Deniz Reklam, 2019’u koruma yılı olarak görüyor

İbrahim Demirseren: “2019 yılı Türkiye için kolay bir sene olmayacak. Öncelikli hedefimiz şirketimizin mevcut mali gücünü ve pazar payını korumak olacak”

Deniz Reklam ortaklarından İbrahim Demirseren ile 2019 yılına ilişkin keyifli bir sohbet gerçekleştirdik. Deniz Reklam, alanında uzman markaların Türkiye temsilciliğini başarıyla sürdürüyor. İbrahim bey, Deniz Reklam’ın genişleyen ürün portföyü ve yenilikleri hem de 2019 yılında yapacaklarına ilişkin sorular yönelttik.

İbrahim bey, sektörde uzun yıllardır başarıyla hizmet veriyorsunuz. Geçmişten günümüze baktığımız zaman gelişimi nasıl görüyorsunuz?

İbrahim Demirseren: Deniz Dış Ticaret olarak 20’nci kuruluş yılımıza girmeye çok yaklaştık. Geriye dönüp baktığımızda doğru bir ortaklıkla çok güzel bir netice ortaya çıktı. 3 bin metrekare açık, 3 bin metrekare kapalı olmak üzere 6 bin metrekareden oluşan bir tesiste faaliyetlerimizi yürütmekteyiz. Baskı malzemeleri noktasında dünyanın önde gelen markalarını uzun yılladır temsil etmekteyiz. 600 metrekarelik bir alanda temellerini attığımız firmamızın bugün 6 bin metrekare alanda 20 yıla yakın zamandır istikrarlı bir şekilde hizmet verebiliyor olması bizleri ayrıca mutlu etmektedir. Ortaklarımızla birlikte çok doğru ve kararlı adımlar attık. Aldığımız kararlarda yakaladığımız başarıyla da bugünlere gelmiş bulunuyoruz. 22 kişilik bir ekiple çalışıyoruz. İstanbul içinde 6 adet dağıtım aracı, 6 adette satışa yönelik araçlarımızla hizmet veriyoruz.

Deniz Reklam çok geniş bir ürün yelpazesine sahip. Bugün baktığımızda ürün portföyünüzde hangi ürünler var?

İbrahim Demirseren:  İlk çıktığımızda germe vinillerle sektörde yer aldık. Bugünde yine en iyi ve iddialı olduğumuz alanların başında gelmektedir. İlk ürünümüzün üzerine,  her sene portföyümüze birçok yenilik kattık. Özellikle kendinden yapışkanlı ve baskı folyoları başarılı olduğumuz bir ürün portföyü olarak dikkat çekmektedir. 15 yıldır Arlon firmasının Türkiye distribütörlüğünü yürütmekteyiz. Arlon, Turkcell ve Petrol Ofisi gibi kurumsal markaların tercih ettiği bir ürün grubudur. Diğer taraftan 2017 yılında HEXIS folyolarının Türkiye temsilciliğin üstlendik. HEXIS markasının asıl odak noktası araç kaplama uygulamalarıdır. Bu ürün grubunu Türkiye pazarında Milim Grup aracılığıyla pazara sunmaktayız. HEXIS’ın baskılık ve kurumsal kimlik çalışmalarına yönelik ürünlerini de 2018 yılı itibariyle Türkiye pazarına alternatif olarak sunmaya başladık. Burada dikkat ettiğimiz nokta Arlon çözümleri ile ayrışan ürünleri tercih ediyoruz. Böylece folyo grubuna tüm alternatifleriyle çözüm sunmaktayız. Son dönemde Türkiye pazarında yaygınlaşmaya başlayan kanvas ve ışıklı kumaşlar getirmekteyiz. Portekiz menşeili bu ürün grubumuza da ilgi her geçen gün artıyor. Kurumsal markalar sosyal sorumluluk çerçevesinde, çevreci ve doğa dostu ürünlere yönelmeye başladı. Böylece iç mekan uygulamalarında tekstil ürünleri tercih edilmeye başlanmasıyla bir talep artışı yaşanmaya başladı. Bu noktada, gelecek dönemde tekstil ürünlerini daha fazla tercih edileceğini düşünüyorum. Kısa bir süre önce de LG Türkiye ofisi ile iç mekan dekorasyon ürünlerine yönelik bir çalışma başlattık. Kore kökenli LG firması Interior Film markası altında ahşap, mermer, metal,  deri desenlerine sahip folyolar üretmektedir. Desenlerin gerçekçi oluşu ilgiyi daha da artırıyor. Uygulamanın yapıldığı noktayı ahşap, mermer ve deri görünümünden farksız hale getiriyor. Böylece mevcut bir masayı veya kapıyı çok farklı bir görüntüye dönüştürebilirsiniz. Dolayısıyla LG iç mekan dekorasyonla ilgili birçok farklı ürün grubuna sahip bir firmadır. Bu ürün grubuna yönelik pazarlama faaliyetlerine başladık.

Deniz Reklam bilinmeyen bir yönü olan makine satışına değinmek istiyorum. Dergi okuyucularımız için bu konuda biraz bilgi verir misiniz?

Deniz Reklam olarak bizim ana faaliyet alanımız malzeme satışıdır. Bugüne kadar hiç zaman gündeme taşımadık ama bizim makine ithalatı kimliğimiz kurulduğumuz tarihten bu yana vardır. 2004 yılından bu yana dijital baskı makinesi ithalatı yapmaktayız. Ancak hiçbir zaman doğrudan satışı benimsemedik. Biz bir ticaret firmasıyız. Makinelerin servisi, boya ve bakımı spesifik konulardır. Makineyi sattıktan sonra ilgilenmeniz gerekir. Gerekli memnuniyeti veremezseniz hem müşterinize hem de kendinize ihanet etmiş olursunuz. Müşteri sizden makineyi aldıktan sonra çeşitli taahhütler vererek işler alıyor. Bu makineyi sağlıklı çalışır halde tutmak müşterinin olduğu kadar sizin de göreviniz olmaktadır. Bu anlamda biz makineleri getirdik, bu işi bilen firmalara verdik, onlarda müşterilerine satış yaptılar. 2017 senesi başından beri Gongzheng markasının ithalatını ve distribütörlüğünü yapmaktayız. Gongzheng dijital baskı makinelerini HKN Dijital aracılığıyla pazara sunmaktayız. HKN Dijital sahibi Hakan Yılmaz, makine, boya ve teknik servis konularında oldukça donanımlı bir meslektaşımızdır. Çok olumlu referanslara sahip olduğunu da biliyoruz. Bu anlamda kendisiyle çok sağlıklı ve başarılı bir işbirliği yürütmekteyiz. Yine mürekkep satışlarını da HKN Dijital üzerinden gerçekleştirmekteyiz. Dolayısıyla satış sonrası tüm süreçleri HKN Dijital sürdürmekte. Böylece herkes bildiği işi en başarılı şekilde sürdürmektedir.

Mevcut piyasa koşularından biraz bahsetmek istiyorum. Piyasanın bugünkü durum hakkında düşünceleriniz nelerdir?

İbrahim Demirseren: İçinde bulunduğumuz piyasa koşullarından hem ülke olarak hem de sektör olarak etkilendik. Firmamız açısından bakıldığında bu sıkıntıları en az düzeyde hissettik. Çünkü geçmiş dönemlerden gelen tecrübelerimiz doğrultusunda temkinli ve dikkatli çalışıyoruz. İş hayatına uzun soluklu bakmaktayız. Kısa vadede çok kazanalım anlayışından ziyade kontrollü ve istikrarlı büyümeyi ediyoruz. Farklı farklı işler denemek bizim yapımıza uygun değil. Biz bildiğimiz işi en iyi şekilde yapmayı tercih ediyoruz. Zaman zaman çok cazip gözüken tekliflerle karşılaştık ama hiçbir zaman bilmediğimiz bir işe girmeyi tercih etmedik. Bilmediğimiz işte yatırım yapıp riske gireceğimize, kendi işimize yatırım yaparak büyümek istiyoruz. 20 yıl boyunca bu noktaya geldiğimize göre doğru şeyler yaptığımızı düşünüyorum. Bu bakış açımızla da ticari faaliyetlerimizi sürdürmeye devam etmeyi planlıyoruz.

Yurt dışı fuar takvimi de yaklaşıyor. Bu anlamda hangi fuarları takip edeceksiniz?

İbrahim Demirseren: Çin’deki fuarı ortaklarımızdan Ziya ve Gökhan bey takip edecekler. Çin Fuarında baskı makineleri, folyo ve branda pazarına yönelik araştırmalarımız olacak. Bunun dışında Fespa Münih Fuarı’nda olacağız. Bu fuarda ise Türkiye distribütörü olduğumuz markaları ziyaret edeceğiz. Yeni fırsatlar araştıracağız.

Deniz Reklam olarak 2019 yılına yönelik nasıl hedefler belirlediniz? Nasıl bir yıl bekliyorsunuz?

İbrahim Demirseren: 2018 yılının ikinci yarısındaki sarsıntıdan sonra daha tedbirli davranma gerekliliğini hissettik. Dolayısıyla 2019 senesini koruma yılı olarak görmekteyiz. Türkiye ekonomisinin 2019 senesi içerisinde çok az büyüyeceği veya daralacağı düşünülüyor, bu durumda ciro rakamlarında azalma beklentisi içindeyiz. Şu anki satış seviyelerine göre ürün ithalatı, stoğu  yapmaktayız. Riski minimum düzeyde tutup, bu dönemi maddi ve pazar payı kayıpsız atlatmayı planlıyoruz. Müşterilerin finansal gücünü ve durumunu daha yakından takip edeceğiz. Bizim sorumluluğumuz Deniz Dış Ticaret AŞ  firmamızı finansal açıdan korumak olacak.

Son olarak sektöre vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

İbrahim Demirseren: 2019 yılı Türkiye için kolay bir sene olmayacak. Hepimiz dikkatli davranmalıyız. İş hayatında hayalcilikten uzak olmalıyız. Tedbirli olarak bu seneyi kazasız atlatan firmalar, ilerleyen zamanlarda çok daha iyi noktalara gelecektir. Piyasa koşulları herkese bir şeyler öğretecektir. Kriz zamanında akıllı hareket eden firmalara gelecek yeni fırsatlar sunacaktır. İş hayatı süreklilik arz ediyor. Rutin işlerimizi yapmaya devam edeceğiz.  Yüksek risklerden uzak durmakta yarar var. 2019 yılının hem ülkemiz için hem de sektörümüz için güzel geçmesini temenni ediyorum.

Print Friendly, PDF & Email