Dijital Teknik uluslararası fuarları takip etmeye devam ediyor

Fuar süresince uluslar arası markalar, dünyanın farklı noktalarından gelen profesyonel ziyaretçilere yeni teknolojilerini ve ürünlerini tanıtma fırsatı buldular.

Ahmet Aydın

FESPA Global Print Expo 2019, 14-17 Mayıs tarihleri arasında Messe, Münih’te gerçekleşti. Fuar süresince uluslar arası markalar, dünyanın farklı noktalarından gelen profesyonel ziyaretçilere yeni teknolojilerini ve ürünlerini tanıtma fırsatı buldular. Fuara Türkiye’den M&T, Remifol Folyo San.Tic. A.Ş., Turan Kimya San. ve Tic. A.Ş., Zenit LED, Tekstil Box, Liteks, Lustre Digital Inks, Çağdaş Kağıt Ambalaj San. ve Tic. Ltd. Şti. olmak üzere çok sayıda firma katılım sağladı. Fuara katılarak bu arenada yer alan tüm firmalarımızı tebrik ediyor, başarılarının devamını dileriz.

Fuar katılımcı ve ziyaretçisini memnun etti

Fuar hem katılımcı hem de ziyaretçi noktasında memnun etti. Fuara dünyanın çok farklı noktalarından firmalar katılım gösterdi. Fuarda Uzakdoğu kökenli firmaların yoğunluğu da dikkat çekti. Uzakdoğu teknoloji noktasında Avrupa markalarını zorlamaya devam ediyor. Daha önceden sadece fiyat avantajına sahip olan Uzakdoğu ürünleri, şimdi teknoloji olarak da Avrupa ile yarışacak düzeye geldi. Günümüz teknolojisi birçok markayı eşit noktalara yaklaştırdı. Bundan sonra ön planda olacak konu hizmet kalitesidir. Satış öncesi olduğu kadar satış sonrası hizmetler, markaların referansları olmaktadır. Bir marka satış sonrasında yatırımcısını hangi düzeyde memnun ediyorsa, o düzeyde büyüme göstermektedir.

Dijital baskıdaki son yenilikler fuarda yer aldı

Dijital baskıda hizmet veren hemen hemen tüm markalar fuarda yer aldı. Kimi markalar yeni ürün sunarken, kimileri de mevcut ürünlerdeki güncellemelerini tanıttı. Her Bilindiği üzere Avrupa’nın da birçok ülkesi krizle boğuşuyor. Bu doğrultuda her bir yatırımcı daha temkinli ve doğru kararı vermek istiyor. Fuar tüm ürünlerin bir arada görülmesi, teknolojilerin karşılaştırılması, test edilmesi için güzel bir fırsat oldu. Dolayısıyla ziyaret edenlerin memnun kaldığını tahmin ediyoruz.

Türkiye’den ilgi geçmiş senelere göre daha az gerçekleşti

Bu yılki fuara Türkiye pazarından olan ilgi geçmiş senelere göre zayıf kaldı. Fuara ziyaret tedarikçilerle sınırlı kaldı. Fuarlar sektörlerin buluşma platformlarıdır. Katılımcısına ve ziyaretçisine az veya çok her zaman kazanç sağlar. Az veya çok olması da katılımcı ve ziyaretçinin elindedir. Buralardan elde edilecek tecrübe, gelecek vizyonlarına ışık tutacak ve ticari hayatlarına yön verecektir. Dijital Teknik dergisi özellikle bu sayımızda, fuarda yaşanan gelişmeleri ve yenilikleri okumanızı tavsiye ederiz.

Print Friendly, PDF & Email