Met Etiket / Ersin Kibar: Fuardaki ilgi gelecek için umut verdi

“Beklentilerimiz fuarın sektöre bir canlılık ve hareket getireceği yönündedir. Yılsonuna kadar faizlerin indirimi ile birlikte sektörün yeni yatırımlara yöneleceğini düşünmekteyiz”

Met Etiket, 19-22 Eylül tarihleri arasında düzenlenen SIGN İstanbul Fuarı’nda sektörle buluştu. Fuar performansıyla ilgili olarak Met Etiket’ten Ersin Kibar sorularımızı yanıtladı.

Bu sene de SIGN İstanbul Fuarı’nın ardından sizlerle birlikteyiz. Bizim gözlemlediğimiz kadarıyla fuarda standınız oldukça yoğundu. Siz fuarı nasıl buldunuz? Bu noktada fuar beklentilerinizi karşıladı mı?

Ersin Kibar: SIGN İstanbul Fuarı, sektörde faaliyet gösteren firmalara ulaşabildiğiniz bir kanal olarak bizim için çok önemliydi ve bulunduğumuz piyasa koşullarında güzel bir fuar geçirdik diyebiliriz. Geri dönüşlerin hızlı olduğu ve fuar boyunca standımıza gösterilen ilgiden memnun olduğumuzu da belirtmek ister, bizi ziyaret eden tüm sektör emekçilerine teşekkürü borç biliriz.

Fuarda çok sayıda ürün sergilediniz. Bu sergilenen ürünler hakkında biraz bilgi verir misiniz? Bununla birlikte ziyaretçilerin daha fazla ilgilendiği ürünler oldu mu?

Ersin Kibar: Kendinden yapışkanlı ürün grubunda; doğa dostu yapışkan özelliğine sahip ekonomik baskı folyolarında Portekiz menşeli DECAL ürünlerini, kesim folyolarında yıllardır distribütörlüğünü yaptığımız MACtac firmasının ürünlerini, ayrıca müşterilerimizin ihtiyaçlarını belirleyip Avrupa standartlarında üretim yapan bir firmanın daha önce Türkiye pazarına girmemiş ürünlerinden PRINTA ekonomik baskı folyosunu fuarda sergiledik

Kağıt grubunda; biliyorsunuz ki Türkiye’nin en iyi kâğıt tedarikçisi firmasıyız. Blueback, Citylight (J.ViILASECA) ve Megalight (LAHNPAPER) kâğıtları konusunda müşterilerimize fuar boyunca bilgiler verdik

Branda grubunda; 15 senedir STARFLEX firmasının distribütörlüğünü yapmaktayız. Müşterilerimiz, Tabela Vinilleri ve Oasis Brandalarını stoklarımızda devamlı bulabilirler. Bunun dışında Uzakdoğu’dan getirdiğimiz Avrupa (Dökme) ve Lamine Viniller, Mesh, Blockout, Backlit ürünleri standımızda görme fırsatını yakaladılar

Makine Grubunda; Eco-Solvent Makinelerde EXPADA düşük boya maliyeti ile müşterimizin memnuniyetlerini sağlamaya fuarda devam edeceğiz. Laminasyon makinelerinde, kesim makinelerinde stratejik ortaklıklarımız ve satışlarımız fuar boyunca devam etti

Diğer Ürün Gruplarında; OneWay Vision, Roll-Up Display Mekanizmaları gibi müşterimizin ihtiyaçlarını sağladığımız tüm ürünleri sergiledik.

Gecen sene satısına başladığımız ve hızlı bir ivme kazandıran dijital baskıya uyumlu tekstil ürünlerin sergilenmesine fuarda devam edeceğiz. DUOTEX, dijital tekstil baskı kumaşları, arkadan aydınlatmalı büyük ışıklı kutular (lightboxes) için homojen dağılım sağlar ve renkli yoğun baskılarda mükemmel canlılık özelliğine sahiptir. 135 ve 195 gr seçeneği,  5,05 metre genişliği ile pazarın en kaliteli ürünü olarak UV, Latex, Eco-Solvent baskılı uygulamalarda yüksek performans göstermektedir. Dış mekân hava koşullarına uygun olarak kolaylıkla katlanabilen, kırışıklık yapmayan, B1 yanmazlık sertifikasına sahip, su geçirmeyen, PVC içermeyen üstün özellikli bir üründür. Bununla birlikte farklı diğer tekstil gruplarının ve fitillerinin satışlarını yapmaktayız.

Avrupa standartlarında üretim yapan bir firmanın daha önce Türkiye pazarına girmemiş ürünlerinden ekonomik baskı folyosu, OWV ve laminasyon ürünlerinin satışlarını gerçekleştirmeye başladık. Deneme için gelen ürünlerin kullanımından olumlu referanslar aldığımız müşterilerimiz sayesinde satışlarımızı fuardan sonra bu ürünler üzerinden yoğunlaştırmaya başlayacağız.

Ayrıca optik göz okuyuculu plotter kesim makineleri A3 ebadında, 61 cm ve 127 cm ebatlarında fuarda satışlarını gerçekleştirdiğimiz ürünler arasında yerini aldı.

Yurt içi ve yurt dışından gelen ziyaretçi noktasında fuarı nasıl buldunuz? Beklentilerinizin dışındaki ülke ve şehirlerden ziyaretçi ağırladınız mı?

Ersin Kibar: Fuara gelen yerli ziyaretçilerin dışında standımızı Ortadoğu ülkelerinden, Balkanlar ve Kafkaslardan gelen müşterilerin olması memnuniyet verici idi ve özellikle geçmiş yıllara göre katılım yoğundu ve profesyonel ziyaretçi sayısı fark edilir düzeyde artmıştı. Met Etiket olarak yapmış olduğumuz çalışmaların etkisi olduğunu düşünüyoruz.

Mevcut piyasa koşullarında fuara gelen ziyaretçi sayısı oldukça başarı olduğunu düşünüyoruz. Gelen ziyaretçiyi analiz ettiğinizde daha çok hangi amaçla ziyaretler oldu?

Ersin Kibar: Birçok satın almacı yeni ürünler keşfetmek, uygun fiyatlı ürünleri görmek ve yeni anlaşmalar yapmak için fuarda bulundular. Ziyaretçi sayısının ve ilginin beklediğimizden fazla olması bize sektörün ileri de daha iyi olacağı umudunu taşıdı.

Sonuç itibariyle fuarların amacı alıcı ve satıcıyı buluşturmaktır. Bundan sonrasında sizin ürünleriniz ön plana çıkmaktadır. Bu anlamda müşteri tercihinde, hem firma olarak hem de ürün bazında sizi ön plana çıkaran konular nelerdir?

Ersin Kibar: Günümüzde tüm sektörlerde yaşadığımız gelişmeler ve pazarda meydana gelen yeni oluşumlar rekabetin yoğun bir şekilde yaşadığı ortam doğurmuştur. Bugün artık sadece kaliteli mal üretip veya getirip pazara sürmek başarı elde etmek ve satış yapabilmek için yeterli görülmemektedir. Çünkü günümüz koşullarında tüketiciler aynı malın değişik fiyat kalite ve biçimleri ile karşılaşabilmekte ve ihtiyacı olan mal ya da hizmetin değişik alternatifler arasından seçme şansına sahip olmaktadır.  Bu mevcut koşullarda müşterilerimizin neye gerçekten ihtiyacı olduğunu, müşteri memnuniyetinin devamlılığı ve onların değişen ihtiyaçlarını anlamaya çalışıyoruz. Böylece müşterileri ve yatırımcıları doğru ürünü, uygun fiyatlı ve iyi hizmet sağlayarak özel avantajlar sunacağız. Belki de bizi tercih etmelerindeki en büyük neden; müşterilerimize değer vermemiz gerektiğinin bilincindeyiz.

Fuarla birlikte sektörün daha fazla hareketleneceğini düşünüyor musunuz? Yıl sonuna kadar nasıl bir beklentiniz var?

Ersin Kibar: Beklentilerimiz fuarın sektöre ufakta olsa bir canlılık ve hareket getireceği yönündedir. Yılsonuna kadar faizlerin indirimi ile birlikte sektörün yeni yatırımlara yöneleceğini düşünmekteyiz.

Tanıtım noktasında yer alacağınız veya takip edeceğiniz başka fuarlar olacak mı?

Ersin Kibar: Fuarlardan maksimum faydayı elde edebilmek için fuarlara doğru yöntemlerle katılmak, fuar öncesinde eksiksiz hazırlık yapmak, fuarda etkili teşhir uygulamak ve fuardan sonra iyi bir takip yapmak gerekir. Met Etiket tanıtım noktasında yer alacağımız ve takip edeceğimiz fuarlar olacaktır.

Son olarak endüstriyel reklam sektörüne vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Ersin Kibar: Yatırımcıların ve kullanıcıların sektöre kısa vadeli iş gözüyle bakmaması, projelerin getirisini/dönüşünü iyi araştırması gerektiğini, yapacakları teknoloji, makine ve yer seçiminde daha hassas olmasını, kendi finans gücünü iyi analiz etmesi gerektiğini hatırlatmakta yarar var diye düşünüyorum.

Print Friendly, PDF & Email