drupa 2016 başarıya hazır: yeni drupa! 

Dünyanın baskı sektörü liderleri en son baskı ve çapraz medya çözümlerini sunmak için önder uluslararası ticari fuarı destekliyor.

Baskı ve çapraz medya çözümleri alanında lider uluslararası ticaret fuarı drupa 2016 şimdiden başarıya hazır: dünya çapındaki baskı sektörü ve global oyuncuları drupa’ya tam destek veriyor ve yerlerini şimdiden ayırtıyorlar. 31 Mayıs 2016’daki açılışa daha 17 ay olmasına rağmen, fuar alanının yüzde 80’i şimdiden rezerve edildi. Eğer bu trend devam ederse drupa 2016 bir kez daha, 60 yıllık geçmişinde olduğu gibi, tamamen rezerve edilecek ve baskı ve çapraz medya ile ilgili tüm sektörün lider fuarı pozisyonunu bir kez daha kanıtlamış olacak.  drupa 2016’da uluslararası global oyuncular ve piyasa liderleri yanında yeni ve yükselen şirketler de olacak. Messe Düsseldorf’un Yönetim Kurulu Başkanı Werner M. Dornscheidt şöyle anlatıyor: “Değişen ortam ışığında düşündüğümüzde bu sonuçlar göz alıcı. Dünyadaki başka hiç bir etkinlik, ister küçük, ister bölgesel, ister ticari olsun, bizim sunduğumuzu sunamıyor. Bu sonuçlar, geleceğe ve konulara odaklı stratejik yönelimimizin doğru olduğunu gösteriyor.”

“geleceğe dokunun”: Gelecek teknolojiler ve piyasalar

drupa 2016, ‘geleceğe dokunun’ sloganıyla, baskılı elektronikler, 3D baskı ve inkjet baskı gibi geleceğe odaklı teknolojilere yönelecek. Bu yenilikçi teknolojiler piyasayı ileri taşıyor ve dünya çapında ciddi fırsatlar ve büyüme potansiyeli vaat ediyor. Smithers Pira (İngiltere)’ya göre ambalaj baskısı sektöründeki satışlar 2018 yılında yüzde dört artarak 970 milyar dolara ulaşacak. Ayrıca endüstriyel ve fonksiyonel baskı sektöründe de büyüme yaşanacağı anlaşılıyor. 2008 yılından bu yana, dekoratif ve laminatlı yüzeyler, seramikler, araç parçaları, promosyonel malzemeler ya da elektronik ürünlerin üretimine yönelik baskı süreçlerini içeren bu piyasa yüzde 13.4 büyüme gösterdi ve 43.7 milyar dolar büyüklüğe ulaştı. InfoTrends’in uzmanları (İngiltere/ABD) şu anda piyasanın değerinin 100 milyar dolar değerinde olduğunu söylüyor. “Bu piyasaların büyüme potansiyelini çok erkenden keşfettik ve örneğin drupa 2012’de PEPSO (Baskılı Elektronikler Üretimi ve Çözümleri) fuarını gerçekleştirdik. Drupa 2016’da aynı konuya ek etkinlikler ve özelleşmiş bir program ile eğileceğiz.” 

3D baskı piyasası daha dinamik bir şekilde gelişiyor. Global piyasa hacminin şu anda 2.2 milyar dolar civarında olduğu tahmin ediliyor. Yakın bir tarihte Additive Manufacturing’i kuran Alman Makine ve Sistem Mühendisleri Birliği, yüzde 25 oranında yıllık büyüme oranları tahmin ediyor. Werner Dornscheidt 3D fab+print markasını sadece bu piyasa segmenti için geliştirdiklerini söylüyor. “drupa’da ve diğer Düsseldorf ticaret fuarlarında 3D baskı teknolojisi konusunda diğer katılımcılarla güçlerimizi birleştiriyoruz ve 3D konusuna yepyeni bir bakış açısı sunuyoruz” diye devam ediyor.

Endüstrinin drupa’daki bu stratejik işbirliğine yanıtı son derece olumlu ve bu da kayıtlarda kendisini gösteriyor. drupa danışma kurulu Başkanı ve Koenig & Bauer AG Başkan Yardımcısı Claus Bolza-Schünemann ise yeni bir drupa’dan bahsediyor: “İnternet çapında ticaret fuarlarının faydalılığı konusunda ciddi tartışmalarımız oldu. Bununla birlikte internet, hiçbir zaman insanlarla direkt temasın yerine geçemeyeceği gibi bu dev pazardaki son teknoloji ve çözümleri direkt olarak tecrübe etme imkanının da yerini alamaz. drupa 2016’da bir kez daha baskı ve çapraz medyanın tüm alanlarında denenmiş, başarılı olmuş fikirler ve yenilikleri canlı olarak göreceğiz. ‘Geleceğe dokunun’ sloganı yenilik ve yeni konseptler temasını son derece özlü bir şekilde ortaya koyuyor. Fonksiyonel baskı, baskılı elektronikler ya da 3D baskı gibi yeni konular değişim kapasitesini ve yenilikçi baskılı malzemelere olan ihtiyacı yansıtacak. KBA kesinlikle orada olacak!”

Kodak da drupa’nın sektör için ne kadar önemli olduğunu vurguluyor: Pazarlama Başkanı Steven Overman şöyle anlatıyor: “Kodak, drupa 2016’yı dört gözle bekliyor. drupa’nın yeni teknolojilere odaklanma stratejisi Kodak’a çok uygun. Entegre baskı çözümlerimizi müşterilerimiz ve ortaklarımıza gösterebileceğimiz harika bir yer. Ayrıca tüm yayıncılar, reklamcılar, üreticiler, tüketici elektroniği tedarikçileri ve teknoloji şirketleri de orada olacak.” Kodak’ın çevresel etkiyi azaltan işlemsiz kalıplarını, akıllı paketleri daha da göz alıcı hale getiren sistemlerini, dünyanın en hızlı ve en yüksek kaliteli inkjet preslerini ve mikro 3D baskı süreçlerini de yine drupa’da görebilirsiniz.’

Yeni piyasalar ve hedef grupların potansiyeli drupa 2016 katılımcısı Mimaki’nin de dikkatini çekti. Bu nedenle firma fuara tam destek veriyor: “drupa 2016, baskı ve çapraz medya  çözümlerinde yeni trendleri herkesten önce yakalayabileceğiniz bir numaralı alan. Dolayısıyla Mimaki de orada olacak” diyen Mimaki Europe Genel Pazarlama Müdürü Mike Horsten sözlerine şöyle devam ediyor: “Genişleyen portföyümüzde her türlü baskı hizmeti sunucusuna yönelik baskı çözümleri var. İster geniş hacimler, ister belli malzemeler ya da nesneler üzerine kişiselleşmiş baskı olsun Mimaki, doğru çözümü sunabiliyor. Müşteri tabanındaki bu çeşitlilik sayesinde doğru seyirciye doğru sunumu yapabiliyoruz. Ama drupa son derece heterojen bir  ziyaretçi ve katılımcı yelpazesi sağlıyor. Bu sayede geleceğe yönelik stratejiler geliştirebiliyoruz. Orada olmamız gerekiyor.” 

Heidelberger Druckmaschinen AGde drupa’ya tam destek veriyor: “drupa 2016 sayesinde entegre ofset ve dijital teknolojilerimizi ilgili hizmet ve tüketim malzemeleriyle birlikte sunabileceğiz. Mevcut piyasa gerekliliklerine uygun olarak Düsseldorf’daki ortaklarımızla birlikte yenilikçi çözümler sergileyeceğiz’ diye konuştu Heidelberger Druckmaschinen AG Yönetim Kurulu üyesi ve drupa komitesi üyesi Harald Weimer.

Çapraz medya ve çok kanal: Internet, büyük veri, web’den baskıya ve değişken veri baskısı çağında baskı

Internet ve dijital iletişim baskıyı temelinden değiştirdi. drupa’nın Global Insights raporunda bu durum detaylı olarak açıklanıyor. Etkileşim en önemli drupa2rolü oynuyor. Büyük veri, web’den baskıya, değişken veri baskısı ve arttırılmış gerçeklik gibi internet destekli araçlar ve QR kodları baskılı ürünlerin ve eksiksiz iş akışının tüm kozmosunu etkiliyor. drupa bu noktada çok-kanallı baskıya odaklanarak tüm aktörlere yardımcı oluyor. 2013 yılından bu yana drupa komitesinin aktif bir üyesi olan Hewlett-Packard bu yeni yöne destek veriyor: “İnsanlar arasındaki iletişim gelişiyor. Aynen teknolojideki gelişim gibi” diyor HP Grafik Çözümleri Bölümü Dünya Pazarlama Direktörü Francois Martin ve sözlerine devam ediyor: “drupa’daki yeni çapraz medya stratejisi baskılı ürünlerin iletişimde hala çok temel bir rol oynadığını gösteriyor. Endüstrideki değişimler için cesaret ve sağlam kararlar gerekiyor. Bu fuar da tam olarak bunu yapıyor. Umarım herkes bu yolculuğun daha yeni başladığını anlıyordur. Yeni drupa sosyal, mobil ve cloud-tabanlı dünyada etkili ve sürdürülebilir iletişim sağlıyor.”

drupa komitesine yakın zamanda katılan ve drupa 2016’nın en büyük on katılımcısından birisi olan EFI de drupa’nın doğru yolda ilerlediğine inanıyor: “Geleceğin hızla şimdi haline geldiği dünyamızda drupa 2016’nın geleceğe dokunan stratejisi ziyaretçilerin isteklerine tam olarak yanıt veriyor’ diyor EFI CEO’su Guy Gecht ve devam ediyor: “Hızla değişen dünyamızda, zorlu bir sektörde çalışıyoruz. Müşterilerimiz gelecek yatırım imkanlarını araştırma ve karşılaştırma hakkına sahip. Bunu da drupa’dan daha iyi yapan başka bir etkinlik yok. Bu fuar, her bir fuarın arkasından dört sene boyunca sektörün yönünü belirlemesiyle ünlü. EFI’nin drupa’nın 60 yıllık mirasını taçlandırmasının yolu ise geleceğe odaklı teknolojilerimizi ve yeniliklerimizi sergilemek olacak.”

Bu stratejik yönelim için destek sunan diğer bir şirket ise drupa 2016’nın en büyük on katılımcısından birisi olan Konica Minolta.Genel Müdürü Toshitaka Uemura şöyle anlatıyor: “drupa’nın stratejik yönelimi ve baskı ve çapraz medya çözümleri, ambalaj baskısına odaklanması ve sektörün yenilikçi gücüne yönelmesi, Konica Minolta’yı drupa 2016 için mükemmel bir ortak haline getiriyor. Üretim baskısı piyasası ve müşterilerimizin ihtiyaçlarını çok iyi anlıyor ve bunları en son teknolojilerimizle eşleştiriyoruz. Ticari baskı ve grafik sanatları sektörü için başarılı bir gelecek sağlayacak yenilikçi yaklaşımlar ve optimize iş akışları gerekiyor. Bu anlamda müşterilerimizin işlerini yeni dijital çağa hazırlamaya hazırız.”

Sektörün dijitalleşmesine ve drupa’nın yeniden konumlandırılmasına destek olan diğer bir isim ise Landa Nanographic Printing:“drupa, sektörün 21.yüzyıla girişinde önemli bir rol oynuyor. Landa Nanographic Printing için drupa 2012’yi seçtik ve hem kendimiz hem de sektör için çok ciddi bir atılımın başlangıcını yaptık. 2 bin 600 m2 standımızla drupa’nın baskı sektörünün dijitalleşmesine giden yolda tarihi adımlar atmamıza yardımcı olacağına inanıyoruz” diyor Landa Digital Printing Pazarlama Başkan Yardımcısı Ila Bialystok.

Tüm kayıtları inceledikten sonra 19 salon bireysel sektörel alanlara göre yapılandırılacak. drupa yenilik parkı, drupa cube ya da ‘touch point’ tema parkları buna göre şekillendirilecek. Katılımcı kabul süreci Eylül 2015’de başlayacak. İlk katılımcı listesi Eylül 2015’de internette yayınlanacak.

Print Friendly, PDF & Email