Maksa Reklam Malzemeleri şube sayısını artırmayı planlıyor

“Pandemi sürecinden sonra gümrük vergilerindeki değişim ile ithalat yapan firmalara mesaj verilmeye çalışıldı. Türkiye çok şükür birçok reklam malzemesinde kendi üretimini yapacak fabrikalara sahip. İkame ürünlerle bu sorunda ortadan kalkacaktır”

Maksa Reklam Malzemeleri Genel Müdürü Nuh Avcı, pandemi süreci ve sonrasına ilişkin sorularımızı yanıtladı.

Tüm dünyayı etkisi altında alan salgın süreci ve sonrasında yeni bir dünya düzeni ile karşı karşıya olacağız. Her sektör için farklı etkilerin olduğu bu yeni dünya düzeninde endüstriyel reklam sektörünün nasıl bir pozisyon alacağını düşünüyorsunuz? Sektörümüze yansımaları nasıl olacak?

Tüm dünyanın ortak olarak yaşadığı en büyük, en uzun süren, en çok kayıp verdiği bir süreçle karşı karşıyayız. Şuraya gitsek kurtuluruz diye bir plan oluşturulamıyor. Kısaca çaresizce söylenileni yaparak önlem almaktan başka elimizden bir şey gelmiyor. Tabi durum bu derece önemli iken ticaret sonrasında, nasıl ayakta kalacağız ve sorumlusu olduğumuz insanları nasıl ayakta tutacağız oluyor. Bu soru sonrasında ticaret aklımıza geliyor ve çareler aramaya başlıyoruz. İşte şu an içimizde olduğumuz günler bu çarenin arandığı dönemin içindeyiz. Sektörümüz bence bu süreçten en etkilenen sektörlerden olduğunu düşünüyorum. ARED bu anlamda sektörümüzü bazı avantajlar sağlanması için çok mücadele etti, başkanımıza buradan teşekkür ediyorum. En azından reklam sektörünü savunan bir derneğimizin olmasının yararını tüm sektör görmüş oldu. Sektörümüz pandemi sonrasında mevcut işleri biraz daha internet üzerinden satış kanalına doğru yöneldiğini görüyorum. En sürümlü, atölyeleri boş bırakmayacak üretim imkanı bu süreçte online satış kanalında arayarak önlem almaya çalışılıyor.

Firma olarak bu yeni düzende nasıl bir pozisyon almayı planlıyorsunuz? Satış öncesi, satış ve satış sonrası aksiyonlarla ilgili belirlediğiniz bir planlama var mı?

Biz 1 Haziran 2010 itibari ile tam kadro çalışmaya başladık. Tabi sınırlı ziyaretin yanında daha fazla telefonla iletişime geçiyoruz. Malum ithalatla ilgili ciddi vergi değişiklikleri yaşandı, halen yaşanıyor. Piyasanın bu vergilere alışması bizi olumsuz etkiliyor. Masraflarımızı minumuma indirip yapımızı yaymaya çalışıyoruz. Bu anlamda ileriki süreçte bazı illerimizde ufak birkaç şube daha planlayarak daha fazla firmaya daha yakın hizmet vermeyi amaçlıyoruz. Bu gibi krizler çok çalışanlı büyük masrafı ağır firmaları daha çok geriye götürdüğünü düşünüyorum.

Bu dönem içinde müşterilerle olan iletişiminizi nasıl yürüttünüz? Bu anlamda ihtiyaçları karşılayabildiğinizi düşünüyor musunuz?

Sokağa çıkma yasağı olmadığı her çalışma gününde tüm şubelerimiz açıktı. Müşterilerimizin ihtiyaçlarını karşıladığımızı düşünüyorum. Stok yapımızın güçlü olması bize bu noktada ciddi fayda sağladı. Ancak tabi yeni vergiler yüzünden yeni ithalatlar durmuş durumda bu anlamda önümüzdeki aylarda özellikle ithal ürünlerde bir sıkıntı yaşanılacağını düşünüyorum.

Normalleşmeyle ilgili planlamalar yapıldı. Bu doğrultuda sırayla birçok sektör aktif hale gelmeye başladı. Bu anlamda her hizmete giren sektörün reklam noktasında ihtiyaçları olacak. Temsil ettiğiniz ürünlerin stokları ne durumda? Gelecek ihtiyacı karşılayacak durumda mısınız?

Türkiye çok şükür birçok reklam malzemesinde kendi üretimini yapacak fabrikalara sahip. Bizde birçoğunun bayisiyiz bu anlamda bir sıkıntı yaşanmayacağını ancak bazı ithal ürünler bir süre bulunmayacağını düşünüyorum. Ama ikame ürünlerle bu sorunda ortadan kalkacaktır.

Piyasaların hareketlenmesi noktasında size göre sektörümüzü hareketlendirecek sektörler hangileri olacak?

Kurumsallar yatırımlarına ara vermiş durumdalar. Fuar ve organizasyon sektörü tamam durmuş, bunların açılması bile bir hareket katacaktır diye düşünüyorum.

Her durum kendi içinde bir fırsat sunar. Uzmanlar, Türkiye’nin hem bulunduğu konum hem de genç nüfusu ile yeni dünya düzeninde avantajlı bir konuma sahip olduğu ifade ediyorlar. Sizin ülkemizle ilgili düşünceleriniz nelerdir?

Hükümet pandemi sürecinden sonra gümrük vergilerindeki değişim ile ithalat yapan firmalara mesaj vermeye çalıştığını düşünüyorum. Üretim yapmamız yönünde, mevcut konjonktürde al-sat çalışmanın yanında illaki bir üretim yaparak büyüyebileceğimizi düşünüyorum. Bu yöndeki teşvikler oldukça fazla.

Endüstriyel reklam sektörüne vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Bu sektörde hizmet veren firmaların yukarıda da bahsettiğim gibi birlik olması diğer sektörler gibi hakkını araması için, sesimizi duyurabilmemiz için derneğin yani ARED’in önemini anlamalarını ve destek vermelerini bekliyorum.

Print Friendly, PDF & Email