Met Etiket yeni teknolojilerle piyasayı hareketlendirecek

Met Etiket’ten Ersin Kibar 2018 yılına ilişkin Dijital Teknik dergisine değerlendirmelerde bulundu. 2018 yılında müşterilerin yatırımlara daha fazla ağırlık vereceğini ifade eden Ersin Kibar, Met Etiket firmasının da bu anlamda yeni teknoloji noktasında ciddi bir hazırlık yaptığını vurguladı.

2018 yılının endüstriyel reklam ürünleri açısından nasıl bir yıl olacağını tahmin ediyorsunuz? Türkiye’de dijital baskı hangi noktada? Kullanıcılar dijital baskı hakkında tam bir bilgi birikimine sahip mi? Yenilikler yakından takip ediliyor mu?

Ersin Kibar: 2016, tüm firmalar için oldukça zorlayıcıydı. 2017 yılının da benzer şekilde geçtiğini görüyoruz. Buna rağmen, 2018 yılında müşterilerin ihtiyaçlarını ve beklentilerini karşılama, sektörü geliştirmek adına firmalar yatırımlarına devam edecektir. 2019 yılında yapılacak yerel ve genel seçimlerin 2018 yılında endüstriyel reklam ürünler pazarına olumlu yansımalarının olacağını tahmin ediyoruz. 90’lı yıllardan sonra başlayan dijital teknoloji kavramı 2000’li yıllardan sonra dijital baskı pazarının hızla yükselmesi ile devam etti. Dijital baskı her sene kendini yenileyen ve büyüyen bir sektördür. Türkiye’de kullanıcılar üretim kapasiteleri ve kalite anlamında isteyen seviyeye geldiğini düşünüyorum. Ayrıca artık belirli bir bilgi birikimine sahip olarak makine alımı yapabiliyorlar. Kendi sektörüne göre her kullanıcı değişik model ve markaların karşılaştırmalarını yapabilecek düzeyde. Bizler, her yıl büyüyen ve gelişen dijital baskı sektöründe sürekli olarak yeniliklerin takip edilmesi, kullanıcıların iş yüklerini hafifletici entegre çalışmalar yapmaktayız.

Dijital baskı teknolojisi, folyodan brandaya, ahşaptan cama, seramikten tekstile kadar birçok alanda yeni fırsatlar sunuyor. Bu gelişimi ve değişime yönelik düşünceleriniz nelerdir?

Ersin Kibar: Dijital baskı teknoloji gelişimi ve değişimi inanılmaz ivme göstermekte, makineleşme ile birçok alanda daha kolay ve daha hızlı bir şekilde fırsatlar sunmaktadır. Eğer değişim istiyorsanız, sebeplerini yaratmanız gerekmektedir. Bu yüzden bu gelişimi ve değişimi takip etmemiz gerekmektedir. 2018 yılı itibari ile firmamızın birçok alanda sunacağı fırsatlar bulunmaktadır. Bunları ileriki sayılarda detaylı şekilde paylaşacağız.

Dijital baskıda kullanıcıların doğru yatırımı yaptığını düşünüyor musunuz? Makine seçiminde hangi kriterleri göz önünde bulundurmaları tavsiye edersiniz?

Ersin Kibar: Dijital baskıda kullanıcılar geçmiş yıllara göre daha bilinçli hareket etmektedirler. Makine seçimlerini yaparken teknolojinin geldiği noktayı kesinlikle iyi biliyorlar. Doğru kriterleri düşünerek ihtiyaca ve planlanan işe göre yatırım yapmaktadırlar. Makine seçiminde bizim her zaman belirttiğimiz uzun vadeli bir yatırım yapılması, yüksek kapasiteli üretim yapabilen ve düşük maliyetli makinelere yönelmesi gerektiğidir.

2017 yılında ağırlıklı olarak hangi model ve hangi ebatlı makineleriniz talep gördü? Bu ilgiyi neye bağlıyorsunuz? (solvent, eko solvent, UV, lateks vb. ve ebatlar)

Ersin Kibar: 2017 yılından makinalarımızdan en çok talebi şu anda olduğu gibi eko solvent grubunda bulunan EXPADA makinelerimiz görüyor. Uzun süren Ar-Ge çalışmaları sonucunda sektöre sunduğumuz 160 ve 180 cm’lik ebatları ve Avrupa menşeli kokusuz boyası ile hem maliyetleri düşük hemde baskı kalitesi üst seviyede olduğu müşterilerimiz tarafından onaylanmıştır. Bu konuda tercih edilmemizin en önemli nedeni; sunduğumuz hizmet ve kalite aynı zamanda makineyi besleyecek tüm ürün gurubunu da sağlıyor olmamızdır. Ayrıca bu sene büyük firmalarla anlaşmalarımızı yapmış bulunmaktayız. Yeni tip makinelerle piyasayı hareketlendireceğimizi umuyorum.

Dijital baskı makinesinden daha fazla verim almak için nelere dikkat etmek gerekir? Örneğin kullanılan boya baskı kalitesini etkiler mi? Veya malzemenin kalitesi ne kadar önemlidir?

Ersin Kibar: Dijital baskı makinasından daha fazla verim almak için: makineyi iyi tanımak ve öğrenmek gerekir. Burada makineyi aldığınız yerin vereceği eğitimde önemlidir. Makinenin nasıl kullanılması gerektiğini çok iyi öğrenmeliler. Makineyi temiz kullanmak, bakımlarını yaptırmak, değişmesi gereken sarf parçalarını zamanında değiştirmek makinenin ömrünü arttırmaktadır. Makinaya önerilen boyanın dışında mümkünse boya koymamak gerekir. Boyanın kalitesi her zaman baskının kalitesini ve maliyetini etkiler. Üretimde toplam maliyete bakmak gerekir. Malzemenin kalitesi, doğru boyanın makinede kullanması verimliliği arttırdığı bir gerçektir.

Fuarlara ilişkin düşünceleriniz nelerdir? Bu yıl katılmayı planladığınız fuarlar hangileri olacak?

Ersin Kibar: Fuarlar yenilikleri ve fırsatları yakalama anlamında önemli bir yer kaplamaktadır. Eskiden fuarlar sadece iş bağlantısı kurmayı sağlardı, şimdiler de pazarın geldiği noktayı, piyasanın durumunu ve gidişatını göstermektedir. Fuarların önemine inanan bir firmayız ve 2018 yılında iş alanımızdaki açıkhava reklamcılık, tekstil, ambalaj ve matbaacılık fuarlarına katılmayı düşünüyoruz. Açıkhava reklamcılık sektörümüzle ilgili senede birden fazla fuar olması ve bu fuarın zaman konusunda birbirine yakın olması nedeniyle tercih yapmak zorunda kalmaktayız. Böyle karar vermemizde temel nokta; firmalara ekstra maliyet yükü bindirmesidir. Bunun yerine o şehirde, tüm şehrin sahiplendiği, yerel yönetimin bütünüyle olayı benimsediği ve desteklediği, ufak fuarlar yapılabilir. Uluslararası alandaki fuarlarda bunu görüyoruz. Bütün kent meseleyi sahipleniyor. Türkiye’de henüz böyle bir kültür oluşmadı.

2018 yılında sektörümüzle ilgili öngörüleriniz nelerdir? Firma olarak ne tür adımlarınız olacak? Yenilik noktasında neler sunacaksınız?

Ersin Kibar: Genel olarak baktığımızda 2018 yılında yatırım ve ihracat destekli ekonomimizin büyüyeceğini tahmin ediyoruz. Ekonomik düzenlemeler ve desteklerle birlikte Türkiye’nin yatırımcılar açısından cazibesini koruyacağını, yatırımların devam edeceğini ancak yatırımcı tipinin değişebileceğini düşünüyoruz. Bunun elbette ki sektörümüze etkisi olacağını düşünüyoruz. Ödemeler konusunda bir döngü hızlanırsa sektörün hareket kazanacağına inanıyorum. 20 yılı aşkın süredir faaliyet gösteriyoruz ve içinde bulunduğumuz her sektörde Ar-Ge ve inovasyonda fark oluşturmak, sektör liderliğimizi devam ettirmek için var gücümüzle çalışıyoruz. 2017 yılında yapmayı planladığımız yatırımları Türkiye pazarında yaşanan dalgalanmalara ve belirsizliklerden dolayı yeni anlaşmalarımızı açıklama konusunda yavaş hareket ettik. Fakat 2018 yılında piyasanın ihtiyaçlarını karşılayacağımız ürünlerle ilgili dört yeni firma ile hem Türkiye hem de Türki Cumhuriyetleri için distribütörlük anlaşmalarını gerçekleştirmiş olduk. Dijital Teknik dergisini takip ettikçe yenilikçi ilanlarımızı haberlerimizi bulacaksınız.

 Son olarak yatırımcılara, kullanıcılara veya sektörümüze vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Ersin Kibar: Öncelikle sektörün paydaşlarına bir göz atmakta yarar var. Sektörün gelişmesi ve büyümesi için yatırımcının, teknolojiye yön verenlerin, tüketicinin, sektör organizasyonlarının yapması gerekenler ayrı ayrı ele alınmalıdır diye düşünüyorum. Tabi ki burada en büyük sorumluluk iyi kaliteyi ve hizmeti verecek olan bizlere düşüyor. Yatırımcıların ve kullanıcıların sektöre kısa vadeli iş gözüyle bakmaması, projelerin getirisini/dönüşünü iyi araştırması gerektiğini, yapacakları teknoloji, makine ve yer seçiminde daha hassas olmasını, kendi finans gücünü iyi analiz etmesi gerektiğini hatırlatmakta yarar var diye düşünüyorum.

Print Friendly, PDF & Email

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir