Küp Reklam’dan Dev Yatırım

Küp Reklam 4 bin metrekareden oluşan yeni tesisinde hizmete başladı

Küp Reklam, pandemi sürecinde çok büyük bir yatırıma imza atarak 4 bin metrekareden oluşan yeni yerine taşındı. İşlerin oldukça yavaşladığı ve yatırımların azaldığı bir dönemde böyle bir operasyona imza atan Küp Reklam’ın kurucusu Hasan Aktuğ ile bir araya gelerek bu önemli hamlenin ayrıntılarını kendisine sorduk.

Öncelikle sizlere ve sektörümüze hayırlı olmasını temenni ederek sözlerimize başlamak istiyoruz. 4 bin metrekareden oluşan yeni yerinize taşındınız. Böyle bir tesise neden ihtiyaç duyuldu? Geçiş sürecini sizden dinlemek isteriz.

Hasan Aktuğ: Öncelikle yeni yerimizi ziyaretinizden dolayı ve bu fırsatı verdiğiniz için teşekkür ediyoruz. Bildiğiniz gibi Küp Reklam çok geniş ürün yelpazesini stoklarında bulundurmaktadır ve sektörde oldukça iddialı bir firmadır. Hedefimiz her zaman müşterilerimizin ihtiyaçlarından fazlasını stoklarda bulundurmak ve hizmeti daha üst noktalara taşımak oldu. Eski hizmet verdiğimiz bina artık tüm konularda yetersiz hale gelmişti. Oluşan bu nedenlerin hepsi daha fazla büyümemiz gerektiğini gösteriyordu. Daha büyük alana geçmeye karar vererek uygun olabilecek yerleri araştırmaya başladık. Firmamıza uygun tesisi bulduğumuzda ise pandemi süreci ortaya çıkmıştı. Pandemi sürecini de fırsat bilerek taşınma operasyonuna hız verdik çünkü taşınma için en uygun ve en durgun zamandı. Neticede 4 bin metrekareden oluşan yeni tesisimize geçmiş bulunuyoruz. Dolayısıyla geçmiş yerimize göre 3 katı büyüklüğündedir. Önceki yerimizde birçok ürünü depolarımıza sokma noktasında sıkıntı yaşıyorduk. İlave depolar tutmak zorunda kalıyorduk. Bu durum hem ekstra maliyet hem de ekstra zaman kaybına yol açmaktaydı. İşlerin de daha durgun olduğu bir dönemde bu operasyonu gerçekleştirerek hiçbir hizmet aksaklığına yol açmadan tamamlamış olduk. Yeni yerimizde hem depolama, hem ürün sevkiyatı hem de diğer bölümlerimizle daha kurumsal bir yapıya sahip olduk. Özellikle yüklü alım ve sevkiyatlarda artık çok daha rahat ve kontrollü hareket kabiliyetine ulaştık.

İçinde bulunduğumuz pandemi sürecinde normalleşme adımlarıyla birlikte piyasalarda hareketlilik başladığını gözlemliyoruz. Pandemi ve normalleşme sürecinin size yansımaları nasıl oldu?

Hasan Aktuğ: Çin’de ortaya çıkan ve dünyayı esir alarak çaresiz bırakan Covid19 Virüsünün ülkemize gelişi mümkün olduğu kadar ötelenmeye çalışıldı. Ancak Mart ayı ile birlikte ilk vakaların görülmesinin ardından ciddi bir panik havası oluştu. Bu hava doğrudan satışlara olumsuz yönde yansıyarak satış rakamlarını ciddi oranlarda düşürdü. Sektörümüz açısından bakıldığı zaman ise, Covid19 virüsüne karşı koruma amaçlı ürünlerin üretilmesinde önemli bir sorumluluk üstlendi. Dezenfektan stantları, koruma siperlikleri, seperatörler başta olmak üzere birçok ürün sektörümüz tarafından üretilerek kullanıma sunuldu. Bu ürünlerle ilgili hem yurt içinden hem de yurt dışından ciddi bir talep patlaması yaşandı. Bizlerde bu ihtiyaçları karşılama noktasında hizmet sunmaya çalıştık. Bu alanın dışında kalan hizmetlerde ise yavaşlama sürmektedir. İnanıyorum ki normalleşme adımlarının ardından farklı sektörlerden endüstriyel reklam sektörüne daha fazla talep oluşmaya başlayacaktır. Hizmete giren her bir sektör eksiklerini tamamlama noktasında mutlaka reklama ihtiyaç duymaktadır. Yurt dışından gelen ürünlerle ilgili yeni vergiler bir yandan para çıkışını engellerken, diğer taraftan iç piyasadaki üretimi de teşvik etmektedir.

Önümüzdeki aylarda piyasaların daha fazla hareketleneceğine inanıyoruz. Bu anlamda bu hareketliliğin hissedileceği noktalar fuarlar olacak. Takvimde yaklaşan bir SIGN İstanbul Fuarı var. Bununla birlikte bildiğimiz kadarıyla daha önce ertelenen FESPA Madrid Fuarı’nda da standınız olacak. Bu noktada fuarlarla ilgili planlama ve beklentileriniz nelerdir?

Hasan Aktuğ: Yaşadığımız pandemi sürecinin yakın tarihte yaşanan bir örneği olmadığı için herkes için farklı etkileri oldu. Özellikle işlerin durduğu çok sayıda sektör oldu. Bu sektörlerin yaşanan normalleşme sürecine rağmen toparlanmaları oldukça zaman alacaktır. Bildiğiniz gibi oteller, restoranlar, kafeler, AVM’ler yaklaşık 3 ay boyunca kapalı kaldı. Bu sektörlerin kapalı kalması her sektörü yakından etkilemiştir. İnşallah en kısa zamanda tüm sektörler eskisi gibi çalışmaya başlar ve pandemi sürecini en az hasarla atlatırız. Kimsenin elinde sihirli bir değnek yok maalesef. Günden güne yaralar sarılacak, belki de eskisinden daha güzel günlere kavuşacağız. Yılsonuna doğru tüm sektörlerin çok daha iyi bir noktaya geleceğini düşünüyorum. Fuarlar bizim için oldukça önemlidir. Eylül ayında gerçekleştirilecek SIGN İstanbul 2020 Fuarı’nda standımızda misafirlerimizle buluşmayı planlıyoruz. Ardından Ekim ayında da ertelenen FESPA Madrid Fuarı’na katılarak ülkemizi dünya pazarında başarıyla temsil etmeyi amaçlıyoruz.

Pandemi süreci Küp Reklam açısından nasıl geçti?

Hasan Aktuğ: Ülke olarak çok zorlu süreçlerden geçtik ve geçmeye devam ediyoruz. Ülkemizin ve dünyanın içinde bulunduğu ekonomik resesyona bir de Covid-19 salgını dahil olarak ekonominin normale dönmesini 2021 yılına kadar uzatmıştır. Salgın Çin’de ilk çıkıp hızlıca yayılmaya başladığında piyasalara fiyat olarak olumsuz yansıyacağı biliniyordu ama birçok kişi bu salgının boyut değiştirerek herkesi esir alacağını tahmin edemedi. Endüstriyel reklam sektöründe kullanılan ürünlerin çoğu Çin’den ithal edilmektedir. Biz firma olarak ilk başlarda durumun piyasalarda olumsuz fiyatlanacağının ve ürünlerin fiyatlarının artacağının farkına vararak zamanında önlemlerimizi almaya çalıştık. Normalleşmeye başlanması piyasalarda hareket oluşturmaya başladı. Öyle görülüyor ki firmalar geçtiğimiz aylarda ki kayıplarını telafi etmek için ve önümüzdeki aylarda daha fazla iş yapabilmek için oldukça yatırım yapacaklardır. Bugüne kadar firmamız tüm ürünleri yeteri kadar stoğunda tutarak müşterilerine yanıt verdi. Güçlü stok politikamızın meyvesini almış olduk.

Küp Reklam’da yeni yerinize geçişle birlikte neler değişecek?

Hasan Aktuğ: 2005 yılında sektöre “merhaba” diyen firmamız Küp Reklam, her zaman yavaş ve emin adımlarla büyümeyi tercih etmiştir. Kurulduğumuz tarihten bu yana bu ilkemiz doğrultusunda hedeflerimizi bir bir gerçekleştirmenin memnuniyetini yaşamaktayız. Hiçbir zaman bir anda sıçrama yapmayı tercih etmedik. Birkaç ürüne bağlı kalmayıp çeşitliliğimiz artırarak bir anlamda riskimizi de azaltmış olduk. Yine bilindiği gibi ülkemizde folyo üretimi yapan Remifol markasının büyük hissedarıyım. Kazandığımızı sektörün dışına yatırmak yerine yine sektörün içinde kullanmayı tercih ettim. Yaptığımız işle ilgili yeni ürün geliştirme noktasında çalışıyoruz. Bu anlamda sektörümüzün istihdamına yönelik adımlar atıyoruz. Söylediğim gibi çok hızlı büyümek yerine doğru ve sağlam adımlarla ilerlemeyi tercih ediyoruz. İç piyasadaki talebi mümkün olduğu kadar yurt içindeki piyasadan tedarik ediyoruz. Böylece hem üreticilerimizi desteklemiş oluyoruz hem de paranın ülkemizde kalmasına katkıda bulunmuş oluyoruz. Sektörümüzde geniş çaplı ürün portföyüne sahip birkaç firmadan birisi konumundayız.

Son olarak sektöre vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Yaşanan her olay bizlere ciddi tecrübeler katmaktadır. Geçmiş dönemlerde yaşanan ekonomik krizler firmalara tedbir almayı öğretmişlerdir. Böylece birçok firma gelecek dönemlerde oluşabilecek krizlere karşı davranış kabiliyeti geliştirdi. Yakın tarihte bu derece ciddi bir pandemi vakası yaşanmadığı için tüm dünya hazırlıksız yakalandı ve hepimiz için önemli bir ders oldu. Sanırım bunda sonraki dönemlerde oluşabilecek pandemi süreçleri daha sakin, soğukkanlı ve kontrollü yaşanacaktır. Çünkü geçirdiğimiz tecrübeler bizlere bu anlamda yol gösterecektir. İçinde bulunduğumuz endüstriyel reklam sektörünün çok daha iyi noktalara geleceğine inanıyorum.

Print Friendly, PDF & Email