Kristal Tekstil, Dekota Üretimine Başladı

Dekota üretiminde hem yurt içi piyasa hem de yurt dışı pazarları hedefleyen Kristal Tekstil, aylık 500 ton kapasiteyle çalışacak bir tesis kurdu.

Kristal Tekstil, 2012 yılı başında Ar-Ge çalışmalarına başladığı Dekota üretim projesini hayata geçiriyor. Solvetex markasıyla dijital baskı kumaşları üreten Kristal Tekstil, sektörün ihtiyaçları doğrultusunda dekota üretimine başladı. 3 hattan oluşacak tesisin ilk hattı tamamlandı. İkinci hat, 2013 yılı başında hizmete girecek. İhtiyaç halinde 3 hat devreye sokulacak. Dekota üretiminde hem yurt içi piyasa hem de yurt dışı pazarları hedefleyen Kristal Tekstil’in çalışmalarıyla ilgili olarak şirket ortaklarından Mehmet Efe ile bir söyleşi gerçekleştirdik.

Kristal Tekstil, faaliyet alanını her geçen gün genişletiyor. Bu çerçevede dekota üretime başladınız. Dekota üretim süreci hakkında bilgi verir misiniz?
Mehmet Efe: Kristal Tekstil bildiğiniz gibi Solvetex markasıyla dijital baskı kumaşları üreten bir firmadır. Yaklaşık 8 yıldır bu konuda sektöre hizmet sunmaktayız. Geçen süre zarfında oldukça geniş bir müşteri portföyümüz oluştu. Var olan müşteri portföyümüze daha farklı ürünler sunmak için Ar-Ge çalışmalarını sürdürüyoruz. Bu bağlamda 2012 yılı başında planımıza aldığımız dekota üretimi projesini bu yıl gerçekleştirmenin mutluluğunu yaşıyoruz. Yıl başından itibaren tesis ve ekipmanlarına yönelik alt yapı çalışmaları gerçekleştirildi. Son olarak Eylül ayı itibariyle deneme üretimlerine başladık. Bugün itibariyle üretime hazır hale geldi. Müşterilerimiz, Solvetex kalitesini bilmektedir. Yine bu standartlara uygun olarak üretimini yaptığımız dekota için hem yurt içi hem de yurt dışı pazarlama faaliyetlerine başladık.

Aylık kapasiteniz ne kadar olacak? Dekotada hangi ebatları üreteceksiniz?
Bu alanda standart olarak tercih edilen 122, 156, 205 ebatları bulunmaktadır. Bu üretimde makinelerin sürekli çalışması ve ebatların sürekli değişmemesi gerekmektedir. Yani 24 saat süren kontinye bir üretimdir. Yani makinenin gün içinde farklı bir ebada geçiş yapması en az 3 saat kaybına yol açar. Bu sebeple gelen taleplere çok iyi cevap verebilmek için çok geniş lojistik depo ile hizmet vereceğiz. Aylık 500 ton kapasiteyle 3 hat oluşturduk. Şu an ilk üretim hattının kurulumu gerçekleşti. 156 cm’lik boyutta üretimlerime başladık. İkinci hattı 2013 Ocak ayında kurmayı planlıyoruz. Buna bağlı olarak bazı firmalarında bu alanda üretime başladıklarını görmekteyiz. Bu noktada arz talep dengesini gözeterek üretim sürecini değerlendirmeye alacağız. Gerekli olduğu takdirde 3’ncü hattımızı da devreye sokacağız. Bizim öngörülerimize göre Türkiye’nin aylık 1.500 ton ihtiyacı bulunmaktadır. Kurduğumuz tesis bu ihtiyacı karşılayacak kapasitededir.

Sign İstanbul Fuarı’na yönelik düşünceleriniz nelerdir?
Sign İstanbul, 2006 yılından bu yana katıldığımız bir fuardır. Fuara bayilerimiz aracılığıyla katılıyoruz. Sign İstanbul 2012 Fuarı’nda 6-7 bayimiz, ürünlerimizi tanıtacak. Bayilerimizin standlarında oluşturulacak Solvetex Bölümü’nde ürünlerimizi sergileyeceğiz. İlgili arkadaşlarımız bu standlarda müşterilerden gelen soruları yanıtlayacak.

Dekota konusunda ihracata yönelik çalışmaları nasıl yürüteceksiniz? Yurt dışı fuar katılımlarınız olacak mı?
Yurt dışında Dubai ve FESPA Barcelona Fuarı’na katıldık. 2013 yılında yurt dışı fuarımız olmayacak. Çünkü, ihracatımızın büyük bir kısmını çevre ülkelere gerçekleşiyoruz. Ortadoğu ve Balkan ülkelerine hedef Pazar olarak belirledik. Solvetex markasıyla yurt dışında 15 ülkede distribütörümüz bulunmaktadır. Dekota konusunda öncelikle bu ülkelerdeki distribütörlerimizle iletişime geçeceğiz. Dekota için 2014 yılında yeni pazarlama açılmayı planlıyoruz.

Sektöre vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?
Yerli üretici olarak üretim çabası gösteriyoruz. Sektörümüzün büyük bir kısmı dekotayı yurt dışından ithal ediyor. Yurt içindeki üreticilerin desteklemek gerekir. Bizimde bu alanda üretime başlamamızla birlikte 2013 yılı sonuna kadar ithalata gerek kalmayacaktır. Yurt dışından ürün alırken nakit ödeme yapan sektör firmalarının Türkiye’de üretim yapan firmaya uzun vadeler önermesi gerçekten etik değildir. Bu noktada kullanıcıların üreticiyi destekleyerek bizleri cesaretlendirmelerini sadece kendimiz adına değil, bütün yerli üreticiler adına istiyoruz.

 

Print Friendly, PDF & Email