Derya Reklam yeni üretim tesisi ile hedef büyüttü

Derya Reklam, İstanbul Beylikdüzü, Kavaklı’da 2 bin metrekareden oluşan yeni üretim tesisini hizmete açtı. Yeni tesisle firmanın hem üretim kapasitesi iki katına çıktı, hem de yurt dışı taleplere hazır hale geldi.

Derya Reklam, İstanbul Beylikdüzü, Kavaklı bölgesinde 2 bin metrekareden oluşan yeni üretim tesisini hizmete açtı. Tesiste tüm display ürünlerin imalatının yanı sıra, yeni olarak tadım standı olarak bilinen ürünlerin 6 farklı modeli de üretilecek. Diğer taraftan Derya Reklam’ın Yenibosna’daki tesisi de aynı şekilde üretimlerine devam edecek.

Dijital Teknik Dergisi olarak Derya Reklam’ın bu büyük yatırımını yerinde görmek için fabrikaya bir ziyaret gerçekleştirdik. Derya Reklam Genel Müdürü Şükrü Erdem, yeni yatırıma ilişkin sorularımızı yanıtladı.

Şükrü Bey, Derya Reklam olarak çok büyük bir yatırım gerçekleştirdiniz. Yatırımın sektörümüze ve sizlere hayırlı olmasını dileriz. Öncelikle tesisiniz hakkında bilgi verir misiniz? Tesiste ne tür üretimler olacak?

Şükrü Erdem: Derya Reklam olarak display konusundaki çalışmalarımızı çok daha iyi bir noktaya taşımak için bu tesisi açma kararı aldık. Buradaki tesisimizde, rull-up, örümcek standı, X banner, Quick banner, duvar ve masa tipi broşürlük, föylük, alüminyum çerçeve gibi tüm display ürünlerimizin üretimi gerçekleştirilecek. Bunun yanı sıra Tadım Standına yönelik 6 farklı modelde üretimimiz olacak. Dolayısıyla yeni tesisimiz, tam bir üretim merkezi olacak. buradaki tesisteki üretimlerimizin büyük bir kısmını da ihraç etmeyi planlıyoruz. Tesisimizi yaklaşık bir ay önce üretime açtık. Şu anda 30 kişilik bir ekiple çalışıyoruz. Kısa bir süre sonra kadromuzu 50 kişiye çıkarmayı planlıyoruz.

Ciddi bir ihracat potansiyeli yakaladığınızı biliyoruz. İhracat noktasında çalışmalar nasıl gidiyor?

Şükrü Erdem: Derya Reklam olarak display konusunda hem yurtiçi piyasada hem de yurt dışı piyasada ciddi bir noktaya ulaştık. Özellikle Avrupa ve Balkan ülkelerine yönelik çok ciddi bir satış hacmi yakaladık. Halihazırda, 27 farklı ülkeye ihracat yapmaktayız. Gerçekleştirdiğimiz tanıtımlar ve katıldığımız fuarlarla birlikte bu sayı her geçen gün artış gösteriyor.

24 Haziran seçimleri tamamlandı. Piyasadaki belirsizliğin ortadan kalkması sektöre nasıl yansıdı?

Şükrü Erdem: Seçimlerin tamamlanmasıyla birlikte piyasalarda bir güven ortamı oluşmaya başladı. Şimdi adım adım yurtdışındaki yatırımcıları buraya getirmeliyiz. Belirsizlik döneminde sermaye yurt dışına çıktı. Bunu tersine çevirebilirsek kısa sürede çok daha iyi noktalara ulaşacağımıza inanıyorum.

Döviz kurundaki hareketlilik sizi nasıl etkiledi?

Şükrü Erdem: Ben döviz kurundaki yükselmeyi üretimimizin olmamasına bağlıyorum. Birçok üründe yurtdışına bağımlıyız. Döviz kurlarının yükselmesi de alım gücünü etkiliyor. Devlet tarafından orta ölçekli sanayiye daha fazla destek verilirse, ihracatla birlikte döviz kurundaki yükselme bizleri çok fazla rahatsız etmeyecektir. Herkes bizim gibi üretime yönelir, ülkemize döviz girişi sağlarsa döviz kurlarının da aynı oranda düşeceğine inanıyorum. Bu yüzden hep birlikte el ele verip yerli imalatın içinde olmalı ve desteklemeliyiz.

Son olarak sektöre vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Şükrü Erdem: Ülkemiz için en büyük kazanç, yerli üretimi desteklemek olacaktır. Bu anlamda üretim yapan tüm kuruluşların desteklenmesi gerektiğini düşünüyorum.

Print Friendly, PDF & Email

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir