OTS Dijital Roland ile fuarda yer aldı

OTS Dijital, 7-10 Aralık tarihleri arasında düzenlenen Fespa Eurasia Fuarı’nda Roland standında yer aldı.

OTS Dijital, 7-10 Aralık tarihleri arasında düzenlenen Fespa Eurasia Fuarı’nda Roland standında yer aldı. Fuarda Roland’ın bas-kes ve flatbed UV grubu başta olmak üzere yeni GR serisi kesiciler ile yeni roll to roll UV cihazı tanıtıldı. Ayrıca Roland ile basılan kanvas, kumaş, backlit, duvar kâğıdı gibi uygulamalara da yer verildi. Fuarla ilgili olarak OTS Dijital Genel Müdürü Onur Öz sorularımızı yanıtladı.

OTS Dijital olarak Fespa Eurasia Fuarı’na katıldınız. Fuara ilişkin bir değerlendirmenizi alabilir miyiz? Katılımcı, ziyaretçi ve ürün çeşitliliği noktasında fuarı nasıl buldunuz? Beklentilerinizi karşılayan bir fuar oldu mu?

Onur Öz: Bu sene fuara Roland standı içerisinde katıldık. Fuarı geçen senelere göre daha ufak, katılımcı sayısını da daha az buldum. Kendi standımızı açmadığımız için beklentimiz yüksek değildi. Fakat fuarın yoğun geçtiğini söyleyemeyeceğim. Ülkemizde peşi sıra düzenlenen iki fuarın pazar için fazla olduğunu düşünüyorum.

Fuar süresince hangi çözümlerinizi sergilediniz? Sergilediğiniz çözümlere ilgi nasıldı? Buna ilave olarak hangi ürün grupları daha fazla ilgi çekti?

Onur Öz: Fuarda Roland’ın bas-kes ve flatbed UV grubu başta olmak üzere yeni GR serisi kesiciler ile yeni roll to roll UV cihazı tanıtıldı. Ayrıca Roland ile basılan kanvas, kumaş, backlit, duvar kâğıdı gibi uygulamalara da yer verildi.

Fuara gelen ziyaretçi sayısını ve niteliğini nasıl değerlendiriyorsunuz? Yurt içi ve yurt dışından ilgi düzeyi nasıldı?

Onur Öz: Ben genel olarak yurtiçi müşterilerinin daha fazla olduğunu düşünüyorum. Bunun yanında İran ve Makedonya gibi yakın pazarlardan zaten iş yaptığımız birkaç müşterimizi de görme fırsatı yakaladık.

Sektörün genel durumuna ilişkin görüşleriniz nelerdir? Sektör olarak daha iyi noktalara gelmek için ne tür adımlar atılmalı?

Onur Öz: Sektörün fiyat odaklı yapısı maalesef devam etmektedir. Bu durumda sadece yenilikçi çözümler sunan, ticareti satın alma fiyatını düşürmek yerine sattığı ürüne değer katmak olarak gören firmalar para kazanabilmektedir.

2017 yılının son günleri içindeyiz. 2017 yılına ait bir değerlendirmenizi alabilir miyiz? Buna ilave olarak 2018 yılına ilişkin öngörüleriniz nelerdir? 2018 planlarınız hakkında biraz bilgi verir misiniz?

Onur Öz: 2017 yılında satış hedeflerimizi tutturmamıza rağmen yeterli büyümenin gelmediği bir yıl olarak kapatıyoruz. Dövizdeki hareketler, kredi faizlerinin yüksekliği ve makroekonomik gelişmeler maalesef tüm ülkemizi olduğu gibi sektörümüzü de olumsuz etkilemektedir.

Son olarak sektöre vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Onur Öz: Tüm sektöre; güzel, başarı ve huzur dolu bir yıl diliyorum.

Print Friendly, PDF & Email

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir