlıyor. 

Altın Turizm, Çin’in Guangzhou ve Dongguan şehirlerinde eş zamanlı olarak düzenlenecek China Sign Fuarı’na özel program hazırladı. Türkiye’de Sign China Fuarı’nın tek yetkili acentası olma özelliği taşıyan Altın Turizm, fuarlara ek olarak tur paketine önemli fabrika ziyaretlerini de ekledi. Bilindiği üzere Dış Ticaret Müsteşarlığı fuara katılan firmaları teşvik ediyor. Bugün KOSGEB tarafından yine aynı amacı güden firma ziyaretçilerine de 2000 TL destek sağlandığı bildirildi.

Turizm sektörünün özellikle yurt dışı iş gezileri alanında adından sıklıkla ve başarı ile söz ettiren lider firması Altın Turizm’i ziyaret ettik. Şirketin Yönetim Kurulu Başkanı Yoldaş Altın çalışmalarına ilişkin sorularımızı yanıtladı.

Efendim, öncelikle firmanızdan ve faaliyet alanlarından bahsedermisiniz?

Altın Turizm 10 yılı aşkın bir süredir sizin de tespit ettiğiniz üzere özellikle iş gezileri alanında başarılı operasyonları ile tanınan ve Çin bölgesinin uzman acentası olmanın haklı grurunu taşıyan A grubu bir seyahat acentasıdır. Firmamızın merkez ofisi Osmanbey İstanbul’da olup, TURSAB (Türkiye Seyahat Acentaları Birliği) üyeliğinin yanısıra ayrıca IATA (International Air Transport Association) ve ASTA (American Society of Travel Agents) üyesidir. Yıllık olarak 3000 üzerinde işadamı ve girişimciye yurtdışı iş gezilerinde özellikle Çin içinde seyahat danışmanlığı hizmeti sunmaktayız. Bu geziler kişiye özel münferit ve grup bazında fuar ziyaretleri-katılımları ve iş toplantıları olarak iki ana başlıkta toplanabilir. Altın Turizm ayrıcalığını tercih eden yolcularımız, içinde dış-iç hat uçak bileti, vize hizmeti, otel rezervasyonu ve transfer, şahsi tercümanlık gibi yerel servislerin bulunduğu paket turları tercih edebilmekte veya bu menüden dilediği servisi alabilmektedirler.

Özellikle faaliyet bölgeniz olarak Çin’i ön plana çıkartıyorsunuz. Bu bölge neden bu kadar önemli?

Bu bölgeye tur operasyonu gerçekleştirmek her acentanın kolaylıkla üstesinden gelebileceği bir alan değil. Öyle bir yer düşünün ki kendi dili dışında bir dil konuşamasın ve buna ilave olarak yazın 5, kışın ise sizden 6 saatlik ileri zaman dilimine sahip olsun. İşte Çin böyle bir yer. Bir örnek verecek olursak, yerel saat ile sabah 10:00 sularında otelinize ulaştığınızı ve size taahhüt edilen otel odanızın aslında var olmadığını düşünün. Size bu turu sunan acenta için saat sabah 05:00’dır. Dolayısıyla daha mesai başlamadığından ötürü derdinizi anlatacağınız çözüme ulaşabileceğiniz bir muhatabınız yoktur. Eğer Altın Turizm gibi o bölgede üslenmediyseniz, soruna anında çözüm getiremiyorsanız yolcu mağduriyeti kaçılmaz. Bu teknolojimiz ve yapılanmamız sayesinde diğer bazı acenta yolcuları gerçekte bizimle seyahat ettiklerini bilmeden Acentamızın hizmetlerinden faydalanırlar. Çünkü firmamız tur operatörü kimliği ile aynı zamanda diğer acentalara da hizmet vermektedir.

Çin’e yönelik olarak Türk pazarında bazı olumsuz düşüncelere tanık oluyoruz. Bu konuda siz ne düşünüyorsunuz?

Uzun süredir neredeyse tüm sektörlerin nabzını tuttuğumuzdan ötürü doğal olarak bizim de kulağımıza bu tür düşünceler, ön yargılar geliyor. Elbette saygı ile karşılıyoruz. Ancak samimiyetle belirtmek gerekir ki bu tür düşüncelere sahip olan saygıdeğer işadamı ve girişimciler dahi Çin’in artık “dünyanın üretim atölyesi” olduğu gerçeği konusunda birleşiyorlar. Bu durumda verdiğimiz hizmetin önemi daha da artmaktadır. Bugünün iş dünyası romantizm yerine gerçekçi yaklaşımlar, ucuz üretim maaliyetleri ve yüksek kalite standardları ile ilgileniyor. Bu nedenle herkes için rakibini, son teknolojisini ve yeni ürünlerini tanımak, ulaştığı düzeyden haberdar olmak da kanımca son derece gerekli.

Çin’de düzenlenen fuarlara çok katılım oluyor mu?

İş hacmimizin neredeyse %90’ını bu tür ziyaretler oluşturmakta. Ocak ayı dışında tüm sene Çin’de fuar faaliyeti var ve bu fuarların tamamına yakını sektörel ve uluslararası bazda.  Çin’in yükselen trend olması gerçeği ile özellikle Almanya ve İtalya orijinli birçok lider fuar organizatörü artık yıllık etkinliklerininden bir çoğunu Çin’de düzenledikleri fuarlar ile gerçekleştiriyorlar. Messe zinciri bunun en basit örneği.

Müşterileriniz size nasıl ulaşıyor?

Genelde bizi tecrübe etmiş olan bir diğer yolcumuzun tavsiyesi ile. Ciddi bir kitle de bize internet sitelerimiz aracılığı ile ulaşmaktadır. Fuarara.com markası şirketimize aittir. Bu portalın yanısıra içinde yaklaşık 200 adet güncel Çin fuarının yer aldığı Cinfuarlari.org sitesi de oldukça fazla ziyaret edilmektedir. Aslında bu sitenin örneklerini diğer ülkelerde de bulabilmek mümkün ancak onu emsalsiz kılan fuar bilgisine ek olarak ayrıntılı ve fiyatlandırılmış tur programlarını da içinde barındırması.

Fuar ziyaretçilerine ne gibi imkanlar sunuyorsunuz?

Altın Turizm, Çin içerisinde 12 adet fuarın Türkiye Tek Yetkili Satış Acentalığı görevini layıkıyla yürütmektedir. Yeri gelmişken Dijital Teknik Dergisi’nin değerli okuyucularının da dahil olduğu “Açık Hava Reklamcılık” sektöründe Sign China ve bu yıl ilk kez düzenlenecek olan Dongguan China Sign fuarlarının da Türkiye Tek Yetkili Acentaları olduğumuzu belirtmek isterim.

Vize, uçak, otel, transfer fuar giriş kartıı, rehberlik, şahsi tercümanlık gibi klasik anlamda verilen hizmetlerimize ilave olarak çok önemli bir gelişmeden söz etmemde fayda görüyorum. Bilindiği üzere Dış Ticaret Müşteşarlığı uzunca bir süredir yurt dışında ürünlerini tanıtmak amacı ile fuara katılımcı bazında iştirak eden girişimcilere teşvik amaçlı destek sağlamaktaydı. Bugün ise KOSGEB yine aynı amacı güden ziyaretçilere, tekrar ediyorum ziyaretçilere yönelik olarak firma başına 2000 TL tutarında destek sağlamaktadır. 14 Haziran 2010 tarihinde Resmi Gazetede yayınlanan yönetmelik uyarınca A Grubu seyahat acentaları da bu tür gezileri organize etmeye yetkili kılınmışlardır.

Firmamız bu yeni yönetmelik kapsamında derhal ilgili kurum ile bağlantıya geçerek, gerekli düzenlemelere yönelmiştir. Görüldüğü üzere bütün çabamız ürünlerini tanıtmak amacı ile düzenleyeceğiz gezilere iştirak eden konuklarımıza Devletimizin sağladığı bu imkandan faydalandırmak ve bu girişimlerine destek konusunda aracı olmaktır.

Dergimizin de içinde olduğu Reklamcılık sektörü ile ilgili hangi fuarları öneriyorsunuz?

Çin’de bir fuarı ziyaret etmenizi gerektirecek dikkat edilmesi gereken hususlar var. Başlıcaları: yapıldığı şehir, organizatörü, uluslararası bazda olup olmadığı, katılımcı sayısı, ziyaretçi sayısı. Bu kriterler göz önüne alındığında Çin’in Guangzhou şehrinde her yıl Mart başında Guangzhou’da düzenlenen ve bizim de Türkiye’de tek yetkili acentası olduğumuz Sign China Fuarı, bu sektörde faaliyet gösterenlerin tüm ihtiyaçlarına  yanıt verebilecek büyük bir etkinlik. Üstelik bu yıl Guangzhou’ya 1 saat araç mesafesinde bulunan komşu şehir Dongguan’da ilk kez düzenlenecek olan China Sign Fuarı ile kombine ederek, tur paketine sektör ile ilgili önemli fabrika ziyaretlerini de ekledik. Sonuç olarak ortaya içeriği son derece zengin olmasının yanında fiyatı ve KOSGEB desteği açısından herkesin kolaylıkla ulaşabileceği bir paket program çıktı.

Tur programı ile ilgili detay verebilir misiniz?

Tur programımız 27 Şubat-05 Mart tarihleri arasında olacak. Bu iki reklamcılık fuarını da ziyarete imkan tanıyan programın fiyatı oldukça uygun. Programa gidiş dönüş bileti, 5 yıldızlı otelde konaklama, yerel transferler, iki fuarın da giriş kartları ve rehberlik hizmeti dahildir. A’dan Z’ye reklamcılık sektörüne yönelik son teknolojik ürünleri ve gelişmeleri tek bir çatı altında bulabileceğiniz bu önemli etkinliği ziyarete okuyucularınızı Altın Turizm kalitesi ile davet ediyoruz.

Print Friendly, PDF & Email