Nova Baskı Sistemleri Satış Müdürü Sabri Dizmen: 2015 yılında rekabet artarak devam edecektir

Agfa olarak araştırma ve geliştirme çalışmalarına büyük bir bütçe ayrılmakta. Nova olarak bize düşen ise bu gelişimleri sektöre anlatmak ve rekabet ortamında öncü bir firma olduğumuzu göstermektir.

Nova Baskı Sistemleri Satış Müdürü Sabri Dizmen, 2015 yılında dijital baskı sektörü ve geleceğine yönelik sorularımızı yanıtladı.

Size göre 2015 yılı dijital baskı teknolojileri adına nasıl bir yıl olacak? Reklam, Tekstil ve diğer sektörlerle birlikte değerlendirmeniz nedir?

Sabri Dizmen: 2015 yılında rekabetin artarak devam edeceğini tahmin ediyoruz. Yıl içinde genel seçim olacak olmasına rağmen maalesef yatırımların daha az olmasını bekliyoruz. Alım gücünün azalmasıyla ilk etkilenen sektörler reklam ve tekstil olduğundan, çok büyük beklentilere girmemek gerektiğini düşünüyoruz.

2014 yılında ağırlıklı olarak hangi model ve hangi ebatlı makineleriniz talep gördü?

Sabri Dizmen: Geçtiğimiz yıl hem fiyat bakımından cazip hem de hibrit olması açısından esnek olan Anapurna 2050 modelimiz talep gördü.

Türkiye’de dijital baskı hangi noktada? Kullanıcılar dijital baskı hakkında tam bir bilgi birikimine sahip mi? Makineler tam verimli şekilde kullanılabiliyor mu?

Sabri Dizmen: Türkiye’deki bu sektörde belli bir bilinç var. Yatırımcılar araştırarak yatırımlarına karar veriyor. Makineleri ne kadar verimli kullandıklarını bilemiyoruz. Bunu daha çok kullanıcılara gelen talepler belirliyor sanıyoruz. Kullanıcılar biraz daha yaratıcı olup kendileri talep yaratacak geliştirmeler yapabilseler, ülke olarak dışarıdan iş alabilecek pozisyona geçebiliriz diye düşünüyoruz.

Her sektörde olduğu gibi içinde bulunduğumuz sektörde de ciddi bir rekabet yaşanıyor. Bu ortam içinde markanızı ve çözümlerinizi bir adım önde bulundurmak için ne tür çalışmalar yapıyorsunuz?

Sabri Dizmen: Agfa olarak araştırma ve geliştirme çalışmalarına büyük bir bütçe ayrılmakta. Bu sayede sürekli yeni modeller ve daha özellikli mürekkepler yapılmaktadır. Nova olarak bize düşen ise bu gelişimleri sektöre anlatmak ve rekabet ortamında öncü bir firma olduğumuzu göstermektir.

Müşteri her zaman en kaliteli çözümü en uygun fiyatla temin etmek ister. Bu mümkün müdür?

Sabri Dizmen: Elbette mümkün, dediğiniz gibi en uygun fiyata, en ucuza değil. Genelde en kaliteli çözüm en pahalı çözümdür. Her yatırımcının da fedakarlık yapacağı bir durumu vardır, ya kaliteden ya da fiyattan ödün verecektir. Tabiiki, cihazın kullanıldıktan sonra satılabilirliği de yatırımlarda göz önünde bulundurulmalıdır.

Firma olarak sosyal medyayı yeterli düzeyde kullanabiliyor musunuz? Müşteriye ulaşma noktasında en çok tercih ettiğiniz sosyal ağlar hangileridir?

Sabri Dizmen: Maalesef yeterince kullanmıyoruz, sosyal ağlarda bu konuları takip edenlerin artmasını bekliyoruz önümüzdeki yıllarda ve biz de o zaman nova2orada olmuş olacağız.

2015 yılı içinde hangi çözümlerinize yoğunlaşacaksınız? Bu noktada belirlediğiniz ürünler var mı?

Sabri Dizmen: Agfa ürünleri açısından, rulodan ruloya, Elitron açısından da yeni model tam otomasyonlu kesim cihazlarına yoğunlaşmayı düşünüyoruz.

İleriye dönük sektörde daha güçlü bir marka olmak adına yurt içi veya yurt dışında ortaklık veya birleşme gibi bir düşünceniz var mı?

Sabri Dizmen: Elbette var ama bu konuda çok aktif olmayacağız. Gelen teklifler olursa tartışmaya her zaman açığız.

2015 yılı içinde kısa, orta ve uzun vadede belirlediği planlar hakkında bilgi verir misiniz? Hedefiniz nedir?

Sabri Dizmen: Kısa vadeli plan yapma taraftarı değiliz. Hiçbir zaman, olağanüstü durumlar hariç. Orta ve uzun vadede, prensiplerimizden ödün vermeden, müşterilerimizin ilk tercih ettiği marka olmak istiyoruz. Tıpkı baskı öncesi sistemleri dendiğinde, akla ilk gelenlerden biri Agfa ise, bu sektörde de bunu başarmak istiyoruz.

Son olarak sektörümüze bir mesajınız var mı?

Sabri Dizmen: Bu noktada vereceğim en önemli mesaj, lütfen satabileceğiniz cihazlara yatırım yapın.

Print Friendly, PDF & Email