Mat Kağıt HP grubuna ait çözümleri ön plana çıkardı

Metin Gönülkırmaz: “2017 yılında HP tarafından sektöre sunulan endüstriyel ürün grubumuzda yer alan HP Latex 3200 modelimiz ön plandaydı. Ayrıca daha uygun yatırım maliyetleri ve farklı sektörlerin ihtiyaçlarına cevap verebilecek nitelikteki 162 cm eninde baskı yapan modellerimiz, HP Latex 570 ve HP Latex 335 model makinelerimizi de sergileme fırsatı bulduk”

Mat Kağıt, 7-10 Aralık tarihleri arasında gerçekleştirilen Fespa Eurasia Fuarı’na katıldı. Fuarla ilgili olarak Mat Kağıt Satış ve Pazarlama Müdürü Metin Gönülkırmaz sorularımızı yanıtladı.

Mat Kağıt olarak Fespa Eurasia 2017 Fuarı’na katıldınız. Fuara ilişkin bir değerlendirmenizi alabilir miyiz? Katılımcı, ziyaretçi ve ürün çeşitliliği noktasında fuarı nasıl buldunuz? Beklentilerinizi karşılayan bir fuar oldu mu?

Metin Gönülkırmaz: Çok kısa bir zaman önce yapılan diğer fuar organizasyonunun hemen ardından yapılan Fespa Eurasia 2017 Fuarı, gelen ziyaretçi sayısının azalmasına neden olduğunu düşünüyorum. Son yıllarda fuar organizasyonlarının faydası genel beklentilerimizi pek karşılamamakta. Bu duruma sebep birçok konu sıralanabilir ancak ilk önce sektörün derneği ve üyeleri ile beraber bir araya gelip, bu konuda bir takım çözümler üzerinde düşünmesi gerektiğini düşünüyoruz.

Fuar süresince hangi çözümlerinizi sergilediniz? Sergilediğiniz çözümlere ilgi nasıldı? Buna ilave olarak hangi ürün grupları daha fazla ilgi çekti?

Metin Gönülkırmaz: Fespa Eurasia 2017 Fuarı’na HP ürün grubumuzu ön planda tutarak katılım sağladık. 2017 yılında HP tarafından sektöre sunulan endüstriyel ürün grubumuzda yer alan HP Latex 3200 modelimiz ön plandaydı ayrıca daha uygun yatırım maliyetleri ve farklı sektörlerin ihtiyaçlarına cevap verebilecek nitelikteki 162 cm eninde baskı yapan modellerimiz, HP Latex 570 ve HP Latex 335 model makinelerimizi de sergileme fırsatı bulduk. Zünd G3 ürünümüze yönelik, çeşitli kesim yapılmış ürünler ile sunumlarımız oldu, sarf ürün grubumuzda yer alan tekstil bazlı ürünlerde Senfa ürünlerimizi standımızı ziyaret eden müşterilerimize sunduk.

Fuara gelen ziyaretçi sayısını ve niteliğini nasıl değerlendiriyorsunuz? Yurt içi ve yurt dışından ilgi düzeyi nasıldı?

Metin Gönülkırmaz: Fuarda firmamızı ziyaret eden firmalar genelde sürekli çalıştığımız veya yatırım yapmayı planlayıp fuar takvimine göre plan yapıp, fuarda anlaşma imzalamak üzere gelen müşterilerimiz oldu. Temasta olduğumuz firmalar ile anlaşmalarımızı fuar ortamında yaptık. Yurt içi ziyaretçi sayısı bizleri tatmin edecek seviyede değildi.

2017 yılının son günleri içindeyiz. 2017 yılına ait bir değerlendirmenizi alabilir miyiz? Buna ilave olarak 2018 yılına ilişkin öngörüleriniz nelerdir? 2018 planlarınız hakkında biraz bilgi verir misiniz?

Metin Gönülkırmaz: Bizim için 2017 yılı bir önceki yıldan çok farklı değildi, genel olarak ülkedeki siyasi çalkantılar, ekonomik belirsizlikler ve tabi ki döviz kurlarındaki aşırı yükselme herkesi olumsuz yönde etkiledi. Müşterilerimiz iş yaptıkları firmalardan, döviz kurlarındaki artışın getirdiği maliyet artışının karşılığını alamadıkça, sürekli karlılık kayıpları yaşamaya devam etmekteler. Bu noktadan itibaren, biz ithalat yapan ve hizmet üreten firmalar üzerinde daha da büyük baskı oluşmakta. Bu durum karşısında sürekli fiyat düşürerek rekabet etmeye çalışmak firmaların temellerini derinden sarsmaktadır. 2018 yılının da çok farklı olacağını düşünmüyoruz, ürün grubumuzda yer alan ürünler için hizmet kalitemizi sürekli arttırma çabası içindeyiz, teknik servis hizmet kalitemizi arttırmak için devamlı yatırımlar yapıyoruz, daralan piyasa koşullarında kaliteli ve hızlı hizmet üretimi ile büyümeye devam ediyoruz. Bir yandan Fespa 2018 Berlin Fuarı’nı bekliyoruz, sektörümüze yönelik önemli yenilikleri bu fuarda görmeyi umuyor ve yine sektörümüze çok farklılıklar getirecek dijital baskı teknoloji ürünlerinin sunumlarını yapacağız.

Print Friendly, PDF & Email

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir