LEDU, kumaş kasa çözümlerinde yükselişini sürdürüyor

Mehmet Göğercin: Kumaş kasa çözümlerine ilgi her geçen gün artıyor. Ledu olarak sektördeki tüm imalatçı firmalara destek olmayı hedefledik. Bu konuda çalışmaya da devam ediyoruz.

LEDU, kumaş kasa çözümlerindeki geniş ürün yelpazesiyle Fespa Eurasia Fuarı’na katıldı. Çözümlerini ziyaretçilerin beğenisine sunan LEDU’nun çalışmalarıyla ilgili olarak Satış Müdürü Mehmet Göğercin sorularımızı yanıtladı.

LEDU olarak Fespa Eurasia Fuarı’na katıldınız. Fuara ilişkin bir değerlendirmenizi alabilir miyiz? Katılımcı, ziyaretçi ve ürün çeşitliliği noktasında fuarı nasıl buldunuz? Beklentilerinizi karşılayan bir fuar oldu mu?

Mehmet Göğercin: İki salonda düzenlenen fuara sektörel ilginin düşük kaldığını düşünüyorum. Bu ziyaretçi sayını da düşürmüş durumda. Geçen senelerdeki Avrupalı ziyaretçiler yerine Afrika, Ortadoğu ve yakın çevremizdeki ülkelerden katılımcılar ağırlıktaydı. Türkiye’den gelen ziyaretçilerimizde iki sektörel fuarın yakın olması nedeni ile bölünmüş durumdaydı. Genel olarak fuar alanının da müsait olması nedeni ile standımız yüksek ziyaret aldı fakat fuar alanına daha çok ziyaretçi bekliyorduk.

Fuar süresince hangi çözümlerinizi sergilediniz? Sergilediğiniz çözümlere ilgi nasıldı? Buna ilave olarak hangi ürün grupları daha fazla ilgi çekti?

Mehmet Göğercin: Ledu her zaman olduğu gibi Kumaş kasa malzemelerine yönelik bir sunum hazırladık. Tekstil kasa profilleri, uygun Led barlar ve Dijital baskıya uygun kumaşlarımız ile oluşturduğumuz kasaları ziyaretçilerimize tanıttık. Sürekli yenilenen malzeme çeşitlerimiz içinde en çok 3cm çift taraflı tekstil kasamız ve dış mekan kumaş kasa çözümlerimiz ilgi çekti. Özellikle 3cm kasa piyasada ve yurtdışında yenilikçi bir ürün. Tamamen kendi bünyemizde geliştirilen kasa, bir çok müşterimizden övgü aldı. Dış mekan kumaş reklamcılığı için de tek  ve çift yönlü olarak 2018 de daha etkin olmayı hedefliyoruz. Ziyaretçilerimize özellikle mevcutta yapılmış örnekler konusunda bilgiler verdik. 14cm dış mekan kasamız yoğun ilgi gördü. Led aydınlatma konusunda sektörün tercihi zemin aydınlatmalar oldu. Bu nedenle bir çok farklı tip zemin aydınlatma Led Bar ile hem ekonomik hem de performans için uygun ürünleri sağlamaya devam ediyoruz. Standımızın en önemli ürünleri, kumaşlarımız da yoğun ilgi gördü. 5m en, dış mekan dayanım, display ve dekorasyon kumaşlarımızla ilgili de çok soru aldık. Özellikle kurumsal ve teknik projeler için Ledu vazgeçilmez olmaya devam ediyor. Uzun yıllara dayanan tecrübemiz ve geniş ürün yelpazemiz ile sürdürülebilir ve kaliteli kumaşlarımızı ziyaretçilerimize anlattık. Bugüne kadar birçok projede yer aldığımız müşterilerimizin olumlu geri bildirimleri de bizi memnun etti. Ledu olarak kaliteli ve sürdürülebilir ürün çeşitliliği konusunda müşterilerimize en iyi seçenekleri sunmaya devam edeceğiz.

Fuara gelen ziyaretçi sayısını ve niteliğini nasıl değerlendiriyorsunuz? Yurt içi ve yurt dışından ilgi düzeyi nasıldı?

Mehmet Göğercin: İlginin düşük olduğunu düşünüyorum. Temel sebep ise iki sektörel fuarın yakın zamanda olması, planlamanın buna göre yapılması verimliliği arttıracaktır. Hem katılımcı, hem ziyaretçi hem de organizasyon için zamanlamanın gözden geçirilmesi gerektiğini düşünüyorum.

Sektörün genel durumuna ilişkin görüşleriniz nelerdir? Sektör olarak daha iyi noktalara gelmek için ne tür adımlar atılmalı?

Mehmet Göğercin: Kumaş kasa çözümleri 2016 yılından itibaren yükselişe geçti. Daha önce pazarda yeterince tanıtılmaması, yeterli baskı ve malzeme çeşitliliğinin olmaması nedeniyle Avrupa’ya göre biraz geç hızlandık. Ledu olarak sektördeki tüm imalatçı firmalara destek olmayı hedefledik. Bu konuda çalışmaya da devam ediyoruz. Bu süreç için içinde teknik sorunların maliyetleri doğrudan etkilediğini, pazarlama konusunda yetersizliğin de fiyatları düşürdüğünü görüyorum. Kalifiye eleman ve sürekli öğrenen gelişen organizasyon altyapısında olmak çok önemlidir. Bu doğru ürünün, doğru süreçle ve doğru fiyatla satılmasını kolaylaştırıyor. Aksi durumda sektörümüzdeki firmalarımız zarara uğruyor. Ledu bu açıdan sektördeki herkese destek olmaya çalışıyor. Özellikle teknik konulardaki uzmanlığımız ile müşterilerimize yardımcı olmaya çalışıyoruz. Fiyat rekabeti yerine hizmet ve kalitede rekabet etmek sektörün devamlılığı için çok önemli bir unsur. Ayrıca belli konularda uzmanlaşmanın rekabet gücünü arttırdığı da bir gerçektir. Aynı anda her şeyi yapmak yerine belli konularda daha kaliteli hizmet vermek kaliteyi yükseltecek ve devamlığı sağlayacaktır. Hızlı tüketim çağını yaşadığımız bir gerçek fakat bilinçli tüketim ve üretim sektörümüzü güçlendirecektir.

2017 yılının son günleri içindeyiz. 2017 yılına ait bir değerlendirmenizi alabilir miyiz? Buna ilave olarak 2018 yılına ilişkin öngörüleriniz nelerdir? 2018 planlarınız hakkında biraz bilgi verir misiniz?

Mehmet Göğercin: Global gelişmelerde değişiklik olmazsa, ülkemizin büyüme trendi ile doğru orantılı olarak 2018 yılında da büyüme devam edecektir. 2017 ilk yarsı malum nedenlerden ötürü düşük geçmişti. Fakat ikinci yarıda hızlanan perakendecilik bu bağlı olarak sektörde hareketlenmeyi sağladı. 2018 için yıl ortalamasının daha düzenli olacağını düşünüyorum. Bu doğrultuda ürün dağılımımızı arttırmak ve özellikle sürdürülebilir olmaya çalışmak bizim için öncelikli hedef. Malzeme tedarikçisi olarak müşterilerimize her zaman aynı kalitede ürün sağlayabilmek bizim görevimiz. Stok ve ürün çeşitliliğini buna göre oluşturuyoruz. Ayrıca yurtiçi ve yurtdışı piyasalarda teknik özellikler gerektiren ürünler için de yıllardır olduğu gibi kaliteli ürünlerimizle yola devam edeceğiz.

Son olarak sektöre vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Mehmet Göğercin: Ledu olarak müşterilerimizle birlikte yürümeye devam edeceğiz. Bugüne kadar olduğu gibi teknik veya ticari olarak yapabildiğimiz kadar destek olmaya devam edeceğiz.

Print Friendly, PDF & Email

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir