Küp Reklam Genel Koordinatörü Mesut Akça: “Endüstriyel reklam sektörü bu süreçten güçlü adımlarla çıkacaktır”

“Bugüne kadar firmamız tüm ürünleri yeteri kadar stoğunda tutarak müşterilerine iyi bir çözüm ortağı oldu. Stokların artırılması için siparişlerine süreç boyunca devam etti. Mayıs ayında daha fazla stok yapabilmek ve hizmet gücümüzü daha ileriye taşıyabilmek adına artık 4.000 metrekare olan yeni yerimize taşındık.”

Küp Reklam Genel Koordinatörü Mesut Akça, tüm dünyayı etkisi altına alan Covid-19 salgınının dünyada bir devrin kapanışı yeni bir devrin başlangıcı nitelendirdiğini söyledi. Akça, bu süreçten Endüstriyel Reklam sektörü daha güçlü adımlarla çıkacağını sözlerine ekledi. Küp Reklam, Mayıs ayı içinde 4 bin metrekareden oluşan yeni tesisine geçti. Mesut Akça hem yaşanan süreç hem de Küp Reklam olarak yaptıkları çalışmalar hakkında bilgiler verdi.

Tüm dünyayı etkisi altına alan salgın süreci ve sonrasında yeni bir dünya düzeni ile karşı karşıya olacağız. Her sektör için farklı etkilerin olduğunu yeni dünya düzeninde endüstriyel reklam sektörünün nasıl bir pozisyon alacağını düşünüyorsunuz? Sektörümüze yansımaları nasıl olacak?

Mesut Akça: Ülke olarak çok zorlu süreçlerden geçtik ve geçmeye devam ediyoruz. Ülkemizin ve dünyanın içinde bulunduğu ekonomik resesyona Covid-19 salgını da dahil olarak ekonominin normale dönmesini 2021 yılına kadar uzatmıştır. Salgın Çin’de ilk çıkıp hızlıca yayılmaya başladığında piyasalara fiyat olarak olumsuz yansıyacağı biliniyordu ama birçok kişi bu salgının boyut değiştirerek herkesi esir alacağını tahmin edemedi. Endüstriyel reklam sektöründe kullanılan ürünlerin çoğu Çin’den ithal edilmektedir. Biz firma olarak ilk başlarda durumun piyasalarda olumsuz fiyatlanacağının ve ürünlerin fiyatlarının artacağının farkına vararak zamanında önlemlerimizi almaya çalıştık. Hatta müşterilerimizi fiyatlarda artış olacağı konusunda bilgilendirmeye başlamıştık.

İnsanların temel ihtiyaçlarını karşılayan sektörlerin dışındaki diğer sektörlerin hepsi durma noktasına gelmiştir. Sektörümüz 2020 yılı Mart ve Nisan aylarında %60’a yakın küçülme göstermiştir. Bunun başlıca nedenleri; iş yerlerinde yarı zamanlı çalışılmaya başlanması, çalışanların sayılarının yarıya indirilmesi, sokağa çıkma yasaklarından dolayı firmaların kapalı olması, iş insanlarının önlerini görememeleri ve bu süreçte ödenmesi gereken kredi ve çekler. Firmalar, ayakta kalabilmek ve ödemelerini yapabilmek adına kendilerine planlar yapıp pozisyon aldılar. Kimi firmalar işçi çıkardı, kimi firmalar çalışanlarını ücretsiz izine çıkardılar, kimileri devletimizin destek olarak sunduğu yarı zamanlı sistemden faydalandı. Firmamız, çalışanları ve kendi yararlarını gözeterek hiç kimseyi işten çıkarmamıştır. İçinde bulunduğumuz süreci beraber atlatacağımızın farkındayız.

Tüm dünyayı etkisi altına alan Covid-19 salgını dünyada bir devrin kapanışı yeni bir devrin başlangıcı niteliğindedir. Uzun zamandır hızla dijitalleşmeye çalışan fakat kuşakların uyuşmazlığından dolayı bir türlü dijitalleşemeyen bir dünya vardı. Salgınla beraber firmalar işlerini dijital ortama taşımaya başladı. Bundan sonraki süreçte insanların alışkanlıkları değişerek dijital çağa ayak uydurmak zorunda kalacaklar çünkü dünya çağ atladı.

Bu süreçten Endüstriyel Reklam sektörü daha güçlü adımlarla çıkacaktır. Firmamız dijitalleşmenin ve internetin öneminin farkına yıllar önce varmıştır. Türkiye’de sektörümüzün en eski sanal mağazasına (www.malzemeci.net) sahibiz. Yıllardır internet alanında ve dijitalleşmeye yönelik yatırımlar yapıyoruz ve gelişen dünyayı takip ederek tüm önlemlerimizi alıyoruz.

Firma olarak bu yeni düzende nasıl bir pozisyon almayı planlıyorsunuz? Satış öncesi, satış ve satış sonrası aksiyonlarla ilgili belirlediğiniz bir planlama var mıdır?

Mesut Akça: Bu süreci çok iyi değerlendirmek gerekiyor. Yoğun iş temposundan dolayı çoğu zaman işimizi geliştirmeye ve geçmişi değerlendirmeye zaman bulamıyoruz. Firmamız dünyadaki gelişmeleri yakından takip ederken geleceğe yönelik yatırımlar yapmaya devam ediyor. Hizmet kalitemizi daha iyi seviyelere çıkarmak için Mayıs ayında sokağa çıkma yasaklarına rağmen sadece 2 hafta gibi kısa zaman diliminde firmamızı 4000 metrekare olan yeni yerimize taşıdık.

Yine işlerin yoğun gittiği dönemlerde araya sıkışan konulardan biri de satış süreçlerindeki aldığımız aksiyonlar oldu. Bundan sonraki süreçte satışla ilgili eğitim seminerlerimizi artırıp, çalışanlarımızın motivasyonunu koruyup, konuya ve yaptıkları işe daha iyi hâkim olabilmeleri için gerekli yatırımları yapacağız.

Bu dönemde müşterilerinizle olan iletişiminizi nasıl yürüttünüz? Bu anlamda ihtiyaçları karşılayabileceğinizi düşünüyor musunuz?

Mesut Akça: Bizim için en zorlu süreçlerden biri oldu ama bunu en iyi şekilde yönetmemiz gerekiyordu. Yasaklardan dolayı haftanın sadece bazı günlerinde çalışmaya başladık. Sadece biz değil üretici firmalar da   aynı süreçten geçmekteydi dolayısıyla terminlerde uzamalar başlamıştı. Yaptığımız satışların tedariğini ve sevkiyatını yapabilmek için çok kısıtlı zamanımız vardı. Ve biz bu zaman dilimine firmamızı yeni yere taşıma işlemini de ekledik. Ne kadar hızlı olmamız gerektiğinin ve sebep ne olursa olsun müşterilerimize siparişlerini zamanında yetiştirmemiz gerektiğinin farkındaydık.  Tüm iletişim araçlarını kullanarak müşterilerimize içinde bulunduğumuz süreçleri ve her aşamayı en iyi şekilde aktarmaya çalıştık. İletişimin öne çıktığı bu dönemde doğru bilgiler aktarıp süreci en az zararla yönetmeye çalıştık.

Normalleşmeyle ilgili planlamalar yapıldı. Bu doğrultuda sırayla birçok sektör aktif hale gelmeye başladı. Bu anlamda her hizmete giren sektörün reklam noktasında ihtiyaçları olacak. Temsil ettiğiniz ürünlerin stokları ne durumda?   Gelecek ihtiyacı karşılayacak durumda mısınız?

Mesut Akça: Normalleşmeye başlanması piyasalarda hareket oluşturmaya başladı. Öyle görülüyor ki firmalar geçtiğimiz aylarda ki kayıplarını telafi etmek için ve önümüzdeki aylarda daha fazla iş yapabilmek için bayağı yatırım yapacaklar eğer 2. bir dalga olmazsa normalleşme süreci hızla devam edecektir. Bugüne kadar firmamız tüm ürünleri yeteri kadar stoğunda tutarak müşterilerini geri çevirmedi. Azalan stoklarımızın üretilmesi için fabrikalarda her zaman siparişimiz mevcuttur. Daha fazla stok yapabilmek ve hizmet gücümüzü daha ileriye taşıyabilmek adına artık 4000 metrekare olan yeni yerimize taşındık. Tüm ihtiyaçları hızlı bir şekilde çözmek hizmetinizdeyiz.

Piyasaların hareketlenmesi noktasında size göre sektörümüzü hareketlendirecek hangi sektörler olacak?

Mesut Akça: Yaptığımız iş tüm sektörlere hitap ettiği için piyasaların normale dönmesi lokomotif etkisi yapacaktır. Ama sektörlerden ziyade Türkiye’nin önde gelen firmalarının normale dönmesi daha önemlidir. Çünkü çarkın büyük parçaları dönerse tüm çark hareket etmeye başlar.

Her durum kendi içinde fırsat sunar. Uzmanlar hem Türkiye’nin bulunduğu konum hem de genç nüfusu ile yeni dünya düzeninde avantajlı bir konuma sahip olduğu ifade ediyorlar. Sizin ülkemizle ilgili düşüncelerimiz nelerdir?

Mesut Akça: Değişen dünya düzeninde ortaya çıkan net bir sonuç vardı o da internetin ve dijitalleşmenin artık şart olduğu ve herkesin er ya da geç buna uyum sağlaması gerektiğidir. Ülkemizin genç nüfusu çoğunlukta olması bizim için avantaj. Gençlerimiz ve çocuklarımız zaten dijital çağa adapte olarak büyüyorlar ve yaşıyorlar. Ülkemiz gerçekten hem konum olarak hem de gençlerimiz açısından çok şanslı. Ama bizim ve devletimizin konunun önemine daha erkenden varıp gençlerimizi teşvik edici yatırımlar yapmamız gerekiyor. Genç yaş ortalamasından dolayı birçok gelişmiş ülkenin önündeyiz ve bu bizim için yeni kurulan dünya düzeninde büyük bir fırsat. Bu fırsatı çok iyi analiz edip değerlendirmemiz lazım!

Print Friendly, PDF & Email