İstanbul Reklam Genel Müdürü Şaban Beyler: “Fuarlar sektörle buluşmak için güzel bir fırsattır”

Şaban Beyler: “Sektör tarafından tarafımıza olan teveccühü karşılıksız bırakmamız mümkün değil. Bu anlamda sektörümüzle ilgili tüm etkinliklerde yer almaya gayret gösteriyoruz. Hem meslektaşlarımızla hem de müşterilerimizle bir araya geliyoruz. Hep birlikte sektörü büyütme çabası içinde olmalıyız”

İstanbul Reklam, 5-8 Aralık 2019 tarihleri arasında gerçekleştirilen Fespa Eurasia Fuarı’na katıldı. Fuarla ilgili olarak İstanbul Reklam Genel Müdürü Şaban Beyler sorularımızı yanıtladı.

Bizim gözlemlediğimiz kadarıyla fuarda standınız oldukça yoğundu. Siz fuarı nasıl buldunuz? Bu noktada fuar beklentilerinizi karşıladı mı?

Şaban Beyler: Bizim iki yönümüz var. Hem fuarın katılımcısı hem de fuar geliştirme komitesinde görevliyiz. Bu sene inanılmaz derecede çalışma içine girdik. Türkiye’nin dört bir tarafında çok sayıda firmayı ziyaret ettik. Bunun neticesini de aldığımızı düşünüyorum. Fuarın iki salonunda da doluluk oranı yüzde 100 gerçekleşti. Ziyaretçi noktasında da ciddi bir çalışma gerçekleştirdik. Bu doğrultuda herkesin gördüğü gibi fuarı yerli ve yabancı çok sayıda ziyaretçi takip etti. Dolayısıyla emek verdiğimiz fuarın başarılı olduğunu görmek de bizleri ayrıca memnun etmiştir. ARED bünyesinde oluşturulan fuar komitesi oldukça ciddi bir çalışma gerçekleştirdi. Tüm ekip arkadaşlarımızla birlikte ortaya güzel bir netice çıkardık. Sektörde çok sayıda sevenimiz var. Bizleri kırmayarak fuara katılım gösterdiler. Yurt dışında Fespa’nın 35 ülkeyi kapsayan bir ziyaretçi datası var. Bu kanal iyi bir şekilde değerlendirildi. Geçmiş yıllara göre yurt dışı ziyaretçi sayısı da bu sene oldukça fazlaydı. Yoğun çalışmanın neticesini aldığımızı düşünüyorum.

Fuarda çok sayıda ürün sergilediniz. Bu sergilenen ürünler hakkında biraz bilgi verir misiniz? Bununla birlikte ziyaretçilerin daha fazla ilgilendiği ürünler oldu mu?

Şaban Beyler: İstanbul Reklam standı her fuarda olduğu gibi Fespa fuarında da ziyaretçilerin buluşma noktası oldu. Bu fuarda da hem mevcut ürünlerimizi hem de yeni ürünlerimizin tanıtımını yaptık. Dijital baskıda 160 cm’den 5 metreye kadar çok geniş bir makine parkurumuz var. Makine grubunda Starfire ve Konica 1024i modellerimiz standımızda yer aldı. CNC ve lazer grubunda yine mevcut ürünlerimiz standımızda sergilendi.

Sektörün size karşı yoğun bir ilgi ve teveccühü var. Her fuarda standınız oldukça yoğun oluyor. Bu başarının sırrı nedir?

Şaban Beyler: Samimiyet ve dürüstlük olduğunu düşünüyorum. Her zaman bu iki ilkeyi benimsedik. Bu felsefemiz bize her zaman kazandırdı.

Şaban Bey, sektörün nitelikli eleman kazandırma noktasında da yoğun çaba sarf eden kişilerden birisiniz. Eğitim çalışmalarında neler yapılıyor?

Şaban Beyler: İstanbul’da İnönü Endüstri Meslek Lisesi, İzmir mersinli endüstri meslek lisesi, Ankara Balgat Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi’nde çalışmalarımız devam ediyor. Bu sene Üsküdar’da Haydarpaşa Meslek Lisesi’nde bir sınıf oluşturduk. Burada da eğitim çalışmalarına katılarak sektörümüzün nitelikli eleman kazandırma noktasında çaba göstermekteyiz. Yine tüm okullarımızda eğitimin kalitesi artırma noktasında çalışmalarımız olacak.

Bunların dışında ARED bünyesinde iş geliştirme komitesinde sektörümüzle ilgili bazı çalışmalar yürütmekteyiz. Sektörümüzü daha fazla ihracat yapan noktaya ulaştırma noktasında çalışmalarımız olacak. Reklam sektöründe ihracat yapan firmalarımız var. Bu potansiyeli daha fazla ortaya çıkarıp daha nitelikli bir hale getirme çabasındayız. Bu alana da ARED olarak öncülük edeceğiz. Sektörün gelişmesi ve büyümesi için ihracatı bir çıkış kapısı olarak görmekteyiz. Türkiye’deki endüstriyel reklam sektörü birçok ülkeden çok daha iyi noktada. Bu başarımızı yurt dışına taşıyarak ülkemize katma değer sağlamak için çaba göstermeliyiz. Bu yönümüzü de hep birlikte duyuracağız.

2019 yılına ilişkin bir değerlendirmenizi alabilir miyiz?

Şaban Beyler: Sektör tarafından tarafımıza olan teveccühü karşılıksız bırakmamız mümkün değil. Bu anlamda sektörümüzle ilgili tüm etkinliklerde yer almaya gayret gösteriyoruz. Hem meslektaşlarımızla hem de müşterilerimizle bir araya geliyoruz. Hep birlikte sektörü büyütme çabası içinde olmalıyız. Biz geçmiş döneme bakıldığında çok zor günler gördük ve tecrübe ettik. Türkiye çok güçlü bir ülkedir. Bu durumlar her zaman gelip geçici olmuştur. Krizi fırsata çevirmek bile mümkündür. Bu noktada piyasalarda oluşan olumlu hava ve ziyaretçilerin yatırım iştahına baktığımızda 2020 ve sonrasının sektörümüz için daha güzel olacağının işaretlerini veriyor.

Print Friendly, PDF & Email