MRT Dijital – Mert Çiçek: “Sektörümüz hızlı bir yükselişe geçecek”

“Ülkemizde endüstriyel reklamcılık başarılı bir hale geldi. Bizler çok kısa zaman da hemen duruma göre yeni ihtiyaçların neler olduğunu görüp üretebilen alt yapıya sahibiz. Baskı kısmı ise önümüzdeki ay itibari ile hızlı bir yükselişe geçecektir”

Endüstriyel reklam ve dijital baskı teknolojilerinin Türkiye’de oldukça başarılı bir konumda olduğunu söyleyen MRT Dijital’de Mert Çiçek, yaşanan sürecin sektöre zarar vereceğini düşünmediğini söyledi. Mert Çiçek, salgın sürecinin sektörümüze yönelik etkilerini içeren sorularımızı yanıtladı.

Tüm dünyayı etkisi altında alan salgın süreci ve sonrasında yeni bir dünya düzeni ile karşı karşıya olacağız. Her sektör için farklı etkilerin olduğu bu yeni dünya düzeninde endüstriyel reklam sektörünün nasıl bir pozisyon alacağını düşünüyorsunuz? Sektörümüze yansımaları nasıl olacak?

Mert Çiçek: Bütün sektörler gibi reklam sektörünün çok büyük bir zarar edeceğini düşünmüyorum. Çünkü ülkemiz de Endüstriyel reklamcılık başarılı bir hale geldi. Bizler çok kısa zaman da hemen duruma göre yeni ihtiyaçların neler olduğunu görüp üretebilen alt yapıya sahibiz. Örnek şu anda neredeyse dezenfektan standı üretmeyen kalmadı. Baskı kısmı ise önümüzdeki ay itibari ile hızlı bir yükselişe geçecektir.

Firma olarak bu yeni düzende nasıl bir pozisyon almayı planlıyorsunuz? Satış öncesi, satış ve satış sonrası aksiyonlarla ilgili belirlediğiniz bir planlama var mı?

Mert Çiçek: MRT Dijital olarak biz biraz farklı bir yol haritası izliyoruz. İnsanların online satışlarını arttırabilecekleri makine gruplarını satıyoruz. Fakat ne kadar planlama yapsanız da ek gümrük vergileri, nakliye fiyatlarının artışı, şehir dışına çıkış yasakları nedeni ile zorluklar yaşamıyor değiliz.

Bu dönem içinde müşterilerle olan iletişiminizi nasıl yürüttünüz? Bu anlamda ihtiyaçları karşılayabildiğiniz düşünüyor musunuz?

Mert Çiçek: Şirketimiz 2 aydır kapalıydı. Teknik ekip arkadaşlarımız servis durumların da uzaktan hizmet verdiler. Acil durumlar da sevkiyatlarımızı kargo şirketleri ile çözdük. Dikkatli bir şekilde hem müşterilerimiz tarafından hemde bizler tarafından sağlık koşullarını maksimum seviye ye aldık.

Normalleşmeyle ilgili planlamalar yapıldı. Bu doğrultuda sırayla birçok sektör aktif hale gelmeye başladı. Bu anlamda her hizmete giren sektörün reklam noktasında ihtiyaçları olacak. Temsil ettiğiniz ürünlerin stokları ne durumda? Gelecek ihtiyacı karşılayacak durumda mısınız?

Mert Çiçek: İşlerin minimum seviye düşmesi nedeni ile stok dengelerimiz de yeni siparişlerin de gelmesi ile artış var. Bizler stoklu çalışan bir firma olmamız nedeni ile şu anda satmış olduğumuz makine grupları da dahil stok teslimdir. Gücümüz kadar ihtiyaçları karşılayabiliriz.

Piyasaların hareketlenmesi noktasında size göre sektörümüzü hareketlendirecek sektörler hangileri olacak?

Mert Çiçek: Her zaman olduğu gibi öncelik teksil şirketleri olacaktır. Sonrasın da kamu olacağını sanıyorum. Yeni düzenlemeler nedeni ile üreticilerimize ek kazanç kapılarını açacağını düşünüyorum

Her durum kendi içinde bir fırsat sunar. Uzmanlar, Türkiye’nin hem bulunduğu konum hem de genç nüfusu ile yeni dünya düzeninde avantajlı bir konuma sahip olduğu ifade ediyorlar. Sizin ülkemizle ilgili düşünceleriniz nelerdir?

Mert Çiçek: Konum ve nüfus avantajımız elimizde olsa bile üretim yapan bir toplum olmadığımız sürece uzmanların bu konuda söylediklerinin bir önemi yok. Mesela; ne güzel bir projedir yerli otomobil projemiz. Bunun gibi ülkemize hem bir gelir kaynağı hemde üreten ülkeler arasında yer almamızı sağlayacak bu gibi projeler de genç nüfusu kullanmak ileride başka teknolojik hamleleri daha hızlı yapmamızı sağlayacaktır. Ayrıca acil bir şekilde ana kaynaklarımızın tekrar ülkemize kazandırılması gerekmektedir.

Endüstriyel reklam sektörüne vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Mert Çiçek: Görüldüğü üzere sağlık her şeyden önemli olduğunu bir kez daha görmemizi sağladı. Herkezin dikkat ettiğini sandığı fakat etmediğimizi anladığımız birçok konuda düşünme ve gözlemleme şansımız oldu. Umarım kısa zaman da unutmayız.

Print Friendly, PDF & Email