Folpa, mevcut koşullardan güçlenerek çıkacak

Display, süblime, direk tekstil baskı, UV, lazer kesim makinelerinin satış ve pazarlama faaliyetlerini yürüten Folpa, SIGN İstanbul Fuarı’ndaki ziyaretçi ilgisinden memnun.

Folpa, 20-23 Eylül 2018 tarihleri arasında düzenlenen SIGN İstanbul Fuarı’na katıldı. Firma fuar süresince display, süblime, direk tekstil baskı, UV, lazer kesim makineleri gibi birçok ürününü ziyaretçilerle buluşturdu. Folpa Genel Müdürü Recep Işığıbol, SIGN İstanbul Fuarı’na ilişkin sorularımızı yanıtladı.

Bu yıl 20’ncisi düzenlenen SIGN İstanbul Fuarı’na katıldınız. İçinde bulunduğumuz piyasa koşulları çerçevesinde fuara ait izlenimlerinizi öğrenebilir miyiz?

Recep Işığıbol: Ekonomideki çalkantılı dönemi ve piyasa da meydana gelen durgunluğu, bu fuar sayesinde lehimize çevirip hareketlenmesini umarak katıldık. Sektörel açıdan meydana gelen teknolojik gelişmeleri ve değişimleri yakından takip etmenin en iyi yolu fuarlardır ve biz bu anlamda istediğimiz hedeflere / kitlelere ulaştığımızı düşünüyoruz.

Fuara gelen yerli ve yabancı ziyaretçilerin ilgisini nasıl değerlendiriyorsunuz? Ziyaretçi sayısı beklentilerinizi karşıladı mı? Satışa yönelik anlaşmalarınız oldu mu?

Recep Işığıbol: Türkiye’nin her ilinden ziyaretçilerimiz mevcuttu. Yurt dışı ağırlıklı Avrupa ve Balkanlar olmak üzere birçok ziyaretçiyi ağırladık. Katılım beklentilerimizi karşılamasa da, satışa yönelik anlaşmalarımız oldu. Ancak bunda firmamızın bilinirliği de büyük rol oynadı.

Fuar süresince hangi ürünlerinizi ziyaretçilerle buluşturdunuz? İlk kez sergilenen yenilikleriniz oldu mu? Bununla birlikte ziyaretçilerin ilgisini çeken makine veya ürünleriniz hangileri oldu?

Recep Işığıbol: Display, süblime, direk tekstil baskı, UV, lazer kesim makineleri gibi birçok ürünümüzü ziyaretçilerimize sunduk. Ekonomideki olumsuz koşullara rağmen UV ve Lazer kesim makineleri ilgi gördü.

Sektörün ve ziyaretçilerin yatırım talebi sizce yeterli mi? Mevcut piyasa koşullarına yönelik olarak müşterilerinize ve yatırımcılara sunduğunuz özel avantajlar oldu mu?

Recep Işığıbol: Sektörümüzün avantajı belli kesimlere hitap eden bir alan olmamasından kaynaklanıyor aslında. Teknolojide meydana gelen yenilenme, sadece reklam sektörüne değil birçok sektörle iç içe çalışmamıza vesile olmakta. Bu anlamda geleceği çok parlak ve dinamik bir alanda yer almaktayız. Ziyaretçilerimiz ve yatırımcıların bunun bilincinde olduklarından eminiz. Folpa ile çalışmak/iş birliğinde olmak demek zaten özel avantajlarla her zaman karşılaşmak demektir.

Fuardan aldığınız izlenimler doğrultusunda önümüzdeki aylara ilişkin nasıl bir beklenti içindesiniz? Bu anlamda atacağınız yeni adımlar olacak mı?

Recep Işığıbol: Ülkemizde meydana gelen olaylar ve olguları göz önüne alırsak sadece kendi sektörümüzde değil her sektörde boy gösteren bir durağanlık yaşadığımızı söylemek mümkün. Ancak sunduğumuz hizmet kalitesi ve sağladığımız güven ile kendini kanıtlamış bir firma olarak, her geçen gün güçlenerek ilerlediğimizi söylemek mümkün.

İthalat ağırlıklı bir sektör içindeyiz. Döviz kurlarındaki dalgalanma hem firmalara hem de kullanıcılara yansıyor. Bu noktada sizce neler yapılabilir? Sektörümüz bu dalgalanmadan en az etkilenecek hale nasıl gelebilir? Kimler nasıl önlem almalıdır?

Recep Işığıbol: Döviz kurlarındaki dalgalanmalar elbette ki herkesi olduğu gibi bizleri de etkiliyor. Bizler müşterilerimiz mağdur olmasın diye çoğu farkı kendilerine yansıtmamaya çalışsak da bazen bu çok da mümkün olmayabiliyor. Sektörümüz bu dalgalanmalardan en az etkilenecek hale gelebilir mi? Gelmesi için yapılan ithalatların ihracata dönüştürülmesi gerekir. Biz firma olarak bu şekilde yolumuzu aydınlatıyoruz. Sadece ithal ederek yurt içine satışı gerçekleştirmek bir kısır döngüye girmek demektir. Bizlerin kısır döngülerden çıkması gerekir.

Son olarak sektöre vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Recep Işığıbol: Fuarda da görüldüğü üzere çok dinamik bir sektöre sahibiz. Bu yüzden de bizim önerimiz bu dinamiği yakalayabilmek adına teknolojiyi takip etmeleridir.

Print Friendly, PDF & Email