Met Etiket SIGN İstanbul 2018 Fuarı’nda yerini aldı

Met Etiket yöneticilerinden Ersin Kibar, SIGN İstanbul 2018 Fuarı ve sektöre ilişkin önemli açıklamalarda bulundu. Kibar, “Piyasada yaşanan sıkıntılara rağmen fuara katılım yoğun olacak” dedi.

 20-23 Eylül 2018 tarihleri arasında gerçekleştirilecek olan SIGN İstanbul Fuarı sektörün önde gelen firmalarını bir araya topluyor. Dijital Teknik Dergisinin Ana Basın Sponsoru olduğu bu fuara ilişkin tüm detayları sektörün önde gelen isimlerinden olan Met Etiket Yöneticilerinden Ersin Kibar ile değerlendirdik.

 SIGN İstanbul 2018 Fuarı’nda yerinizi aldınız. Öncelikle fuarla ilgili bu yılki düşünce ve beklentilerinizi öğrenebilir miyiz?

Ersin Kibar: 2000’li yılların başından beri SIGN fuarında yerimizi almaktayız. SIGN İstanbul fuarı gerek konumu gerekse gelişimi ve her yıl yaşanan değişimleri ile firmaların yürüttükleri pazarlama ve tanıtım aktivitelerinde çok önemli bir rolü bulunmaktadır.

Böylesi bir ortamda SIGN İstanbul fuarlarına katılım, firmalara oldukça önemli avantajlar sunmakta ve hem pazarlama hem de tanıtım aktivitelerini bir arada yürütmelerine olanak sağladığını düşünmekteyim.

Ziyaretçi noktasında katılım beklediğiniz ülke ve şehirler nereler olacak?

Ersin Kibar: Türkiye, stratejik konumu ve ticari vizyonu sebebiyle, Asya, Avrupa ve Ortadoğu’nun tam merkezinde üreticileri ve alıcıları kolaylıkla bir araya getirebilme avantajı ile önemli bir buluşma noktasıdır. Şuanda ekonomik olarak piyasada yaşanan sıkıntılara rağmen bu sene fuara Ortadoğu, Kuzey Afrika ve Balkan Ülkelerinin birçok şehrinden ziyaretçi geleceğini tahmin etmekteyiz.

SIGN İstanbul için ne tür hazırlıklar yapıyorsunuz? Sektöre hangi çözümlerinizi sunacaksınız? Daha fazla ön planda olacak ürün grupları hangileri olacak?

Ersin Kibar: Met Etiket yıllardır distribütörlüğünü yaptığı firmaların bütün ürün yelpazesinin bilgi ve birikimine sahiptir. Bu yüzden her sene standımızda geniş bir ürün yelpazesini sergilemekteyiz. Standımızın her köşesinde tüm ürünlerimizi ayrı ayrı ele alacağız. Bu sene ön planda olacak ürünlerin başında kağıt ve tekstil ürünleri gelmektedir. Dijital baskı makineleri ve tamamlayıcı ürünleri de standımızda sergileme fırsatı bulacağız.

Çok geniş bir yelpazede çözüm sunuyor. Bu çözümleriniz hakkında bilgi verir misiniz?

Ersin Kibar:  Met Etiket, dijital baskı, açık hava reklamcılık alanında lider markaları bünyesinde distribütör kimliğiyle barındırıyor. Kağıt grubu olarak bilindiği üzere, dünyanın tek döner pano kağıt üreticisi olan LahnPaper firmasının Pretex megalight (ışıklı döner pano) kağıdını tek Türkiye distribütörü olaral, Lenzing firmasının Blueback (billboard) kağıdını ve Vilaseca marka Citylight (Raket) kağıdını sektöre sorunsuz stok gücümüzle sunmaktayız. Özellikle belirtmek isterim ki, Megalight kağıdı kullanım alanı ve mecra firmalarının şartları gereği özel üretilen, yerine farklı yada benzer bir materyal kullanılamayan, aksi halde panolara ve kendisine zarar verebilecek hassasiyette üretilen kağıttır. Bu sebeple, kriterlere uyan tek marka Lahnpaper Pretex’tir. 120gr. Kalınlığında, 2,00 m.-2,53m.- 2,55m. X 200m ebatlarında üretilmektedir. Mekanizmaya vereceği zararları, asılmama ve askıdan geri dönme gibi olası ihtimalleri ve bunların vereceği zararları göz önünde bulundurarak, sektör tüketicilerinin bu konuda hassas davranarak, muadil ürünlere yönelmemeleri gerekir.

Sürekli gelişen, değişen ve yenilenen bir sektör içindeyiz. Bu durumda beklentiler de her geçen artıyor. Firma olarak nasıl bir yol izliyorsunuz?

Ersin Kibar: Met Etiket yıllardır fark yaratan, uygun maliyetli ve kaliteli ürünleri ile pazardaki rekabet gücünü arttırıcı bir yol izlemektedir. . Kullanıcılara kaliteli ürünleri zamanında sunma, şirkete ise müşterilerinin ürün tercih alışkanlıklarını ve kullanım kolaylıklarını analiz etme olanağı sağlayarak değişen ve gelişen ürünlerle sürekli güncellenmektedir.

SIGN İstanbul 2018 Fuarı ile birlikte sektörde yatırımların ve satışların artacağını düşünüyor musunuz?

Ersin Kibar:  Türkiye’nin en önemli sorunu ekonomik istikrar derken, “en önemli ekonomik sorun” olarak da “iç pazarın alım gücünün düşmesini” görüyoruz. Bu da diğer sektörler gibi bizim sektörün küçülmesi anlamına gelmektedir. Fakat yılın son çeyreği her yıl fuar ile birlikte yatırımların ve satışların artabileceği sinyalini vermektedir. Bu sene temennimizde bu yönde fakat bekleyip göreceğiz.

Yıllık bazda değerlendirdiğimizde sektörün performansına ait düşüncelerinizi öğrenebilir miyiz?

Ersin Kibar:  Genel hatlarıyla baktığımız zaman firmaların pazarlama stratejilerini orta ve uzun vadede oluşturması sektörün gelişmesinde önemli bir nokta olduğunu gösteriyor. Kullanıcıyı yönlendirme ve algı sürecini doğru yürütme noktasında ki stratejiler sektörün yasadığı ağır ekonomik koşullara rağmen ilk altı aydaki durumu olumlu yönde etkilediğini düşünüyoruz. Ama bundan sonra şartların çok zor olduğu bir gerçekle de karsı karsıya olduğumuz aşikâr. Bu konuda ithalatçı firmalara ve kullanıcı firmalara önemli görevler düşüyor.

Son olarak fuar vesilesiyle sektöre vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Ersin Kibar:  Yaşadığımız ekonomik koşullardan her birimiz etkilendik ve etkilenmeye devam edeceğiz. Bu durum bizleri istemeden de olsa şuan ki koşullara uygun hale getirmeye ve netleştirmeye zorunlu kılmaktadır. Bu zorlu süreçte sektörün tüm firmalarının sağduyulu davranacağı ve pazarlama ağının genişletilmesi konusunda daha dikkatli olacağı bir zaman diliminden geçiyoruz. Umarım herkesin dilediği ve kayıpsız atlatacağı bir sene olmasını diliyoruz.

Print Friendly, PDF & Email