HKN Dijital Genel Müdürü Hakan Yılmaz: “Kalitesiz makine, boya ve malzemeden kaliteli iş çıkmaz”

Hakan Yılmaz: “Kalitesiz makineden, kalitesiz boyadan, kalitesiz pleksiden kaliteli bir ürün çıkmaz. Kalitesiz işler de, firmaları, sektörü ve ülkemizi bir yere götürmez. Bunun için markalaşmalı, kaliteli ürün ortaya koymalı ve gururla satmalıyız. İçinde bulunduğumuz piyasa koşuları ile baş etmenin formülü de budur”

HKN Dijital, 20-23 Eylül tarihleri arasında düzenlene SIGN İstanbul Fuarı’na katıldı. Firma fuarda satışını yaptığı eko solvent baskı makinesinin 6 kafalı yeni modelini ilk kez ziyaretçilerle buluşturdu. Tam endüstriyel özelliklere sahip olan yeni model saatte 400 metrekare baskı hızı ve kalitesiyle dikkat çekiyor. Fuarın ardından HKN Dijital’den Hakan ve Ebru Yılmaz ile bir söyleşi gerçekleştirdik.

Bu yıl 20’ncisi düzenlenen SIGN İstanbul Fuarı’na katıldınız. İçinde bulunduğumuz piyasa koşulları çerçevesinde fuara ait izlenimlerinizi öğrenebilir miyiz?

Hakan Yılmaz: Fuarları doğru mantıkta değerlendirmek gerekir. Fuarlar standlarda alışveriş yapılan alanlar değildir. Fuar yatırımlarını uzun vadeli düşünmeliyiz. Örneğin geçen yılki SIGN İstanbul Fuarı’nda tanıştığımız bir müşterimize bu yılki fuara birkaç gün kala satış gerçekleştirdik. Dolayısıyla sadece fuarlara katılarak makineyi satışı beklemek mümkün değildir. Fuarlara katılarak piyasadaki kurumsallığını ve imajını güçlendirirsiniz. Ziyaretçiler fuarlarda sizi gördükçe güvenleri artar. Bu güvende zamanla yatırıma dönüşür. Dolayısıyla HKN Dijital olarak fuarlara bu beklentilerle katılmaktayız. Ürünlerimizi ve hizmetlerimizi en iyi şekilde tanıtmaya çalıştık. Yurt içi ve yurt dışından gelen misafirlerimizi standımızda ağırladık. Bu anlamda geçen fuarı firmamız için başarılı olduğunu düşünüyorum. Özellikle mevcut piyasa koşuları içinde değerlendirdiğimizde bizim açımızdan oldukça verimli bir fuar geride kaldı.

Fuar süresince hangi ürünlerinizi ziyaretçilerle buluşturdunuz? İlk kez sergilenen yenilikleriniz oldu mu? Bununla birlikte ziyaretçilerin ilgisini çeken makine veya ürünleriniz hangileri oldu?

Hakan Yılmaz: Biz HKN Dijital firmasını kurarken çok makine satmaktan ziyade, başarılı işlere imza atmayı hedefledik. Bu hedeflere ulaşmak için müşteri memnuniyetini hep ön planda tuttuk. Yatırımcısına kazandıracağına inandığımız makineleri ve ürünleri getirdik. Bu çalışmalarımızın karşılığını görmek de bizleri ayrıca memnun etmektedir. Gongzheng firmasının Endüstriyel Grubu’nun Türkiye distribütörüyüz. G-Dragon 4 kafalı bir modelimiz halihazırda yoğun bir şekilde talep görmektedir. Bu yılki fuarda ilk defa 6 kafalı modeli sergiledik. Genel olarak fuarı gözlemlediğimde bize göre fuarın tek farklı yeniliği bizim modelimiz oldu. Saatte 400 metrekare stabil şekilde baskı imkanı sağlamaktadır. Dolayısıyla fuarda ziyaretçilerin de oldukça ilgisini çekmeyi başardı.

İthalat ağırlıklı bir sektör içindeyiz. Döviz kurlarındaki dalgalanma hem firmalara hem de kullanıcılara yansıyor. Bu noktada sizce neler yapılabilir? Sektörümüz bu dalgalanmadan en az etkilenecek hale nasıl gelebilir?

Hakan Yılmaz: İçinde bulunduğumuz ekonomik pozisyondan herkes gibi bizlerde etkileniyoruz. Buna rağmen oldukça dinamik ve hareketli bir sektörde hizmet veriyoruz. Kriz ortamını en hızlı ve en az etkilenerek atlatan bir sektördeyiz. Bu anlamda ticari hayatta inişli çıkışlı dönemler her zaman yaşanmıştır. İçinde bulunduğumuz piyasa koşullarının da kısa sürede stabil hale gelerek tekrar yatırımların artacağına inanıyorum. HKN Dijital olarak tanıtımlar, satışlar ve kurulumlar devam ediyor.

Ebru Hanım, net olarak finansal tablonun ortaya çıkmasına bir ay kaldı. Bu noktada 2018 yılı sizin açınızdan nasıl geçti?

Ebru Yılmaz: 2018 yılının ikinci yarısından itibaren genel anlamda yaşanan ekonomik etkileri sektör olarak bizlerde hissettik. Özellikle son dönemde döviz kurlarındaki yükseliş hem sektöre hem de fuara yansıdı. Bu noktada Hakan beyin ifade ettiği gibi biz fuarlara uzun vadeli değerlendirmekteyiz. Fuara katılıp katılmama konusunda hiçbir tereddüt yaşamadık. Bu anlamda doğru yolda olduğumuz bir kez daha gördük. Zaten kalite ve performansı ile hem bizleri hem de yatırımcısını memnun eden bir makine grubunun satışını yapmaktayız. Farklılık noktasında ise yeni 6 kafalı modelimizle ayrıcalığımızı ortaya koymayı başardık. Buna ilave olarak HKN Dijital olarak laminasyon makinesi üreterek fuarda lansmanını gerçekleştirdik. Tasarımı tamamen bize ait olan bu makinemizi sektöre kazandırmanın gururunu yaşamaktayız. Bu laminasyon makinesiyle kendimize bir ihracat kapısı açmış olduk. Bu anlamda dijital baskı makinelerine yurt içi pazardan, laminasyon makinesine yurt dışı pazardan ilgi oldu. Sonuçları itibariyle bizleri memnun eden bir organizasyon oldu. Ayrıca bizlerden daha önceden makine alıp memnuniyetlerini duymak bizleri mutlu etmektedir. Böylece makine satışı yaptığımız müşterilerle olan iş ilişkimiz zamanla dostluğa dönüşmektedir. Biz satışa önce empati yolu ile yaklaşıyoruz. Satışı yapacağınız ürüne önce kendiniz inanmanız gerekir. Bizler inandığımız ve güvendiğimiz ürünlerin satışını yapıyoruz. Kendimizi müşterinin yerine koyarak onlar için maksimum fayda sağlayacak ürünleri sunuyoruz. Buna ilave olarak ödeme noktasında da yapabileceğimiz maksimum indirim ve vade imkanını sağlıyoruz. Hem satış ekiplerimiz hemde teknik ekiplerimiz müşterilerle çok yakından ilgileniyorlar. Bu ilginin karşılığını da müşteri memnuniyeti olarak görmekteyiz. Hiçbir müşterimizi birbirinden ayırmadan aynı kalitede ve standartlarda hizmet sunmaktayız. HKN Dijital etik, ahlaki, insani değerlere sahip olan vizyon sahibi bir firmadır. Bu anlayış ve bakış açısı da bizleri sektör içinde daha güçlü ve başarılı kılmaktadır.

HKN Dijital çok makine satışından ziyade uzun süreli başarılı hedefleyen bir firma konumundadır. Bu anlamda sektörde yenilik beklentisi içinde. Sizin bu noktadaki stratejiniz nasıl?

İçinde bulunduğumuz sektörde teknolojik gelişmeler olacaktır. Örneğin, Gonzheng çok yenilikçi bir firmadır. Yoğun Ar-Ge faaliyetleri göstermektedir. Özellikle tekstil ve eko solvent pazara yönelik yeni ürünler kısa zamanda lanse edilecektir. Bu anlamda Gonzheng’in ortaya çıkaracağı teknolojileri öncelikle bizler test edip pazar için uygun olacağına karar verdiğimizde getirmeyi planlıyoruz. Sadece yenilik olsun diye makine getirme gibi bir düşüncemiz yok. Diğer taraftan HKN markasıyla sıcak-soğuk tam otamatik laminasyon makinesinin üretimine başladık. Bu ürünümüzün ilk tanıtımını da SIGN İstanbul Fuarı’nda gerçekleştirdik. Laminasyonda önce iç pazar daha sonra ihracat pazarını hedeflemekteyiz. 20 yılı aşkın süredir profesyonel olarak içinde bulunduğumuz sektörde yurt dışından çok sayıda firma ile temasımız ve iş bağlantılarımız oldu. Bu bağlantılarımızla üretimini yaptığımız laminasyon makinesinin satışında iyi bir grafik yakalayacağımıza inanıyorum. Her zaman ifade ettiğimiz gibi çok satıştan çok uzun vadeli başarı hedeflemekteyiz. Bütün gücümüzü müşterilerimizden almaktayız. Bu gücü alabilmek içinde müşterilerimize en iyi sunma çabasında olduk. Bundan sonra da müşteri profilimiz için faydalı olacak yenilikleri sunmaya devam edeceğiz.

2019 yılına ilişkin bir öngörünüz nedir?

Hakan Yılmaz: 2018 yılında genel olarak tüm sektörler dip noktalara dokundu. Bu anlamda buradan ciddi bir zirveye tırmanış yaşanacaktır. Dolayısıyla 2019 yılının çok daha güzel ve başarılı geçeceğine inanıyorum. Bugüne kadarki ticari hayatımızda, bundan daha kötü piyasa koşulları yaşadık. Hepsinden bir tecrübe elde ettik. Bu anlamda herkesi daha sükunetli davranmaya davet ediyorum. Panik havası oluşturmanın kimseye bir faydalı yok. Ülkemize, ekonomimize ve kendimize güvenelim. Son bir ay içindeki gözlemlerim doğrultusunda herkes nakit alışveriş yapmaya gayret ediyor. Nakit satın alınan üründe zaten iskontolarla avantajlı konuma geçmiş oluyorsunuz. Dolayısıyla ortada panik ortamı oluşturacak bir durum olduğunu düşünmüyorum. Ülkemizi idare eden yöneticilerin de bu anlamda gerekli önlemleri aldığını görmekteyiz. Piyasanın dalgalanması duruldukça, piyasanın hareketliliği başlayacaktır. Bu yüzden bizler çalışmaya, üretmeye ve ürettiğimiz satmaya devam etmeliyiz.

Son olarak sektöre vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Hakan Yılmaz: Sizlerin aracılığıyla bir mesaj vermek istiyorum. Bu söylediklerim de dikkate alınmasını tavsiye ediyorum. Kalitesiz makineden, kalitesiz boyadan, kalitesiz folyodan veya pleksiden kaliteli bir ürün çıkmaz. Kalitesiz işler, firmaları, sektörü ve ülkemizi bir yere götürmez. Kalitesiz ürünle bir Almanya olamayız. Almanya’yı başarılı kılan en önemli etken kalitesidir. Alman malı denildiği zaman ilk akla gelen kalitedir. Bunun için markalaşmalı, kaliteli ürün ortaya koymalı ve gururla satmalıyız. İçinde bulunduğumuz piyasa koşuları ile baş etmenin formülü de budur. Bir malı ucuz almak diye bir şey yoktur, doğru satın alma bedeli vardır. Bu doğru satın alma bedelini hesaplayıp pazarlık yapabilirsiniz. Uluslararası standartlarda hizmet veren bir makine ve firma ile standartlardan uzak hizmet veren firmayı kıyaslamak hata olur. Bu yanlışın içinde olanların hem kendi firmalarına hem de sektöre zarar verdiklerini ifade etmek istiyorum. İçinde bulunduğumuz tüm sektördeki meslektaşlarımıza başarılar diliyorum.

Print Friendly, PDF & Email