Pass Dijital Genel Müdürü Hüseyin Çetin: “Satış hedefimizi yakaladık”

Hüseyin Çetin: “Katılım ve katılımcı sayısı az ve öz oldu. Ancak biz hedeflerimizi yakaladık”

Pass Dijital, 7-10 Aralık tarihleri arasında düzenlenen Fespa Eurasia Fuarı’nda, Kyocera kafa makinelerimizi sergiledi. Bu sene ilk defa 5 metre genişliğinde 8 kafalı Docan R5200 UV modeli oldukça başarılı oldu. Bu yeni model, hem hız olarak hem baskı kalitesi olarak birçok avantaja sahip. Fuar sonrasında Pass Dijital Genel Müdürü Hüseyin Çetin sorularımızı yanıtladı.

Pass Dijital olarak Fespa Eurasia Fuarı’na katıldınız. Fuara ilişkin bir değerlendirmenizi alabilir miyiz? Katılımcı, ziyaretçi ve ürün çeşitliliği noktasında fuarı nasıl buldunuz? Beklentilerinizi karşılayan bir fuar oldu mu?

Hüseyin Çetin: Firmamız Fespa fuarlarına başlangıcından beri katılmaktadır. Fuar katılımı düşük olmasına rağmen fuardan memnun ayrıldık. Düşük katılım olmasına rağmen neden biz Fespa fuarını başarılı bulduk? 2 ay önceki SIGN Fuarı’nın son gününde ABD ile yaşanan vize krizi fuar sonrası bazı firmaları bekleme konumuna aldı. Bizim kriz sonrası iptal olan siparişlerimiz oldu. Şimdi Fespa Fuarı’nda şunu gördük SIGN İstanbul Fuarı’nda iptal olan satışlarımız bu fuarda tekrar satışa döndü. Katılımcı sayısı ve ziyaretçi sayısı az olmasına rağmen deyim yerinde ise az ve öz oldu diyebilirim. Emeği geçen herkese teşekkür ediyorum.

Fuar süresince hangi çözümlerinizi sergilediniz? Sergilediğiniz çözümlere ilgi nasıldı? Buna ilave olarak hangi ürün grupları daha fazla ilgi çekti?

Hüseyin Çetin: Fespa Fuarı’nda geçen sene satışına başladığımız Kyocera kafa makinelerimizi sergiledik. Bu sene ilk defa 5 metre genişliğinde 8 kafalı modelimiz olan Docan R5200 UV modelimiz oldukça başarılı oldu. Makinemizin 5 metre aynı zamanda 8 adet Kyocera kafa ile çalışması bizi bir adım öteye taşıdı. Hem hız olarak hem baskı kalitesi olarak birçok markayı geride bıraktık.

Fuara gelen ziyaretçi sayısını ve niteliğini nasıl değerlendiriyorsunuz? Yurt içi ve yurt dışından ilgi düzeyi nasıldı?

Hüseyin Çetin: Katılım ve katılımcı sayısı az oldu. Ancak biz hedeflerimizi yakaladık. Yurtdışı ziyaretçi sayısı her geçen gün azalmaktadır. Özellikle son dönemde yaşanan siyasal krizler vs dolayı Avrupalı ziyaretçi sayısı oldukça düşük. Bunun yanı sıra Arap bölgesinden gelen ziyaretçi sayısı fazlaydı ancak Arap bölgesi maalesef makinelere Türkiye’de bakıp inceleyip Çin’den ithal ediyor.

Sektörün genel durumuna ilişkin görüşleriniz nelerdir? Sektör olarak daha iyi noktalara gelmek için ne tür adımlar atılmalı?

Hüseyin Çetin: Maalesef sektörümüz her geçen yıl daha da gerilere gidiyor. Bunun sebebi son kullanıcı yani makine malzeme alan müşterilerimiz ucuz iş yapmak durumunda kalıyor. Buda genel olarak sektöre büyük zarar veriyor.

2017 yılının son günleri içindeyiz. 2017 yılına ait bir değerlendirmenizi alabilir miyiz? Buna ilave olarak 2018 yılına ilişkin öngörüleriniz nelerdir? 2018 planlarınız hakkında biraz bilgi verir misiniz?

Hüseyin Çetin: Tabiki, 2016 yılında hep 2017 yılının iyi geçeceğini düşündük veya öyle girmek istedik. Fakat yaşanan döviz dalgalanmaları siyasi krizler ve sektörel problemler dolayısı ile maalesef kimse hedefini gerçekleştiremedi. Özellikle büyük markalar artık eskisi gibi yılda 5-10 adet makine satamıyorlar. 2018 yılı hedeflerimizde geçen yıl ilk defa katıldığımız Fespa Hamburg Fuarı ile başlayan bu yıl Fespa Berlin ile devam edecek olan fuarımızla Avrupalı müşteriye direk ulaşmak istiyoruz.

Son olarak sektöre vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Hüseyin Çetin: Sektörümüze ve müşterilerimize bu vesile ile 2018 yılında her şeyden önce sağlıklı, başarılı ve aileleri ile birlikte mutlu iyi bir yıl olmasını diliyor saygılarımı sunuyorum.

Print Friendly, PDF & Email