Met Etiket, yeni fikirler ve fırsatları sunmaya devam ediyor

Dijital baskıya yönelik çok geniş bir ürün yelpazesine sahip olan Met Etiket, fuar süresince hem yenilikleri takip etti, hem de yeni fikirlerle döndü.

Met Etiket, Fespa Global Print Expo 2019 Fuarı’nı takip etti. Firma fuarda gelecekteki planlarına yönelik bazı temaslarda bulundu. Bunun yanında Türkiye distribütörü olduğu firmalarla olan işbirliğini artırmaya yönelik görüşmeler gerçekleştirdi. Verimli geçen fuarın ardından Met Etiket’ten Ersin Kibar ile bir sohbet gerçekleştirdik.

FESPA Global Fuarı’nı takip ettiniz. Öncelikle fuara ilişkin genel bir değerlendirmenizi alabilir miyiz? Fuar beklentilerinizi karşıladı mı?

Ersin Kibar: Geçen sene Berlin’de düzenlenen fuara göre yüksek düzeyde bir düşüş olduğunu ve katılımcı firma sayısındaki azalmanın ziyaretçileri de etkilediğini söylemek mümkün. Ama Uzakdoğu firma katılımında gözle görülür bir artış, fuarın canlı geçmesini sağladığını düşünebiliriz. Ayrıca geçen seneki etkinlikler ve duyurular daha fazla gibi görülüyordu. Met Etiket olarak, gelecekteki projelerimiz ve yenilikçi ürünler konusunda fuardaki bazı firmalarla görüşmeler sağlamamızı ve distribütörü olduğumuz firmalarla da bilgi alışverişi sağlamamız beklentilerimizi karşılamak için yeterli oldu.

Fuarda Türkiye çözüm ortağı olduğunuz markalarda yaşanan gelişmeleri yerinde gözlemleme fırsatı buldunuz. Bu noktada ne tür yenilikler sergilendi? Türkiye’den fuara ilgi nasıldı?

Ersin Kibar: Yenilikçi fikirler ve yeni ürünler ne kadar dijital dönüşümün bir parçasıysa yeniliklere açık şirket kültürü de bir o kadar parçasıdır. Met Etiket ve distribütörü olduğu firmalar, yeni fikirlere ve çalışma biçimlerine yönelmesiyle yeni ürünlerin pazarda sergilemesinin önemini arttırmaktadır. Fuarın genel görünümünden anlaşılacağı gibi, dijital baskıya uyumlu tekstil ürünlerin sergilenmesi, yeni nesil makinelerin daha hızlı ve en az mürekkep tüketimi sağlama konusunda fırsatlar sunması, Led pano ürünlerin kısa zamanda hayatımıza daha fazla girmesi bizimde üzerinde durduğumuz konuların basında gelmektedir.     Fuarda, katılımcı olarak yerli üreticilerimizi görmek ve her sene bu sayının giderek artması hepimize mutluluk vermektedir. Ramazan ayının getirdiği bir durağanlığa rağmen Türkiye’den gelen ziyaretçilerin ve katılımcıların, yeni yatırımlar yapmaya istekli, ciddi tartışmalar yapacak ve mesajlarını iletme fırsatı yakalayacak kaliteye sahip olduğunu görebiliyoruz.

Türkiye’de satış ve pazarlama faaliyetlerini yürüttüğünüz markalar ve çözümleri okuyucularımıza hatırlatmak ister misiniz?

Kendinden yapışkanlı ürün grubunda; doğa dostu yapışkan özelliğine sahip ekonomik baskı folyolarında Portekiz menşeli DECAL ürünlerini sergilemekteyiz. Kesim Folyolarında yıllardır distribütörlüğünü yaptığımız MACtac firmasının ürünlerini satmaktayız. Daha önce hızlı bir giriş yaptığımız POLITAPE firmasının bazı özel ürünlerini getirmeye devam ediyoruz.

Kağıt grubunda; biliyorsunuz ki Türkiye’nin en iyi kâğıt tedarikçisi firmasıyız. Blueback, Citylight (J.ViILASECA) ve Megalight (LAHNPAPER) kâğıtları konusunda satışlarımıza yoğun bir şekilde devam etmekteyiz. Seçim döneminden dolayı artan bir kullanım söz konusu idi, bununla ilgili müşterilerimize çözüm üretmeye devam etmekteyiz.

Branda grubunda; 15 senedir STARFLEX firmasının distribütörlüğünü yapmaktayız. Müşterilerimiz, Tabela Vinilleri ve Oasis Brandalarını stoklarımızda devamlı bulabilirler.  Bunun dışında Uzakdogu’dan getirdiğimiz Avrupa(Dökme) ve Lamine Viniller, Mesh, Blockout, Backlit ürünleri stoklarımızda bulunmaktadır.

Makine Grubunda; Eco-Solvent Makinelerde EXPADA düşük boya maliyeti ile müşterimizin memnuniyetlerini sağlamaya devam ediyoruz. Laminasyon makinelerinde, kesim makinelerinde stratejik ortaklıklarımız ve satışlarımız devam etmektedir.

Diğer Ürün Gruplarında; OneWay Vision, Roll-Up Display Mekanizmaları gibi müşterimizin ihtiyaçlarını sağladığımız tüm ürünlerin tedariğini sağlamaktayız.

Fuarla birlikte yenilik noktasında Türkiye pazarına sunmayı planladığınız ürünler ve çözümler olacak mı?

Gecen sene satısına başladığımız ve hızlı bir ivme kazandıran dijital baskıya uyumlu tekstil ürünlerin satışlarına devam etmekteyiz. DUOTEX, dijital tekstil baskı kumaşları, arkadan aydınlatmalı büyük ışıklı kutular (lightboxes) için homojen dağılım sağlar ve renkli yoğun baskılarda mükemmel canlılık özelliğine sahiptir. 135 ve 195 gr seçeneği,  5,05 metre genişliği ile pazarın en kaliteli ürünü olarak UV, Latex, Solvent, Eco-Solvent baskılı uygulamalarda yüksek performans göstermektedir. Dış mekân hava koşullarına uygun olarak kolaylıkla katlanabilen, kırışıklık yapmayan, B1 yanmazlık sertifikasına sahip, su geçirmeyen, PVC içermeyen üstün özellikli bir üründür. Bununla birlikte farklı diğer tekstil gruplarının ve fitillerinin satışlarını yapmaktayız.

Avrupa standartlarında üretim yapan bir firmanın daha önce Türkiye pazarına girmemiş ürünlerinden ekonomik baskı folyosu, OWV ve laminasyon ürünlerinin satışlarını gerçekleştirmeye başladık. Deneme için gelen ürünlerin kullanımından olumlu referanslar aldığımız müşterilerimiz sayesinde satışlarımızı bu ürünler üzerinden yoğunlaştırmaya başlayacağız. Ayrıca optik göz okuyuculu plotter kesim makineleri A3 ebadında, 61 cm ve 127 cm ebatlarında yakında stoklarımızda olacağı bilgisini de verebiliriz.

Fuarda yaşanan yeniliklerin Türkiye pazarına yansıması nasıl olacak? İçinde bulunduğumuz piyasa koşullarını göz önünde bulundurarak, nasıl bir satış ve pazarlama politakanız olacak?

Ersin Kibar: Küreselleşen dünya ekonomisi içerisinde tüketicinin sınırsız seçeneklere sahip olması ve rekabetçi piyasa koşulları karşısında firmalar; kaliteli ürünlerle ile satışlarını arttırmaya çalışırlar. Fiyat odaklı bir pazara sahip olmamıza rağmen fuarda yaşanan yeniliklerin pazara yansıması hızla olmaya devam etmektedir. Etkisinin ne kadar süreceğini zaman gösterecektir.

Bizde içinde bulunduğumuz koşulları göz önünde bulundurarak; iki farklı yol haritası çizdik. Birincisi; Doğrudan satış pazarlama stratejisi ile ürünlerin ve servis hizmetlerini tüketici ile birebir ilişki kurarak, tüketicilerin bulunduğu yerde satıcının anlatması ya da kullanımını göstererek tanıtması ile gerçekleştiriyoruz, böylece yaşanabilecek tüm olumsuzlukların önüne geçmiş oluyoruz.

İkincisi; İlgi alanına göre pazarlama ile farklı ürünleri bir araya getirerek tüketicilerin ilgi alanları aracılığıyla onlara hitap etmeyi amaçlayan, verimliliği arttırarak daha geniş tüketicilere ulaşmayı hedefliyoruz.

Her pazarlamanın en büyük silahı tanıtım ve hedefleri doğru tespit etmektir. Eğer yeni bir ürünü tüm detayları ile ilgili kişiye aktarabilirsek doğruyu yakalamış oluruz. Satılan yeni ürünün garantisi çok önemlidir ve baskı denemeleri kurumsal firmalarda yaşanabilecek aksaklıkları tespit ve giderilmesini pratik olarak çözümlemek, ürünün artılarını eksilerini anlatmak, güven olgusu oluşturmak,  dürüstlük satışın en büyük silahıdır

Dijital baskı dünyası çok hızlı bir değişim yaşıyor. Bunun yanında yatırımcı da kendisi için en doğru yatırımı gerçekleştirme arzusunda. Bu noktada yatırımcıya doğru ürüne ulaşma noktasında neler tavsiye edersiniz?

Ersin Kibar: Yatırımcı dostlarımız, müşterilerimiz, bir ürün veya hizmet sunmak için zaman harcayacaksa, o zaman önce doğru pazarda doğru ürün ya da hizmet olduğundan emin olmalı. Sektörümüzde başarısızlığın temel noktası ihtiyaç duyulmayan, istenmeyen ürünler veya hizmetlere yatırım yapılması ve üretilmesidir.

Yatırımcı için fiyat çok önemli fakat fiyatın yanı sıra kendisini üzmeyecek ürünleri araştırması gerekmektedir ürünlerin teknik spefikasyonlarını incelemesi ve karşılaştırması gerekir. Her ürünü şifahi olarak dinleyip kullanmamasını tavsiye ederiz ürün fiyatları bu rekabetçi ortamda çok farklılık oluşturmamaktadır.

2019 yılının ilk altı aylık dilimi tamamlanmak üzere. Geçtiğimiz yılın aynı dönemi ile kıyasladığınızda piyasaları ve yatırımcının iştahını nasıl buluyorsunuz?

Ersin Kibar: Ülkemizdeki siyasi problemlerin ekonomiye de zarar vermesi yatırımcının iştahını maalesef köreltmiştir. Bu sebepler yatırımı gelecek korkusuna soktuğunu da düşünebiliriz. İyimser düşüncelerimizle stabil hale gelen pazarın dördüncü çeyrekte normale dönmesi söz konusu olabilir.

Son olarak endüstriyel reklam sektörüne vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Ersin Kibar: Hızlı büyüme girişimcilerin istediği, yatırımcıların aradığı ve pazarların ihtiyaç duyduğu bir şeydir. Hızlı bir büyüme pazarda harika bir fikrin işaretidir. Girişiminiz hızlı ve sağlıklı bir şekilde büyüyebilirse, – rekabet edememek, müşteri kaybetmek, personel kaybetmek ve en önemlisi tutkunuzu kaybetmek –  gibi olumsuz şartlar da ortadan kalkacaktır.

Her firma hızlı büyüyüp pastadan alacağı payın büyük olmasını arzu eder. Endüstriyel pazar yeni gelişen ve çok değişken bir pazardır. Basamakları çıkarken iyi düşünmelerini güne değil de geleceğe yatırım yapmalarının önemini hatırlatmak isterim.

Print Friendly, PDF & Email