Doğan Reklam, Müşteri Memnuniyeti ile Büyüyor

Sektörün önde gelen tedarikçi firmaları arasında yer alan Doğan Reklam, LED ürünlerden, kompozit panele, brandadan folyoya kadar reklam sektörünün ihtiyacı olan tüm ürünleri A’dan Z’ye müşterilerine sunuyor. Hem ithalat hem de yurt içi piyasadan tedarik ettiği ürünleri son kullanıcılara ulaştıran Doğan Reklam, 4 kişilik pazarlama ekibi, 5 kişilik Üretim Ekibi, 4 kişilik Dağıtım Ekibi ve 4 idari kadro ile birlikte toplam 17 kişilik bir ekiple, hizmetlerini başarıyla sürdürmektedir. 8 araçtan oluşan filosu ile Türkiye’nin dört bir yanına ürünlerini ulaştırmaktadır.

Kısa zamanda çok iyi noktalara ulaşan Doğan Reklam’ın başarısının sırrını ve bundan sonraki hedeflerini öğrenmek için şirketin yöneticisi Adem Doğan’ı ziyaret ettik.

Öncelikle Doğan Reklam’ın kuruluşundan bu yana geçen zamanı özetler misiniz?
2006 yılında çok küçük bir sermaye ile girdiğimiz sektörde, bugün çok iyi bir noktaya ulaştığımızı görmekteyiz. Doğan Reklam, reklam sektörünün ihtiyacı olan ürünleri hem yurt içi hem de yurt dışından tedarik ederek müşterilerine sunan bir firmadır. Bunun yanı sıra Sign İstanbul Fuarı’nın ardından yapacağımız yurt dışı seyahatle birkaç ürün grubunun daha ithalatını yapmayı planlıyoruz.
Yurt dışından kompozit panel ithalatının yanı sıra, yurt içinde de partner firmalarla Adabond markası ile kompozit panel üretimleri gerçekleştiriyoruz. Özellikle, kompozit panel konusunda çok ciddi bir satış grafiği yakaladık.
Bunun dışında, pleksi, dekota, dijital grubunda; vinil, folyo, one way vision, alüminyum malzemeler gibi ürünleri iç piyasadan tedarik ederek, son kullanıcılara sunmaktayız. Folyo grubunda, Unifol, Oracal, Neschen gibi markaların bayiliğini yürütmekteyiz. Son dönemde, iç mekan ve dış mekanda kullanılan LED konusuna yoğunlaştık. Bunun için bir ekip oluşturduk. İthalatçı fiyatlarla müşterilerimize destek olmaktayız.

Bu kadar kısa bir zamanda çok iyi noktalara geldiğini gözlemliyoruz. Bu başarının sırrı nedir?
Bir kişinin, çok cüzi bir sermaye ile bu sektöre girip kısa zamanda bu derecede büyümesi gerçekten bir mucizedir. Bu mucizeyi hiçbir zaman kendimizden bilmedik. Allahü Teala’nın bir lütfudur. Çünkü bu kadar hızlı bir büyüme herkese nasip olmaz. Bunun için her zaman binlerce kez şükrediyoruz. Bizler sadece her yaptığımız işte doğru ve dürüst olmaya çalıştık. İnce eleyip sık dokuduk, müşterilerde oldukça seçici davrandık. Doğan Reklam’ın referansı her zaman müşterileri olmuştur. Çok küçük bir sermaye ile çıktığımız bu yolda, müşterilere verdiğimiz güven bizleri bu noktaya ulaştırdı. Her müşterimiz, yeni bir müşteri kazandırdı. Her geçen gün büyüyen şirketimizde, müşteri taleplerini daha iyi karşılayabilmek için bazı yatırımlar gerçekleştirme kararı aldık. Bu noktada ekibimizi ve araç filomuzu güçlendirdik. Daha kısa zamanda ve sorunsuz bir şekilde müşterilerimize hizmet vermeye devam ediyoruz.

Doğan Reklam’ın müşteri portföyü kimlerden oluşmaktadır?
Müşteri portföyümüzün % 75’lik kısmını Marmara bölgesi oluşturmaktadır. Yeni ürün gruplarımızla birlikte, Anadolu’daki müşteri kitlemiz her geçen gün artmaktadır. Bu artan talebi karşılamak için önümüzdeki dönemde Anadolu’da bazı bölgelerde bayilikler oluşturmayı planlıyoruz.

Bu yıl ilk defa Sign İstanbul Fuarı’na katılıyorsunuz. Fuara katılma amacınız ve beklentileriniz nelerdir?
Bu yıl ilk defa Sign İstanbul 2012 Fuarı’na katılıyoruz. Doğan Reklam olarak sektörde belli bir noktaya ulaştığımızı düşünüyorum. Şirket içi yaptığımız toplantılarda, artık bu fuarda olmamız gerektiğine karar verdik. Müşterilerimizden de fuara katılmamız konusunda talepler geldi. Sektörümüzün en büyük fuarı olan Sign İstanbul, hem katılımcı hem de ziyaretçi açısından oldukça hareketli ve başarılı bir fuardır. Bu sektörde hedefleri olan firmaların olması gereken bir buluşma platformudur. Doğan Reklam olarak bizlerde Sign İstanbul Fuarı’nda, istikrarlı bir şekilde yer almayı amaçlıyoruz.

Önümüzdeki döneme ilişkin hedefleriniz hakkında bilgi verir misiniz? Yeni yatırımlarınız olacak mı?
2013 yılının ilk yarısından itibaren bazı seyahatlerimiz olacak. Müşterilerimizin talepleri doğrultusunda bazı ürün gruplarında ithalat yapmayı planlıyoruz. İthalatın çalışmalarının ardından Türkiye genelinde daha iyi noktalara ulaşacağımızı düşünüyorum. İthalatta öncelikli hedefimiz, kompozit panel, LED grubu ve dijital gruplarda olacak.
Doğan Reklam sektörde kompozit panel konusunda tanınmaktadır. Doğan Reklam bugün, reklam sektörünün ihtiyacı olan ürünlerin tamamını bünyesinde bulunduran bir tedarikçidir. LED ürünlerden, folyoya, brandadan vidaya kadar 50’nin üzerinde farklı kalem malzemeyi stoklarında bulundurmaktadır.
2012 yılının başında Derz Makinesini bünyemize kattık. Tabelacı meslektaşlarımız, piyasaya iş yetiştirebilmek için zamanla yarışmaktadır. Bunun için meslektaşlarımıza istenilen ölçü ve ebatlardaki kompozit panelleri Ders Makinesinde hazırlayarak teslim etmekteyiz. Böylece, tabelacı meslektaşlarımızın iş akışlarını hızlandırmaktayız.

Sektördeki artan rekabet koşulları hakkındaki görüşleriniz nelerdir?
Sektörde fiyat politikalarının oldukça değişken bir yapıya sahip olduğunu görmekteyiz. Bu durum sektördeki birçok meslektaşımızı rahatsız etmektedir. Doğan Reklam olarak hiçbir zaman fiyat rekabeti içinde olmadık. Fiyat politikamız bellidir. Bugüne kadar hiçbir zaman piyasanın çok üstünde veya çok altında fiyatlı ürün sunmadık. Gelir ve gider dengelerini oluşturarak, müşterilerimizi de memnun eden bir fiyat politikası uygulamaktayız. Her zaman müşterinin yanındayız. İlk ticari hayatımıza hangi düşüncelerle başladıysak, bugünde aynı düşünceler doğrultusunda çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Doğruluk ve dürüstlükten hiçbir zaman taviz vermedik, bundan sonra da vermeyeceğiz. Esnaf kişiliğimizi her zaman koruyoruz. Bu Doğruluk ve dürüstlük her zaman birinci ilkemiz olmuştur. Hadis-i Şerif’de yalanla yapılan ticaretin haram olduğu bildirilmiştir. Bizim ticaret hayatımızda yalana yer yoktur.

Sektörün daha iyi noktalara ulaşması için neler yapılması tavsiye edersiniz?
Sektörümüzde kalite standartları oluşturulmuş değil. İşi en uygun fiyatla çözümlemek için kaliteden taviz veriliyor. Bugün sadece fiyat avantajı nedeniyle tercih edilen ürünler, yarın çok büyük sorunlar ortaya çıkarabilir. Bu durumda, önce uygulamayı yapan firma müşteri kaybına uğrar, ardından ürünü satın aldığı tedarikçi müşteri kaybına uğrayabilir. Sonuçta burada hem tedarikçi firmalara hem de uygulamacı firmalara önemli görevler düşmektedir. Müşteriyi doğru ürüne yönlendirerek, kaliteden taviz vermeden sektörün kalite çıtasını daha yukarıya çıkarmak gerekir. Doğan Reklam olarak ürün konusundaki bilgilendirmelerimizi hem teknik hem de fiyat konusunda doğru bir şekilde yapmaktayız. Burada kararı uygulamacı firma veriyor. Uygulamacı firmalar da müşterilerini bu noktada daha fazla bilgilendirip bilinçlendirirse, daha uzun vadeli sonuçlar elde edilebilir diye düşünüyorum.

ARED’in çalışmalarını nasıl değerlendiriyorsunuz? ARED’den beklentileriniz nelerdir?
Doğan Reklam ARED üyesi bir firmadır. Ciddi anlamda ciroya sahip, güçlü bir tedarikçi konumundayız. Ancak bugüne kadar ARED tarafından hiç ziyaret edilmedik. Örneğin, ARED Yönetimi tarafından ziyaret edilmek isterdim. Görüşlerimizi ve önerilerimizi paylaşmak isterdim.

Sektöre vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?
Çok güzel ve parlak bir sektör içinde faaliyet gösteriyoruz. Tüm meslektaşlarımıza çalışma hayatlarında başarılar dilerim. Ayrıca, bizi ziyaret ederek bu imkanı sağladığınız için Dijital Tabela Teknik Dergisi adına sizlere de teşekkür ederim.

Print Friendly, PDF & Email