Matset: Dijital yatırımı yapmazsanız oyun dışında kalırsınız

 

“Doğru ve emin adımlarla büyüme hedeflemekteyiz. Acelemiz yok. Pazar sürekli gelişiyor. Agfa’nın avantajlarını kullanıcıya sağladığı faydaları yatırımcılara anlatacağız. Memnuniyet yaygınlaştıkça pazarımızda aynı derecede büyüme gösterecektir”

 

 

Geçtiğimiz ay itibariyle Agfa’nın Inkjet ürün grubunun da Türkiye Tek Distribütörü olan Matset’in katıldığı ilk fuar drupa 2016 oldu. Türkiye’den gelen misafirlerini Agfa inkjet çözümleriyle buluşturan Matset, fuardan memnun olarak ayrıldı. Firmanın inkjet çalışmalarına ilişkin Matset Genel Müdürü Doğu Pabuççuoğlu sorularımızı yanıtladı.

 

Öncelikle tecrübeleriniz doğrultusunda drupa’ya ait izlenimleriniz nelerdir? Bu yıl nasıl bir drupa geçti?

Doğu Pabuççuoğlu: drupa 2016’yı değerlendirecek olursak, yaptığımız istişareler neticesinde geçmiş fuarlara göre ziyaretçi sayısının daha az olduğunu gözlemledik. Bunun birçok nedeni olabilir. Dijitalleşen dünya pazarında birçok bilgiye dünyanın her noktasından ulaşabiliyorsunuz. Örneğin geçmiş senelerde elimizden düşürmediğimiz fuar kataloğu elimize almıyoruz. Çünkü dünya dijitalleşti. Katalog bilgileri bilgisayarımızdan, tabletimizden, telefonlarımızdan ulaşabiliyoruz. Artık fuarlara sadece mutlak alıcı geliyor. Örneğin birkaç makine arasında kararsız kaldıysa hepsini bir arada görüp nihai kararını veriyor. Teknolojiyi görüp makine yatırımı yapan kişi sayısı çok azdır. Bu fuar matbaacılar için büyük önem taşıyor. Çünkü yeni dijital trend daha çok onları ilgilendiriyor. Bu dijital trend matbaa sektörünü doğrudan ilgilendiriyor. Bu noktada matbaa sektörünün bu gelişim ve değişime kayıtsız kalması mümkün görünmüyor. Bir noktada sadece bizim anlatmamız yetmiyor. Gelip bu değişimi gördüler. 2019 yılında tahminlerimize göre analog veya konvansiyonel bir uygulama olmayacağını düşünüyoruz.

Konvansiyonelden dijitale geçiş matbaa sektörünü nasıl etkileyecek?

Doğu Pabuççuoğlu: Bu noktada  matbaa sektörünün önünde çok farklı seçenekler olmayacak. Bir seçenek dijital teknolojiye geçiş olacak. İkinci seçenek gittiği yere kadar konvansiyonel olarak devam edecek. Bu konvansiyonel teknolojine inat etmek sürdürülebilir olmayacak. Çünkü iş alacakları noktalardan konvansiyonele yönelik talep gelmeyecek. Tabiki burada kastettiğimiz büyük konvansiyonel tesisler değil. O tesisler faaliyetlerini sürdürmeye devam edecek. Ancak özellikle orta ve küçük çaplı matbaa sektörü konvansiyonel çalışma sisteminde tıkanacaktır. Bunun için dijital anlamda bir yatırım yapmadığınız zaman oyun dışında kalırsınız. Örneğin HP standında bir ön anlaşma imzaladık. Müşterimiz, HP Dijital Web Ofset 56 kesim makinesini yatırımı yaptı. Önceden kitap üretmek için böyle bir makine satabileceğimiz aklımızın ucundan geçmezdi. Artık müşteri de az adetlerde sürekli sipariş veriyor. Yani müşteri sipariş verdikçe üretim yapacaksınız. Bunu da sadece dijital teknolojiye sahipseniz yapabilirsiniz.

Geçtiğimiz ay dergimizde basın bildirisine yer verdiğimizi üzere Agfa’nın inkjet bölümünün de Türkiye temsilciliğini Matset üstlendi. Bu ayda sizlerin görüşlerini almak isteriz. Matset’in Agfa ile ilgili plan ve hedefleri nelerdir?

Doğu Pabuççuoğlu: Matset, Agfa’nın uzun yıllardır matbaa sektörüne yönelik kalıp, film gibi ürünlerini sunmaktaydı. 1 Mayıs 2016 itibariyle Agfa’nın inkjet alanındaki Türkiye Tek Distribütörlüğünü üstlendik. Dolayısıyla Agfa Inkjet ile ilk kez drupa Fuarı’nda yer aldık. 1 Mayıs tarihinden bu yana geçen süreçte hızlı adımlar attık. Inkjet konusunda profesyonel bir satış müdürü transferimiz oldu. Aynı anda 2 teknik ekip arkadaşımızı Agfa’da eğitime gönderdik. Agfa’nın avantajlarını daha fazla ön plana çıkarıp pazarda iyi noktalara getirmeyi hedeflemekteyiz. Kısa sürede gerçekleştirdiğimiz hazırlıkla drupa’da katıldık. Fuar süresince gördüğümüz ilgi bizi memnun etti.

Türkiye inkjet pazarında çok güçlü markalar yer almaktadır. Agfa da bu güçlü markalardan biri konumunda. Pazarda sizi ön plana çıkaracak özellikler neler olacak? Satış ve pazar payı noktasında ne tür hedefler oluşturdunuz?

Doğu Pabuççuoğlu: Agfa, dünya pazarında tanındığı gibi Türkiye pazarında da çok iyi bilinen ve tanınan bir markadır. Agfa ile yaptığımız toplantılarda Türkiye pazarında çok agresif hareket etmeyi düşünmüyoruz. Doğru ve emin adımlarla büyüme hedeflemekteyiz. Acelemiz yok. Pazar sürekli gelişiyor. Agfa’nın avantajlarını kullanıcıya sağladığı faydaları yatırımcılara anlatacağız. Memnuniyet yaygınlaştıkça pazarımızda aynı derecede büyüme gösterecektir. Rakiplerimizin ne yaptığından çok kendimiz Agfa ile neler yapabiliriz düşüncesindeyiz. Eylül ayında şirket bünyesinde bir tanıtım etkinliği düzenlemeyi planlıyoruz. Alt bayiliklerle son kullanıcılara ulaşmayı amaçlıyoruz. Agfa kendi konusunda müşterilerin güven duyduğu bir markadır. Matset’te bugüne kadar sunduğu hizmetlerle müşterilerle çok iyi diyaloglara sahip olmuş bir firmadır. Güven, kalite ve memnuniyet bir araya geldiğinde güzel sonuçlar ortaya çıkar. Inkjet pazarında bu çerçevede sağlıklı ve başarılı bir büyüme göstereceğimize inanıyoruz.

Matset’in inkjet alanındaki yenilileri devam edecek mi?

Doğu Pabuççuoğlu: Matset olarak 3D konusunda da önemli bir yeniliğimiz oldu. Massivit 3D firmasının da Türkiye distribütörlüğünü üstlendik. Anlaşmamızın ardından ilk makine satışımızı da gerçekleştirmiş bulunuyoruz. Inkjet ve 3D uygulamalarını birbirini tamamlayan konular olarak görmekteyiz. Inkjet yatırımı yapan bir müşteri potansiyel olarak 3D için de bir müşteridir.

 

Print Friendly, PDF & Email