Maestro Reklam 2011 Yılına Yeni Yatırımlarla Girdi

Media Markt, Vodafone, Damat, Unilever, AVEA,Türk Telekom, TTNET, Mercedes, Samsung,D&R, Filli Boya gibi çok sayıda kurumsal markaya hizmet veren Maestro Reklam, müşterilerine daha iyi bir hizmet vermek amacıyla makine parkurunu da genişletiyor.

Maestro Reklam, yeni yatırımlarla büyümeye devam ediyor. 1996 Yılında kurulan Maestro Reklam, açık hava reklam pazarlama alanında ve dijital baskı hizmetlerinde özel çözümlerle müşterilere destek sağlıyor. Media Markt, Vodafone, Damat, Unilever, AVEA,Türk Telekom, TTNET, Mercedes, Samsung,D&R, Filli Boya gibi çok sayıda kurumsal markaya hizmet veren Maestro Reklam, müşterilerine daha iyi bir hizmet vermek amacıyla makine parkurunu da genişletiyor.

Maestro Reklam yöneticileri Özgür Bula ve Özkan Bula ile bir söyleşi gerçekleştirdik.

Maestro Reklam’ın kuruluşundan bu yana geçen süreci anlatır mısınız?

Maestro Reklam, butik ajans hizmetleri yürütmektedir. 2000 yılında Açıkhava reklam sektörüne yönelik uygulamalar gerçekleştirmeye başladık. Çok sayıda müşteri yerine, işlerin daha verimli ve kaliteli olduğu özel çalışmalar gerçekleştirmekteyiz. Zaman zarfında elde ettiğimiz tecrübe ve bilgi birikimi ile 2007 yılında üretim çalışmalarına yöneldik. Hedefimiz kaliteli iş yapmaktır. Kaliteli iş yapmak için uzman personel ve kaliteli bir makine parkuru gerekmektedir. Alanında uzman bir ekibe sahibiz. Bunun yanında makine parkurumuza da en iyi ürünleri seçtiğimizi düşünüyorum.Outdoor pazarlama ve üretimi aynı anda yürütmemiz bizi farklı yapan en önemli özelliğimizdir.

Makine parkurunuz hakkında bilgi verir misiniz?

Makine parkurumuz HP ve Flora Konica makinelerinden oluşmaktadır. Çalışmalarımızı 3 adet HP ile yürütüyorduk. Bir buçuk yıl önce Flora ile tanıştık. Flora’nın performansından son derece memnun olduğumuz için Flora Konica yatırımları gerçekleştirmeye başladık. Şu an makine parkurumuzda 3 adet HP ve 3 Adet Konica Flora 14 pikolitre bulunmaktadır. Flora Konica yatırımlarımızı Fleks Media’dan gerçekleştirdik.

Tüm makinelerimizin performansından memnunuz. Her makinenin kendine göre farklı özellikleri ve avantajları bulunmaktadır. Butik işlerde Flora Konica, Raket ve billboard işlerde ise HP Scitex kullanmaktayız. Yeni bir yatırım yapmayı düşündüğümüz zaman yine bu iki markadan birini seçeceğimizi düşünüyorum.

Makine ve malzeme tedariğinde nelere dikkat ediyorsunuz?

Malzeme tedariğinde çok sayıda firma ile çalışmaktayız. Maliyetimizi düşürmek için baskı kalitemize ve outdoor uygulamalarımıza zarar verecek ucuz ürünleri almaktan kaçınmaktayız.

Müşteri portföyünüz hakkında bilgi verir misiniz?

Firma bünyesinde Atölye Bölümü de bulunmaktadır. Burada da butik işler yapmaktayız. Türkiye’nin her noktasında reklam tabelamız mevcuttur. Media Markt, Vodafone, Damat, Unilever, AVEA, TTNET, Mercedes, Samsung, Filli Boya gibi çok sayıda kurumsal markaya hizmet vermekteyiz. Şirketimizde yönetim kadrosu ile beraber 30 kişilik bir ekiple çalışmalarımızı yürütmekteyiz. Burada bizi başarılı kılan özelliğimiz, çok kaliteli ve alanında uzman bir ekiple hizmet vermekteyiz. Bunun yanı sıra müşteriye sağladığı termin sürelerine riayet etmekteyiz.

Açıkhava reklam sektörünü nasıl buluyorsunuz?

Bu sektör 10 yıl öncesine kadar emekleme dönemi içindeydi. Zaman içinde pazarda önemli gelişmeler yaşandı. Açıkhava reklamlarının önemi her geçen gün artmaktadır. Kurumsal firmalarda Açıkhava reklamlarına yönelik departmanlar ve çalışanlar istihdam ediliyor. Dolayısıyla sektörün her geçen gün geliştiğini ve büyüdüğünü görmekteyiz.

Bu sebeple sektörü ve sektörel fuarları takip etmekteyiz. Sign İstanbul Fuarı’nı Üretim Müdürümüz Onur battaloğlu takip etti ve yeni teknolojileri gördü. Fuardaki yenilikler bizleri bir yandan memnun ederken diğer yandan endişelendiriyor. Piyasada ucuza iş yapma savaşı sürdükçe, bu yatırımların kârâ dönüşmesi oldukça zaman alacaktır. Bu da yatırımcı firmaya zarar verecektir. 600 bin Euro’luk bir makineyi alıp, 1 veya 2 lira hesabıyla bir yere varılamaz. Bu işlerin gelişeceğini düşünen herkes bu sektöre yatırım yapıyor. Bu da rekabeti kötü yöne sürüklüyor. Maliyete yakın iş yapılmaya başlandı. Fiyatlar tabana indiği için sektörde sıkıntı yaşanmaktadır. Maliyet hesaplamasına makine amortismanı veya şirket giderleri hiçbir zaman eklenmiyor. Amaç sadece iş almak oldu. Ucuz boyalar daha ucuz folyolar viniller tercih ediliyor. Bu da sektörde kalitesizliği getiriyor. Bu gibi etkenler makinelerin de ömrünü azaltmaktadır. Önümüzdeki dönemde sektörde bir yaprak dökümü olmasını bekliyorum. Bu kaçınılmaz bir sonuçtur. Büyük paralara aldığımız makineleri ucuz boyalarla çalıştırırsanız makinenin ömrünü kısaltırsınız. Bu da önce makineye sonra size zarar verir. Maestro Digital olarak bizler kalitemizden ödün vermeyeceğiz. Kaliteli iş yapmaya devam edeceğiz.

Print Friendly, PDF & Email