Farklı beklentilerin buluşma platformu: SIGN İstanbul

SIGN İstanbul, arkasındaki global güçten aldığı destekle, her yıl gösterdiği başarılı büyüme performansını artırarak, uluslararası ölçekte öne çıkan fuarlar arasında yer almaya devam ediyor.

Uluslararası Endüstriyel Reklam ve Dijital Baskı Teknolojileri Fuarı SIGN İstanbul, düzenlendiği ilk yıldan bu yana istikrarlı büyümesiyle hem katılımcı firmalarına yeni iş fırsatları, satış kanalları ve ticaret anlaşmalarının kapısını açıyor; hem de ziyaretçilerine yeni iş birliği olanakları sunuyor. 2019 Eylül ayında gerçekleşen fuardaki ticari hareketlilik, 2020 yılı için de sektöre umut oldu.  2020 yılının fuar hazırlıkları ise SIGN İstanbul 2019’un tamamlanmasıyla birlikte başladı. Yürütülen çalışmalarla ilgili olarak Tarsus Turkey Fuar Direktörü Ulaş Kılıç sorularımızı yanıtladı.

SIGN İstanbul Fuarı, endüstriyel reklam sektörüne çok önemli değerler katan sektör için önemli ve özel bir fuardır. Sektörün tüm katmanlarına ulaşan bu fuar her geçen sene büyüme grafiğini sürdürmeyi başarmıştır. SIGN İstanbul Fuarı’nı bu noktada başarılı kılan etkenler nelerdir? SIGN İstanbul her zaman hem katılımcıları hem de ziyaretçileri memnun etmeyi nasıl başarıyor?

Ulaş Kılıç: SIGN İstanbul’un düzenlendiği ilk yıldan bugüne kadar gösterdiği istikrarlı büyüme başarısının altında yatan temel etken, katılımcı firmaların ve ziyaretçilerin fuardan beklentileriyle uyumlu adımlar atıyor olmasıdır. Yıl içerisinde proje ekiplerimizin katılımcı firmalarla yaptığı bire bir görüşmeler sayesinde, her daim sektör dinamiklerine ve beklentilerine uygun olarak hareket ediyoruz. Bunun yanı sıra, mutlaka her fuarda hem katılımcı firmalarla hem de ziyaretçilerle anketler gerçekleştiriyor ve bu sayede bir taraftan düzenlenmekte olan fuarın başarısını, bir taraftan da sonraki buluşmadan beklentileri doğrudan sahadan alabiliyoruz. Elde ettiğimiz bu geri bildirimler ve yıl içerisindeki katılımcı görüşmelerini temel stratejimiz haline getirip, yeni fuarın hazırlıklarını bu doğrultuda yapıyoruz. Sonuçta, katılımcıların hedeflerine uygun, ziyaretçilerin beklentilerini karşılayan bir fuar ortaya çıkıyor.

 SIGN İstanbul 2019 Fuarı hem katılımcılardan hem de ziyaretçilerden eld ettiğimiz bilgiler doğrultusunda son yılların en başarılı fuarı olduğu ifade edildi. 2019 yılındaki fuar neden çok yoğun geçti? Bu seneki ilgiyi siz neye bağlıyorsunuz?

Ulaş Kılıç: Bilindiği üzere 2018 ve 2019 yılları hem küresel hem de ulusal ekonomi ölçeğinde önceki senelere göre daha durağan geçti. Çoğu sektörü etkileyen bu durağanlık endüstriyel reklam ve dijital baskı teknolojileri sektörünü de doğrudan etkiledi. Üreticileri, tedarikçileri, satın almacıları, yatırımcılarıyla sektörümüzün tüm paydaşları, yılın en önemli uluslararası sektör buluşması olan SIGN İstanbul 2019’u bir çıkış noktası olarak gördü. SIGN İstanbul da kendisine duyulan bu haklı güveni boşa çıkarmadı. Hem katılımcı firmalarına yeni iş fırsatları, satış kanalları ve ticaret anlaşmalarının kapısını açtı; hem de ziyaretçilerine yeni iş birliği olanakları oluşturdu. Fuardaki ticari hareketlilik, 2020 yılı için de sektöre umut oldu.  Ayrıca, yıl içerisinde yurt içi ve yurt dışında eş zamanlı olarak yürütülen yoğun pazarlama faaliyetleri fuarın çok daha büyük bir kitleye ulaşmasını sağladı.

SIGN İstanbul Tarsus Grup ile birlikte çok daha güçlendi. Tarsus Grup ile SIGN İstanbul’da neler değişti?

Ulaş Kılıç: Bilindiği üzere Tarsus Group, dünyanın farklı kıtalarında 15 farklı ülkeden 150’nin üzerinde etkinlik düzenleyen global bir yapı. Böylesine büyük bir yapı bünyesinde düzenlenen SIGN İstanbul, sektörün en önemli etkinliklerinden Label Expo ve Brand Print ile de aynı çatı altında yer alıyor. Dolayısıyla, Tarsus Group’un sahip olduğu küresel network, SIGN İstanbul’a da yansıyor. Özellikle yurt dışından önemli satın almacıları fuara getirmek konusunda bu networkten faydalanıyoruz. Ayrıca Tarsus Turkey ekibi olarak, Tarsus Group’un sahip olduğu organizasyon gücünün beraberinde getirdiği bilgi, birikim ve tecrübeden de SIGN İstanbul için yararlanıyoruz. Sonuç olarak SIGN İstanbul, arkasındaki global güçten aldığı destekle, her yıl gösterdiği başarılı büyüme performansını artırarak, uluslararası ölçekte öne çıkan fuarlar arasında yer almaya devam ediyor.

Hep daha iyi sunma çabası beklentileri de yükseltiyor. Bu noktada 2020 yılında gerçekleşecek SIGN İstanbul için hazırlıklar da başladı. Bu sene SIGN İstanbul katılımcı ve ziyaretçilerini nasıl bir fuar bekliyor?

Ulaş Kılıç: SIGN İstanbul’un hazırlıklarına, henüz bir önceki fuar bitmeden başlıyoruz. Dolayısıyla, yeni buluşmanın hazırlıkları, katılımcı firmalarımızın ve ziyaretçilerimizin beklentileri doğrultusunda şekilleniyor. 2020’deki büyük buluşmada da yine katılımcı firmalarımızın fuardan beklentilerinin üzerine çıkabilmeyi hedefliyoruz. SIGN İstanbul 2020’de katılımcılarımız özellikle Avrasya bölgesinin yeni pazarlarına ulaşarak, ticaret alanlarını genişletebilecek, yeni iş birlikleri yapabilecek, yeni siparişler alabilecek ve satış hedeflerine daha kolay ulaşabilecekler. Yine fuar sayesinde hem sektörel konumlarını güçlendirip hem de mevcut ilişkilerini kuvvetlendirebilecekler. Ulusal ve uluslararası rakipleriyle bir arada yer alarak stratejilerini ve gelecek vizyonlarını doğru biçimde şekillendirebilecekler. SIGN İstanbul 2020’yi ziyaret eden profesyoneller ise ihtiyaçları olan ürün ve hizmetleri yerinde ve tek çatı altında karşılaştırarak, avantajlı satın almalar yaparken; aynı zamanda sektördeki tüm yenilikleri bir arada bulabilecekler. Tüm bunların yanı sıra network’lerini geliştirip yeni iş birlikleri gerçekleştirebilecekler. Özetle SIGN İstanbul 2020’de katılımcı ve ziyaretçilerimizi, işlerini geleceğe taşıyacak fırsatlar ve avantajlar bekliyor olacak.

Her bir katılımcı firma fuara farklı beklentiler doğrultusunda katılım gösteriyor. Kimi firma yurt içi satış, kimi firma yurt dışı satış hedefiyle fuara katılıyor. Bu durum sizin işinizi zorlaştırıyor olmalı. Yurtiçi ve yurt dışı ziyaretçi noktasında ne gibi çalışmalar yapıyorsunuz?

Ulaş Kılıç: Biz sürekli katılımcılarımızı ve ziyaretçilerimizi dinliyor, onlardan aldığımız geri bildirimlere büyük önem veriyoruz. Profilleri farklı olsa da katılımcılarımızın ve ziyaretçilerimizin SIGN İstanbul’dan neler beklediklerini çok iyi biliyoruz. Bu bilgi doğrultusunda da onlara beklentilerinin üzerinde bir fuar sunmak için çalışıyoruz. Bir fuar nitelikli ziyaretçisi varsa gerçekten faydalı bir fuardır. Dolayısıyla katılımcıların ihtiyacı olan profesyonel ziyaretçi kitlesini SIGN İstanbul’a çekmek adına yurt içinde ve yurt dışında oldukça yoğun bir mesai harcıyoruz. Bu kapsamda özellikle sektörün yurt dışındaki önemli fuar buluşmalarına standlı katılım sağlayıp, fuarımızın tanıtımı yapıyoruz. Sürekli büyüyen mevcut ve potansiyel ziyaretçi data’mıza düzenli olarak fuar tanıtımları ve duyuruları yapıyoruz. Sosyal medya mecralarını aktif olarak kullanıyoruz. Reklam ve PR çalışmaları ile sektörü ve fuarımızı sürekli gündemde tutmaya gayret ediyoruz. Fuara yakın tarihte, sektörle ilgili tüm paydaşlara özel davetiyeler gönderiyoruz. Ayrıca ticaret odalarının ilgili meslek kuruluşları ve sektör birlikleriyle de iş birliği halindeyiz. Uzun yıllardır Ticaret Bakanlığı, KOSGEB, İZTO gibi kuruluşlar tarafından da desteklenen fuarımız, Ticaret Bakanlığı Alım Heyeti Programı’na da dahil ediliyor. Yurt dışından satın almacıları fuara çekecek olan program katılımcı firmalar için yeni iş fırsatları oluşturuyor.

Günümüzün önemli iletişim araçlarından biri de sosyal medya. Sosyal medyayı nasıl kullanıyorsunuz?

Ulaş Kılıç: Sosyal medyayı mümkün olduğu kadar aktif ve güncel biçimde kullanıyoruz. Fuarla, sektörle, katılımcılarımızla ilgili tüm güncel gelişmeleri ve yenilikleri diğer tüm iletişim araçlarımızla eş zamanlı olarak sosyal medya üzerinden de takipçilerimizle paylaşıyoruz. Tüm platformlar üzerinden potansiyel yurt içi ve yurt dışı katılımcı ve ziyaretçilerimize nitelikli içerikler, özel mesajlar ve duyurular yayınlayarak, fuarımıza olan ilgiyi artırmaya çalışıyoruz.

Fuara erken katılım sağlayarak sözleşme imzalayan firmalar ne gibi avantajlara sahip oluyor?

Ulaş Kılıç: Fuara erken katılım sağlayan firmalar, hem avantajlı satış fiyatlarından faydalanabiliyorlar; hem de istedikleri konumda yer alarak markalarını en efektif şekilde tanıtma fırsatı yakalıyorlar. Ayrıca yıl içerisinde yapılan yoğun pazarlama çalışmalarına en başından dahil olarak, sektörde markalarını ön plana taşıma şansı elde ediyorlar.

 

 

 

Print Friendly, PDF & Email