Deniz Dış Ticaret, yüksek kaliteli ürünlerle pazarını büyütmeyi hedefliyor

Deniz Dış Ticaret ortaklarından İbrahim Demirseren ile yaşanan pandemi süreci ve piyasaların genel durumuna ilişkin bir söyleşi gerçekleştirdik.

Yaşanan pandemi sürecinin etkilerinin azaldığı bir dönem içine girdik. Piyasalardaki arz talep dengesi oluşmaya başladı. Piyasalara ait sizin izlenimleriniz nelerdir?

İbrahim Demirseren: Pandeminin hızı kesilmedi ama dediğiniz gibi çoğu sektörde gördüğümüz yavaşlama bir miktar geçti ve bir talep oluşmaya başladı. Fakat bu talep otomotiv gibi bazı sektörlerde çok kuvvetli oldu, bizim sektör gibi sektörlerde ise umulan gibi olmadı. Bunun sebebi hepimizin bildiği gibi dövizde yaşanan akıl almaz yükseliş ve sektörümüzün üretimde kullandığı birçok yarı mamule getirilen yüksek gümrük vergileri. Avrupa imalatları dışında tüm germe vinili ürünlere 40 % ve folyolara 20 % ilave vergi geldi. Tabii LED ürünlerine de. Bunlar maliyetlerimizi çok yükseltti ve zaten zor bir sene geçiren müşteri firmalarımızın sektöre olan talebinin düşmesine sebep oldu. Kur artışı ve ilave vergiler ile TL bazında fiyatlarına 75 % kadar artış gelen sektörümüze talep düştü. Bu duruma alışılması ve sektörün eski canlılığına dönmesi kolay olmayacaktır. 2021 senesinin hepimiz için zor bir sene olacağını düşünüyoruz.

Son dönemde satışına yoğunlaştığınız ürün grupları hangileridir? Bu ürünlerin özellikleri ve kullanıcıya sağladığı avantajlar hakkında bilgi verir misiniz?

İbrahim Demirseren: Son zamanlarda enerjimizi daha çok piyasada fazla alternatifi olmayan, projelerde tercih edilen ve kaliteleri ile fark oluşturabileceğimiz ürünlerimize harcadık. Lamine germe vinilleri, ekonomik monomerik folyolar, ekonomik kesim folyoları gibi ürünlerde stoklarımızı ve satış çabalarımızı azalttık. Kaplama germe vinilleri, delikli cam filmleri, tekstiller, mürekkepler gibi ürünlere daha çok çaba harcadık. Arlon ve Hexis firmalarının yüksek kaliteli kendinden yapışkanlı ürünleri de bu çabalarımızdan payını aldılar. Ayrıca satış portföyümüze en son dahil olan LG Hausys iç mekan dekorasyon folyoları da bir çok firmaya ve mimari kuruluşlara tanıtıldı. Bunlar pandemi sebebi ile şu anda eklenen cirolara ulaşamasalar da bizim için geleceğe güzel yatırımlar oldular.

Pandemi nedeniyle bu sene sektörümüzle ilgili fuarlar gelecek yıla ertelendi. Bu kararı nasıl değerlendiriyorsunuz?

İbrahim Demirseren: Bu sene iki fuarımızda ertelendi. Bildiğiniz gibi pandemi sonrası aslında planlanan fuarların hemen hemen hiç biri gerçekleştirilemedi, seneye ötelendi. Pandemi ile ilgili tüm Dünya’da ve ülkemizde yaşanan son gelişmeleri düşündükçe bu kararların doğru olduğuna inanıyorum. Biliyorsunuz sektörel derneğimiz Ared ve Ared – Fespa ortaklığı ile yapılan FESPA Eurasia fuarı şirketinde yönetim kurulu üyeliği görevlerim var. ARED yönetim kurulu ve FESPA Avrasya A.Ş. yönetim kurulu olarak sektör üyelerinin, katılımcıların, ziyaretçilerin sağlığını ve fuarın verimliliğini hep ön planda tuttuk, fuarın ertelenmesinin şart olduğunu düşündük ve bunu uyguladık.

Fuarların olmadığı bu dönemde satış ve pazarlama politikanızda bir değişiklik olacak mı? Bu dönemde farklı bir çalışma yapmayı düşünüyor musunuz?

İbrahim Demirseren: Bu dönemde pazarlama faaliyetlerimizde bir azalma olmadı. Dergi ilanlarımız devam etti, web sitemiz yenilendi, internetten satış konusunda adımlarımızı attık. Satış tarafında ise müşterilerimizin ve kendi ekibimizin sağlığını düşünerek, mecburen satış ziyaretlerimizi azalttık. Müşterilerimizle daha çok telefon ve video konferanslar ile görüşmeye başladık. Sistem Reklam’ın sahibi Oğuz Bey’in yaşadıklarını hepimiz basından bile takip ettik, kendisine geçmiş olsun diyorum. Böyle bir ortamda satış ziyaretlerinin minimuma inmesi gerekli idi.

Bu dönemde ürün portföyünüzde yenilik noktasında değişiklik oldu mu? Bununla birlikte yeni ürün eklemeyi düşünüyor musunuz?

İbrahim Demirseren: Gelecek sene portföyümüze ilave etmeyi planladığımız, örnekleri gelmiş denenen veya örnekleri yolda olan yeni ürünler var. Bunlar şekillenince sektörel basın, fuar, internet üzerinden bunların duyurularını yapacağız.

Son olarak sektöre vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Zor bir 2020 geçirdik. 2021 senesinin farklı olacağını düşünmüyorum. Gene sıkıntılı, dövizin oynak, işlerin düşük olacağı bir sene olacak gibi gelişiyor olaylar. Cirolar düşünce en dikkat etmek gereken konular karlılık ve vadeler olacaktır. Sektör firmaları bu iki konuda çok dikkatli olmalılar. Günü kurtarmak üzere verilen düşük fiyatlar ve uzun vadeler hepimiz için tehdit, dikkatli olmalıyız.

Print Friendly, PDF & Email