Dijital tekstil baskı pazarının en gözde markaları Pimms Group çatısı altında

Pimms Group, Türkiye distribütörü olduğu HP ve Homer markalarıyla ITMA Barcelona 2019 Fuarı’nı takip etti.

ITMA Barcelona 2019 Fuarı, 20-26 Haziran tarihleri arasında tekstil dünyasını bir araya getirdi. 4 yılda bir tekrarlanan fuara dünyanın farklı noktalarından çok sayıda firma katılarak ürünlerini ziyaretçilerle buluşturdu. Dijital baskı çözümlerinde Türkiye’nin önde gelen kuruluşlarından Pimms Group da, bu buluşmayı yerinde takip etti. Pimms Group, Türkiye distribütörü olduğu HP ve Homer standlarında, Türkiye’den gelen yatırımcılara gelişen teknolojiyle ilgili bilgiler aktardı. Oldukça başarılı geçen fuarın ardından Pimms Group Yönetim Kurulu Başkanı Selahattin Aygüler, sorularımızı yanıtladı.

ITMA 2019 Fuarına katıldınız. Fuara hangi amaç ve beklentilerle katıldınız? Fuar nasıl geçti? Beklentilerinizi karşıladı mı?

Selahattin Aygüler: Bilindiği üzere ITMA her 4 senede bir tekrarlanan tekstil ile ilgili dünyanın en büyük fuar organizasyonu olduğundan bu sektör için çok önemlidir. Biz bu fuara, dünya tekstil piyasasına yeni giriş yapan özellikle HP’nin tekstil makineleri HP STITCH ve halen distribütörlüğünü yaptığımız Homer marka tekstil makinelerinin tanıtımı için katıldık. Bu konuda fuar olumlu geçti. Şu andaki Türkiye’de oluşan kriz nedeniyle ticari olarak beklentimizi karşılamasa da, ürünü tanıtmak ve Türk tekstil alıcılarıyla buluşması açısından beklentilerimizi karşıladı.

Fuarda hangi ürünlerinizi sergilediniz? Daha fazla ön plana çıkan ürün grupları hangileri oldu?

Selahattin Aygüler: Fuarda, HP STITCH 1000 modeli 320cm genişlikte kağıda transfer ve polyestere direkt baskı yapan endüstriyel makinesi, HP STITCH 500 modeli 160cm genişlikte kağıda transfer ve direkt baskı makinesi ile Homer marka HM1800R model 180cm genişlikte saatte 310 metrekare üretim kapasitesi ile kağıda transfer makinesi, HM3200R model 320cm genişlikte saatte 360 metrekare üretim kapasitesi ile kağıda transfer makinesi ve HM1800B-K32 model 180cm genişlikte 32 adet endüstriyel Kyocera baskı kafası ile saatte 900 metrekare  üretim kapasitesi ile direkt kumaşa baskı makinesi sergilenmiştir. Yeni olması ve tanıtımının etkili olması göz önüne aldığımızda, HP STITCH fuarın en gözde ürünüydü.

Hangi ülkelerden ziyaretçiler ürünlerinizle ilgilendi? Ziyaretçi ilgisinden memnun musunuz?

Selahattin Aygüler: Bölgemiz itibariyle, genellikle biz Türkiye ve çevre komşularıyla ilgili ülkelerle ilgilendik. Bunun dışındaki bölgelere satış yapmadığımızdan bu bölgelerle ilgili satışlara ilgili diğer bölge bayileri ilgilendiler.

Ürün çeşitliliğinizi artırma noktasında çalışmalar yürütüyor musunuz? Yakın zamanda sunmayı planladığınız ürünler var mı?

Selahattin Aygüler: Ürün çeşitliliğimizi artırma konusunda hep piyasanın lideri olduk. Şimdi de dünyada eşi olmayan, aynı anda önlü ve arkalı baskı yapan AXIA Scarf makinemizi özellikle eşarp ve ipek giyim yapan firmalar için satışına başlayacağız.

Tekstil dijital baskı pazarının gelişimini nasıl görüyorsunuz? Pazarın büyüme potansiyeline ilişkin ön görünüz var mı?

Selahattin Aygüler: Biz özellikle dijital pazarın bu ITMA Barcelona 2019 Fuarı’ndan itibaren daha büyüyeceği beklentisi içerisindeyiz. Eski rotasyon sistemini kullanan firmalar, dijital baskıya geçişi hızlandırdılar. Bunun yanı sıra dijital baskıya önceden başlayan firmalar da üretimlerini artırmak amacıyla üretim parkurlarına yeni makineler kattılar.

2019 yılının ilk yarısı tamamlandı. Geçtiğimiz yılın aynı dönemi ile kıyasladığınızda piyasaları ve yatırımcının iştahını nasıl buluyorsunuz?

Selahattin Aygüler: Bildiğiniz üzere, 2019’un ilk yarısını seçimler nedeniyle maalesef kayıp olarak kapattık. Geçen yılın aynı dönemine istinaden gerideyiz. Umarım ikinci yarıdan itibaren piyasalarda bir hareketlilik oluşur.

Son olarak endüstriyel reklam sektörüne vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Selahattin Aygüler: Ekonomik krizler maalesef ülkemizin sık sık karşılaştığı bir gerçek. O açıdan, yatırımcılar makine alımlarını ve yatırımlarını uzun süreli, sorunsuz hizmet verebilecek ürünlere yatırım yapsınlar ve yenilikleri takip etsinler.

Print Friendly, PDF & Email