ARED, İTO’yu Ziyaret Etti

ARED, hem İTO’nun 125. yıl dönümünü kutlamak hem de sektörel sorunlarla görüş alışverişinde bulunmak üzere 10 Nolu Meslek Komitesi Yönetim Kuruluna bir ziyaret gerçekleştirdi.

ARED Eski Başkanı Murat Ürünsak ile Yönetim Kurulu Üyesi Şenol Yüksek, dernek Genel Koordinatörü Ayşe Zübeyde Aydın ve dernek yetkilisi Şenay İpek ve hem İTO’nun 125. yıldönümünü kutlamak hem de sektörel sorunlarla görüş alışverişinde bulunmak üzere 7 Şubat 2007 Çarşamba günü 10 Nolu Reklamcılık, Filmcilik, Tiyatro, Sinema, Yerli Film ve İhracatçıları Meslek Komitesi Yönetim Kuruluna bir ziyaret gerçekleştirdiler. Ziyarette 10 Nolu Meslek Komitesi Başkanı Özdemir Öğüt, Başkan Vekili Ekrem Gökkaya ve diğer üyeler İlhan Soylu, İsrafil Kuralay, Mehmet Naci Aköz, Yılmaz Atadeniz, Aygün Karakaş ve Yılmaz Atadeniz’de hazır bulundular.

Yemekli gerçekleşen toplantıda söz alan ARED yetkilileri dernek faaliyetleri hakkında bilgi verdiler. İzmir’de “Açıkhava Reklamcılığı Meslek Yüksek Okulu”nun kurulması konusundaki gayretlerin meyve verdiğini ve okulun bu yıl eğitime başladığını belirten ARED yetkilileri ayrıca ARED’in FESPA, ISA ve EVL gibi uluslararası dernek ve federasyonlara üye olduğunu, bazılarının genel kurullarının Türkiye’de yapılmasına öncülük ettiklerini ve Sign Fuarı gibi etkinliklerle sektöre destek verdiklerini ifade ettiler.

ARED yetkilileri, Açıkhava reklamcıları olarak yerel yönetimlerin keyfi ve tutarsız politikalarından müşteki olduklarını; doğrudan ve dolaylı yollarla alınan vergi ve harçlarla sektörün önünün kesildiğini vurguladılar.

Toplantıda söz alan 10 Nolu Meslek Komite üyeleri ise; seçildikleri günden bugüne en yoğun gündemlerinden birini Açıkhava sektörünün sorunlarının oluşturduğunu söylediler. Kendilerinin de ifade ettikleri sorunlarla ilgili İTO Yönetim Kurulu Başkanlığı’nın öncülüğünde gerek merkezi hükümet yetkilileri gerekse de başta İstanbul Büyükşehir Belediyesi olmak üzere ilgili belediyeler nezdinde çok sayıda girişimleri olduğunu ve önemli mesafeler alındığını vurguladılar.

Toplantıda taraflar karşılıklı diyalog ve işbirliğinin geliştirilmesi konusunda mutabık kaldılar.
Ayrıca hazırlanmakta olan “Yeni Belediyeler Kanu”nun sektörü ilgilendiren maddelerine ilişkin ortak görüş oluşturulması ve konunun birlikte takip edilmesini kararlaştırdılar.

Toplantıda son olarak 10 Nolu Meslek Komitesinin teklifiyle İTO 2007 iş programına konulan “Açıkhava sektör araştırması” ile ilgili ARED’in akademisyen, araştırmacı ve sektör uzmanı kişilerin isimler ve araştırmanın kapsam ve bütçesine dair bir hazırlık yapması ve bunu en kısa zamanda Komite Yönetim Kurulu’na iletilmesi de kararlaştırıldı.

YÖNETİM KURULU TOPLANDI

Şubat ayı Yönetim Kurulu Toplantısı İTO ziyaretinden hemen sonraki gün ARED Merkez ofisinde gerçekleştirildi. Toplantıda ARED 2007 yılı hedeflerinin uygulanmasına yönelik kararlar alındı. Bunlardan biri, 5-9 Haziran 2007 tarihlerinde Berlin’de gerçekleşecek olan FESPA 2007 Fuarı’na ARED Yönetim Kurulu Üyeleri olarak toplu katılımın sağlanması kararıydı. Ayrıca FESPA 2007 Fuarı’nda 100 metrekarelik bir stand ile Türk pavyonu oluşturulması da kararlaştırıldı. Dört tarafı açık olacak bu stand, kendi alanı içinde de bölmelere ayrılmayacak ancak ARED üyeleri katılım payı karşılığında katılabilecek. ARED üyeleri isterlerse düşük bir katılım payı karşılığında sadece broşürlerini de stantda sergileyebilecek. Standın tasarımı ve katılım şartları netleştiğinde ARED üyeleri bilgilendirilecek.

Türkiye’deki Açıkhava reklam mecralarının kullanım oranına ve yaygınlığına dair net verilerin olmayışı sektörün önemli sorunlarından biriydi. Uluslararası Reklamcılık Derneği (IAA) bu yıl reklam sektörüne yönelik bir analiz çalışması gerçekleştiriyor. ARED de bu çalışmaya Açıkhava reklam sektöründeki verilerin toplanması konusunda katkıda bulunma kararı aldı. 6 üniversiteden 14 akademisyen ile gerçekleştirilecek olan çalışmada sonuçlar akademisyenler tarafından raporlanacak ve rapor sonuçları sektörle paylaşılacak. Bu sayede Açıkhava reklam sektörünün hacmi, çalışan sayısı, eğitim düzeyi gibi daha birçok veriye ulaşılacak ve sektörün de kullanabileceği güvenilir bir kaynak sağlanmış olacak. Çalışmayla ilgili olarak ARED, yakın tarihte üyelerine bir anket ulaştıracak. Bu ankete verilen cevaplar doğrultusunda çalışma şekillenecek olan çalışmaya bütün üyelerin katılması bekleniyor.

ARED’in bu dönemdeki önemli bir diğer hedefi de Türkiye genelinde Açıkhava reklamcılığı sektöründe çalışan kişi ve kurumların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirmek amacıyla eğitim faaliyetleri düzenlemekti. Yönetim kurulu toplantısında eğitim faaliyetleriyle ilgili planlama tamamlandı ve beş konu belirlendi:

– Araç giydirme teknikleri
– LED teknolojisi
– İş sağlığı ve iş güvenliği
– Depo yönetimi
– Rekabet

Yönetim Kurulu toplantılarının iki ayda bir İstanbul dışında yapılması kararlaştırıldı. Bu toplantılarda o ildeki sektör temsilcileriyle bir araya gelip sektör ve ARED ile ilgili söyleşiler gerçekleştirilecek. Bu illerde sektörel eğitim faaliyetlerine yarım günlük araç giydirme teknikleri ve LED teknolojisi eğitimi ile başlanacak. Eğitimler bağımsız bir uzman tarafından, tedarikçi sponsor firmaların da desteği ile gerçekleştirilecek ve eğitimlere katılan sektör temsilcilerine sertifika verilecek. Planlanan il ziyaretleri de şöyle: 08 Mart 2007 Samsun, 10 Mayıs 2007 Ankara, 12 Temmuz 2007 Bursa, 14 Eylül 2007 İzmir, 08 Kasım 2007 Adana, 10 Ocak 2008 Antalya, 13 Mart 2008 Konya, 08 Mayıs 2008 Kayseri

ARED, bir yıldan daha uzun bir sürenin planlandığı il toplantılarında hem İstanbul dışındaki Açıkhava reklam sektörü temsilcileriyle bir araya gelebilmeyi hem de sektörel eğitimleri, İstanbul dışındaki illere de taşımayı hedefliyor.

KOBİFADANA

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği tarafından organize edilen ve 14-15 Şubat 2007 tarihlerinde AdanaÆda gerçekleşen KobifAdana Kobi Bilgi ve Eğitim FuarıÆnda, ARED Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet PehlivanÆın organizasyonuyla ARED Doğu Akdeniz Bölge Koordinatörlüğü 18 metrekarelik bir standla AREDÆi temsil etti. İki günlük fuar boyunca ARED standını Adana Büyükşehir Belediye Başkanı, İlçe Belediye Başkanları, Adana Sanayi Odası Başkanı ve Adana Ticaret Odası Başkanı ziyaret ederek ARED ile ilgili bilgiler aldılar. KobifAdana Fuarı, AdanaÆdaki kamu, resmi ve özel kuruluşlara AREDÆin tanıtımı konusunda başarılı bir fuar olarak gerçekleşti.

Print Friendly, PDF & Email