Folpa Reklam Genel Müdürü Recep Işığıbol: “Sektörel hareketlilik hızlı başlayacak”

Recep Işığıbol: “Folpa Reklam olarak her zaman geniş ürün çeşitliliğini maksimum stokla müşterilerimize sunuyoruz, yeni dönemde de bu böyle olmaya devam edecek”

Yaşanan pandemi süreci ve sonrasına ilişkin Folpa Genel Müdürü Recep Işığıbol sorularımızı yanıtladı.

Tüm dünyayı etkisi altında alan salgın süreci ve sonrasında yeni bir dünya düzeni ile karşı karşıya olacağız. Her sektör için farklı etkilerin olduğu bu yeni dünya düzeninde endüstriyel reklam sektörünün nasıl bir pozisyon alacağını düşünüyorsunuz? Sektörümüze yansımaları nasıl olacak?

Recep Işığıbol: Pandemi sırasında gördüğümüz üzere sektörümüz açısından bambaşka iş alanları açılmış durumda. Her zaman sektörümüzün çok farklı ve her sektöre hizmet eden bir yapısı olduğunu belirtmiştik, bu dönemde siperlikler, seperatörler, entübe kabinleri, marketlerdeki mesafe uyarıları gibi bir çok farklı üretim yapıldı, üretici fabrikalardan başlayıp toptancı ve endüstriyel reklamcıların son ürün çıkarışına kadar bir satış ve üretim silsilesi oluştu. Bu bağlamda aslında en zor zamanların bile bu sektör için farklı iş olanakları yarattığını görüyoruz. Umarız bu pandemiyi atlatırız ve daha güzel şeyler için üretim yapılır.

Firma olarak bu yeni düzende nasıl bir pozisyon almayı planlıyorsunuz? Satış öncesi, satış ve satış sonrası aksiyonlarla ilgili belirlediğiniz bir planlama var mı?

Recep Işığıbol: İnsanoğlu olarak bilinmeyen bir durumla karşılaştığımızda belirli refleksler veririz. Bu dönem de öyle bir dönemdi, devletler, bankalar, şirketler beraber refleksler gösterdi bu dönemde ve yeni dönemde, normalleşme sürecinin getirdiklerine göre reflekslerimizi göstermiş olacağız.

Bu dönem içinde müşterilerle olan iletişiminizi nasıl yürüttünüz? Bu anlamda ihtiyaçları karşılayabildiğiniz düşünüyor musunuz?

Recep Işığıbol: Pandeminin başlangıç döneminden itibaren gerekli tedbirlerimizi almıştık, dezenfekte çalışmaları, maske, mesafe gibi önemli kurallara uyduk, evde kal çağrılarına yarı zamanlı ve dönüşümlü çalışmaya geçerek uymaya çalıştık, bu dönemde müşterilerimize yaptığımız dağıtım ve servis hizmetimizi yoğunlaştırıp hizmeti onlara götürmeyi hedefledik ve bunda da başarılı olduğumuzu düşünüyorum.

Normalleşmeyle ilgili planlamalar yapıldı. Bu doğrultuda sırayla birçok sektör aktif hale gelmeye başladı. Bu anlamda her hizmete giren sektörün reklam noktasında ihtiyaçları olacak. Temsil ettiğiniz ürünlerin stokları ne durumda? Gelecek ihtiyacı karşılayacak durumda mısınız?

Recep Işığıbol: Folpa Reklam olarak her zaman geniş ürün çeşitliliğini maksimum stokla müşterilerimize sunuyoruz, yeni dönemde de bu böyle olmaya devam edecek.

Piyasaların hareketlenmesi noktasında size göre sektörümüzü hareketlendirecek sektörler hangileri olacak?

Recep Işığıbol: Bence 3 aya yakın bir süredir kısıtlı veya çalışamayan hizmet sektörünün (restaurant, cafe vb), AVM, çarşı, fabrikalar sektörümüzden birçok talepte bulunacaktır ve bu da bizim sektörümüzün hareketliliğini arttıracaktır.

Her durum kendi içinde bir fırsat sunar. Uzmanlar, Türkiye’nin hem bulunduğu konum hem de genç nüfusu ile yeni dünya düzeninde avantajlı bir konuma sahip olduğu ifade ediyorlar. Sizin ülkemizle ilgili düşünceleriniz nelerdir?

Recep Işığıbol: Kesinlikle bu düşünceye katılmakla beraber sektörümüz açısından düşününce maalesef ithalata dayalı bir tüketimimiz var ve bunu değiştirmemiz gerekiyor. Üretim yaptığımız sürece ülke olarak potansiyelimizin çok üstünde bir konum elde edebiliriz dünyada.

Endüstriyel reklam sektörüne vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Recep Işığıbol: Bu pandemiden kendi adımıza çıkarmamız gereken dersler var ve bunları iyi analiz edebilirsek ‘Endüstriyel Reklam Sektörü’ nü gerçek anlamda Endüstriyel e çevirebilir ve büyüyebiliriz. Finansal yapılarımız, rekabetlerimiz bu çıkartacağımız doğru derslerden sonra umarım tekrar şekillenir ve sektör olarak hak ettiğimiz yerlere geliriz. Burada bir dipnot olarak bence ARED’e teşekkür etmek gerekiyor. Geç de olsa son zamanlarda güzel atılımlar doğru hamleler yapılmaya başlandı.

Print Friendly, PDF & Email