Met Etiket farklı kulvarların en iyilerini temsil ediyor

Met Etiket geniş ürün yelpazesi olan serigrafi, ofset, açıkhava reklamcılık ve dijital ürünlerin sunulduğu 28 mümessillik ile ürün yelpazesini genişletti. 

Bugün itibariyle, Met Etiket geniş ürün yelpazesi olan serigrafi, ofset, açıkhava reklamcılık ve dijital ürünlerin sunulduğu 28 mümessillik ile ürün yelpazesini genişletti. Kendi bünyesinde etiket ve ofset, açıkhava reklamcılık, dijital makine ve teknik servis olarak 3 farklı bölüm de hizmet vermektedir. Met Etiket Satış ve Pazarlama Müdürü Ersel Akbaş, sorularımızı yanıtladı.

Efendim, Met Etiket faaliyetlerini hangi alanlarda yürütüyor?

Met Etiket A.Ş., 1996 yılında Aras Grup bünyesinde kuruldu. İlk mümessillikleri marketin ihtiyaç duyduğu, kendinden yapışkanlı PVC ürünlerle yaklaşık 5 bin metrekare deposu ile faaliyet göstererek başladı. Bugün itibariyle, Met Etiket geniş ürün yelpazesi olan serigrafi, ofset, açıkhava reklamcılık ve dijital ürünlerin sunulduğu 28 mümessillik ile ürün yelpazesini genişletti. Kendi bünyesinde etiket ve ofset, açıkhava reklamcılık, dijital makine ve teknik servis olarak 3 farklı bölüm de hizmet vermektedir. Amaç, pazarın ihtiyaçlarına kaliteli ve hızlı çözümleri profesyonel hizmet anlayışını çağdaş güvenilir şekilde sürdürmektir. Deneyimli kadrosu ile hedefi sadece satış olmayan, müşteri sorunlarına çözüm üreten Met Etiket, Hadımköy’de bulunan 12 bin metrekare deposu ile lojistik desteği de tartışılmazdır.

Met Etiket’in temsil ettiği markalar hangileridir? Bu markaların sektördeki yeri ve konumun hakkında bilgi verir misiniz?

Met Etiket, dijital baskı, açıkhava reklamcılık alanında lider markaları bünyesinde distribütör kimliğiyle barındırıyor. Kağıt grubu olarak bilindiği üzere, dünyanın tek döner pano kağıt üreticisi olan LahnPaper firmasının Pretex megalight (ışıklı döner pano) kağıdını tek Türkiye distribütörü olaral, Lenzing firmasının Blueback (billboard) kağıdını ve Vilaseca marka Citylight (Raket) kağıdını sektöre sorunsuz stok gücümüzle sunmaktayız. Özellikle belirtmek isterim ki, Megalight kağıdı kullanım alanı ve mecra firmalarının şartları gereği özel üretilen, yerine farklı yada benzer bir materyal kullanılamayan, aksi halde panolara ve kendisine zarar verebilecek hassasiyette üretilen kağıttır. Bu sebeple, kriterlere uyan tek marka Lahnpaper Pretex’tir. 120gr. Kalınlığında, 2,00 m.-2,53m.- 2,55m. X 200m ebatlarında üretilmektedir. Mekanizmaya vereceği zararları, asılmama ve askıdan geri dönme gibi olası ihtimalleri ve bunların vereceği zararları göz önünde bulundurarak, sektör tüketicilerinin bu konuda hassas davranarak, muadil ürünlere yönelmemeleri gerekir.

2017 yılına ait bir değerlendirmenizi alabilir miyiz? Sektörün hareketliliğini nasıl değerlendiriyorsunuz?

Biz ithalatçı firmalar olarak ürün tedariğinde sürekliliği sağlamak adına çok ciddi yükleri sırtlıyoruz. Vadeler uzuyor, birim fiyatlar düşüyor, maliyetler artıyor. Bu çok tehlikeli bir denklemdir. Döviz dalgalanmaları da sektörü bunalttı. Bu saatten sonra yılı nasıl tamamlarız derseniz, sektör olarak kurumsal çalışmadığımız sürece her sohbette aynı söylemleri tekrar edip duracağız. Maalesef bazı rakip firmaların sergiledikleri performanslar kendilerince tatmin edici olsa da, sektörümüze ve özellikle tedarikçilere büyük zarar vermekte. Özellikle şahsımı oldukça rahatsız eden bir konu da; rekabet kelimesini tam okuyamamaları, dolayısıyla anlayamamalarıdır. Bu firmaların kabuğu kurumsal görünse de, yapıları ve tarzları asla kurumsal değildir. Uzak durmayı tercih ediyorum. Bu sebeplerle son 6 ay için de aynı durum geçerli olacaktır. Değişim, olumlu yönde şart.

Satışını yaptığınız çözümler arasında daha fazla ilgi hangi ürünlerde yaşanıyor? Bu ilgiyi neye bağlıyorsunuz?

Öncelikle kağıt grubudur. Bildiğiniz gibi Met Etiket bu konuda zaten liderliği elinde tutuyor. Bunun sebeplerinin başında Megalight için megalight kağıdı, citylight için yine citylight,  Billboard için ise; dijital baskıya uyumlu net %50’ye varan boya ekonomisi sağlayan blueback kağıdı satmasıdır.

Mevcut Pazar koşulları çerçevesinde ne tür satış ve pazarlama politikası uyguluyorsunuz?

Piyasa şartlarına yaklaşmaya çalışıyoruz elbette, ancak her müşterimize eşit şartlarda hizmet vermek ilk gayemiz. Bunları yaparken asla maliyet hesaplarından da uzaklaşmıyoruz. Kısaca malzemenin hak edişini uygun vadede almak ve bu prensibe uyan firmalarla çözüm ortağı olarak çalışmayı tercih ediyoruz. Pazarlama konusunda ise; biz önce müşteriyi dinleyip, anlayıp ihtiyaçları olan ürünü sürekli ve güvenle sunuyoruz. Asla tarzımız olmayan bir yöntem ise, altına fiyatlarla seyyar satıcılık yapmak.

Sosyal medyayı yeterli derecede kullanıyor musunuz? Bu mecralara bakışınız nasıl?

Sosyal medya her konuda olduğu gibi satış ve pazarlama, ürün tanıtımı, kurumsal kimlik vb. konularda, bilinçli kullanıldığında çok başarılı bir platform. Biz de Met Etiket olarak sosyal medyayı olabildiğince aktif kullanıyoruz. Bu platformda sunduğumuz hizmetleri en iyi şekilde anlatıp, müşteri sorularına cevap verebilmekteyiz.

Print Friendly, PDF & Email

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir