Doğan Reklam Malzemeleri Türkiye’nin her noktasına çözüm sunuyor

Son dönemde gerçekleştirdiği atılımlarla adından ettiren Doğan Reklam Malzemeleri, bugün Türkiye’nin birçok noktasına çözüm sunan ve tercih edilen bir firma haline geldi. 

Doğan Reklam Malzemeleri, yeni yatırımlarla gelişimini ve büyümesini sürdürüyor. Hızla artan müşteri portföyüne daha iyi hizmet verebilmek için geçtiğimiz yıl yeni adresine geçen Doğan Reklam, bununla birlikte hem personel hem de araç sayısını artırdı. Markalaşma yolunda hızla ilerleyen Doğan Reklam Malzemeleri’nin faaliyetleriyle ilgili olarak firma sahibi Adem Doğan sorularımızı yanıtladı.

Son bir yıllık süreç içinde Doğan Reklam Malzemeleri’nde ne tür gelişmeler yaşandı?

Adem Doğan: Doğan Reklam Malzemeleri olarak 2013 başından itibaren yeni yerimize geçişimizle birlikte çok büyük atılımlar içine girdik. Müşteri potansiyelinin artması ile birlikte hem ekibimiz hem de cirolarımız % 100’e yakın artış gösterdi. Sadece makiye ve malzeme yatırımı yapmadık. İnsana yatırım yapmayı tercih ettik. Kadromuz 25 kişiye ulaştı. Çok güzel ve yoğun bir şekilde çalışmalarımızı sürdürmekteyiz. Geçtiğimiz yıl düzenlenen Sign İstanbul Fuarı’na katılmamız bize gerçekten bir çıkış ivmesi kazandırdı. Bu yıl da aynı beklentiler içerisinde yerimizi aldık. Personel sayımızdaki artışla birlikte artık daha çok müşteri gruplarına ulaşmaya başladık. Bununla birlikte araç sayımızı da artırdık. Böylece müşteriye daha hızlı servis hizmeti sunabilmekteyiz. 

Müşteri portföyünüz nerelerden oluşmaktadır? Türkiye geneline hizmet sunabiliyor musunuz?

Adem Doğan: Marmara bölgesinin yanı sıra Türkiye’nin dört bir yanından yeni müşteri gruplarına çözüm sunmaya başladık. Özellikle Avrupa yakasında bölgeye hitap eden birkaç firma ile çok yoğun bir şekilde çalışmaktayız. Anadolu’nun belirli bölgelerinde çok ciddi satışlarımız olmaktadır. Bu çalışmalarımızı her gün üstüne biraz daha ilave ederek büyütmekteyiz. 2014 yılı itibariyle genel anlamda satış grafiğimizden ve performansımızdan son derece memnunuz.

Geçtiğimiz yıl düzenlenen Sign İstanbul Fuarı’nın firmanız açısında verimli geçtiğini söylediniz. Bu yılda katılacak mısınız?

Adem Doğan: 11-14 Eylül 2014 tarihleri arasında düzenlenecek olan Sign İstanbul Fuarı’na katılacağız. Geçtiğimiz yıl gerçekleştirilen Sign İstanbul Fuarı bizim gerçekten çok memnun etti. Endüstriyel reklam sektöründe tanınan ve tercih edilen bir marka olma yolunda hızla ilerliyoruz. Kuruluşumuzdan bu yana geçen zamanı gözümüzün önüne getirdiğimizde yaptığımız güzel çalışmaların meyvelerini topladığımızı görmekteyiz. Geçtiğimiz yıl fuardan çok verimli bir şekilde ayrıldık. Bu yılda fuardan aynı tempoda güzel bir fuar geçeceğine inanıyoruz. Fuar ve standımızı ziyaret eden misafirlerimize Doğan Reklam markasını iyi bir şekilde anlatıp çözümlerimizi ve avantajlarımızı ziyaretçilerle paylaşmayı adem2planlıyoruz.

Doğan Reklam sektörde özellikle kompozit panelde Adobond markası ile tanındı. Buradaki marka bilincini nasıl oluşturdunuz?

Adem Doğan: Doğan Reklam olarak Adobond markasıyla kompozit panel çözümleri sunmaktayız. Bu markaya ait patent başvurularını tamamladık. Bu ürünlerle ilgili çok olumlu ve güzel tepkiler almaktayız. Bizi en avantajlı kılan özelliğimiz Doğan Reklam bugün topyekün bir malzeme firmasıdır. Kompozit, dekota, pleksi, folyo, viniller gibi reklam sektörünün ihtiyaç duyduğu tüm çözümleri stoklarında bulunduran güçlü bir firma konumundadır. Hedef olarak bir ürünle Türkiye pazarında tanınmayı hedefledik. Bunu da kompozit panel markamız Adobond ile başardığımızı düşünüyorum. Güçlü stok yelpazemizle Türkiye’nin neresinde olursa olsun malzeme satıcısı meslektaşlarımız dahil tüm sektöre çözüm sunabilmekteyiz.

Genel olarak piyasanın durumunu nasıl görüyorsunuz?

Adem Doğan: Genel anlamda ekonomik gidişatı olumlu buluyorum. Ancak son dönemde uygulamaya konan çek yasası bazı sorunları beraberinde getirdi. Bu yasayla birlikte tahsilat noktasında ciddi sorunlar yaşanmaya başladı. Piyasanın genel durumu gayet güzel. Yoğun bir şekilde çalışmalarımız sürüyor. Ancak tahsilat noktasındaki sorunlar biraz can sıkıyor. Malzeme satışı yapan tüm meslektaşlarımızla birlikte çok cüzi karlar ile satış yapmaktayız. Birkaç müşteride yaşanan aksamalar bizi hem maddi hem de manevi olarak yıpratıyor. En kısa sürede bu sorunların düzelmesini, düzeltilecek önlemlerin alınmasını bekliyoruz.

Doğan Reklam’ın bundan sonrası için hedefleri neler olacak?

Adem Doğan: Öncelikle önümüzde katılacağımız ve büyük beklenti içinde olduğumuz Sign İstanbul Fuarı var. Şu an için tüm dikkatimizi fuara vermiş bulunuyoruz. Fuar sonrasında dijital baskı konusunda bazı atılımlarımız olacak. Kompozit panelde yakalamış olduğumuz istikrarı ve başarıyı dijital baskı konusuna da taşımayı planlıyoruz. Baskı malzemeleri konusunda 2015 yılının ilk dönemine yönelik bir yurt dışı distribütörlüğü almayı hedefliyoruz. Bugün Doğan Reklam istediği ürünü yurtdışından getirip sektöre sunabilecek bilgi, tecrübe ve finansal güce sahip. Bu gücümüzü kullanarak, piyasanın ihtiyaç ve beklentilerini karşılayacak çözümleri sektöre sunmaya devam edeceğiz.

Son olarak sektöre vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Adem Doğan: Biz bugüne kadar kimse hakkında kötü bir düşünce içinde olmadık. Çok büyük bir pasta içindeyiz. Kim ne kadar yerse yesin bitmeyecek. Bu pasta herkese yeter. Biz her zaman herkes için dua ediyoruz. Allah herkesin işini rast getirsin, Allah kimsenin işini gücünü bozmasın, Allah kimsenin karşısına kötü insanlar çıkarmasın, kendisinden korkan kullarla karşılaştırsın, hiçbir arkadaşımızı zor durumda bırakmasın, tüm alacaklarını tez zamanda almalarını nasip etsin.

Print Friendly, PDF & Email