CMYK Genel Müdürü Oğuz Dinçer: “Son çeyrekte sektörün yatırım iştahı arttı”

Oğuz Dinçer: “Genel olarak sektörümüzde yatırım iştahının arttığını söylemek mümkün. 2019 yılının son çeyreğinden başlayarak bunu gözlemledik. 2020 yılının bu ivmenin etkisi ile çok daha iyi geçeceğini düşünüyoruz”

CMYK Genel Müdürü Oğuz Dinçer, endüstriyel reklam sektöründe yatırım iştahının son dönemde ciddi oranda arttığını, bu sebeple 2020 yılının sektör açısından çok daha başarılı geçeceğini söyledi. 5-8 Aralık 2019 tarihleri arasında düzenlenen Fespa Eurasia Fuarı’na katılan CMYK, geniş ürün yelpazesini ziyaretçilerle buluşturdu. Fuarın ardından CMYK Genel Müdürü Oğuz Dinçer sorularımızı yanıtladı.

Bizim gözlemlediğimiz kadarıyla fuarda standınız oldukça yoğundu. Siz fuarı nasıl buldunuz? Bu noktada fuar beklentilerinizi karşıladı mı?

Oğuz Dinçer: Bildiğiniz gibi Fespa fuarı yılın son dönemine denk gelmektedir. Gözlemleyebildiğimiz kadarıyla ertelenmiş yatırımların gerçekleştirildiği bir platform oldu. Dolayısıyla çok ilgi gördük ve yoğunluk yaşadık. Fuar beklentilerimiz doğrultusundaydı ve bizim açımızdan çok verimli geçti.

Fuarda çok sayıda ürün sergilediniz. Bu sergilenen ürünler hakkında biraz bilgi verir misiniz? Bununla birlikte ziyaretçilerin daha fazla ilgilendiği ürünler oldu mu?

Oğuz Dinçer: Fuarda CMYK olarak neredeyse LIYU marka tüm ürünlerimizi sergiledik. Solvent, LED UV roll, LED UV flatbed ve kesici ürünlerimiz vardı. Ayrıca hybrid ürünümüz yakın zamanda lansmanını yaptığımız bir üründü. Tüm ürün gurupları içinde en çok LED UV rol ve kesici makinamız ilgi gördü.

Yurt içi ve yurt dışından gelen ziyaretçi noktasında fuarı nasıl buldunuz? Beklentilerinizin dışındaki ülke ve şehirlerden ziyaretçi ağırladınız mı?

Oğuz Dinçer: CMYK Reklam olarak Liyu International organizasyonunu takip eden firmayız. Dolayısıyla yurtdışından çok sayıda ziyaretçimiz bu fuarımızda da bizi yalnız bırakmadı. Ayrıca Türkiye’nin tüm bölgelerinden müşterilerimiz de standımızda ziyaret etti. Tüm konuklarımızı ağırlamak memnuniyet vericiydi.

Mevcut piyasa koşullarında fuara gelen ziyaretçi sayısı oldukça başarı olduğunu düşünüyoruz. Gelen ziyaretçiyi analiz ettiğinizde daha çok hangi amaçla ziyaretler oldu?

Oğuz Dinçer: Biz daha çok ertelenmiş makine yatırımlarını gerçekleştirmek isteyen müşteriler gördük. Yani fuar katılımı en çok satın alma motivasyonu yüzündendi diyebiliriz.

Sonuç itibariyle fuarların amacı alıcı ve satıcıyı buluşturmaktır. Bundan sonrasında sizin ürünleriniz ön plana çıkmaktadır. Bu anlamda müşteri tercihinde, hem firma olarak hem de ürün bazında sizi ön plana çıkaran konular nelerdir?

Oğuz Dinçer: Çok uzun yıllardır ürünlerimizi müşterilerimize sunuyoruz ve satış sonrası takibimizin çok iyi olduğunu düşünüyoruz. Hem Liyu marka dijital baskı makinelerinin kaliteli olması, hem bizim yıllar içerisinde oluşturduğumuz güven hem de teknik yeterliliğimiz bizi tercih sebebi yapıyor diyebiliriz.

Fuarla birlikte sektörün daha fazla hareketleneceğini düşünüyor musunuz? 2019 yılı genel olarak nasıl geçti? Yıllık performansınızdan memnun musunuz?

Oğuz Dinçer: Fuarların sektöre hareketlilik kattığı kesin. Ancak genelde bir yatırım iştahının arttığını söylemek mümkün. 2019 yılının son çeyreğinden başlayarak bunu gözlemledik. 2019 yılı bizim açımızdan bir evvelki yılın tekrarı gibi geçti. 2020 yılının bu ivmenin etkisi ile çok daha iyi geçeceğini düşünüyoruz.

Son olarak endüstriyel reklam sektörüne vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Oğuz Dinçer: Özellikle yeni bir yıla girmekte olduğumuz bu günlerde tüm meslektaşlarımıza işlerinde başarılar temenni ediyorum. Umarım her şey gönüllerince olur.

Print Friendly, PDF & Email