Pass Reklam 2014 Yılı Hedefini Belirledi

Çin’de düzenlenen fuarı takip eden Pass Reklam, 350 olan makine sayısını 500’e çıkarmayı hedefliyor.

Pass Reklam Genel Müdürü Hüseyin Çetin, Çin’de düzenlenen DPES ve Sign China fuarlarını takip etti. Uzun yıllardır bu fuarları takip eden Pass Reklam, Türkiye distribütörü olduğu Human ve Docan firmalarının yeni çözümlerini yerinde inceleme fırsatı buldu. Fuarın ardından Hüseyin Çetin sorularımızı yanıtladı.

Çin’de düzenlenen D-PESS Reklam fuarını takip ettiniz. Fuarı hangi amaçla ziyaret ettiniz? Fuar genel olarak nasıl geçti?

Pass Reklam Ürünleri olarak her yıl olduğu gibi bu yılda fuarı ziyaret ettik. Firma olarak yenilikleri takip etmek açısından da gerek yurtiçi gerek yurtdışı fuarlarını ziyaret etmek bizim için çok önem arz etmektedir.

Fuarda dikkatinizi çeken konular oldu mu? Hangi konularda yenilikler vardı?

Her yıl olduğu gibi bu yılda UV makineler ön planda görücüye çıktı. Yeni olarak DX5 baskı kafalı makinelerin daha yoğun olduğunu gördük. Ayrıca yine DX5 baskı kafalarında kullanılan boyalarında dış mekan kalıcılığının arttığını boya firmalarından takip etme fırsatımız oldu.

Fuara Türkiye’den ilgili nasıl değerlendiriyorsunuz? Sektörümüz fuara ilgi gösterdi mi?

Bu sene ülkemizde yapılacak seçimler vesilesiyle ziyaretçilerde önemli azalma tespit ettik.

Firmanız adına fuar nasıl geçti? Türkiye pazarına yeni ürün sunmayı planlıyor musunuz?

Bizim için yurtdışı fuarları hep iyi geçmiştir. Distribütörlüğünü yaptığımız ikips2 firma var; Human firması ve Docan firması her iki firmada da önemli yeni makineler vardı. Human firmasında 4 kafa DX5 yine ön planda olmakla beraber Hibrit tarzı UV ve geniş ebatlı UV makinelerin mükemmel olduğunu söyleyebilirim. Docan firması da bildiğiniz gibi önemli UV makine üreticisidir. Yine bu firmamızda flatbed aynı anda roll to roll makineler gördük. Bu iki firmanın yeni ürünlerini ilk fuarda sergileyeceğiz.

2014 yılında Endüstriyel Reklam sektöründe büyüme bekliyor musunuz?

Açıkçası 2014 ve 2015 yıllarında sektörel açıdan büyüme öngörmüyorum. Ancak şu an olduğu gibi seçime endeksli bir büyüme söz konusu. Ancak seçim dönemi sonrası da durağan bir piyasa olacağını öngörmekteyiz. Tabiki ülkemiz şartları sürekli değişikliklere elverişli. Bunda siyasi ve diğer ekonomik şartlar ön planda sektöre de eksi yada artı yön verecektir.

2014 yılına ilişkin plan ve hedefleriniz nelerdir? Yeni yatırımlarınız olacak mı?

2014 yılı için bizim en büyük hedefimiz makine sayımızı toplamda 500 adet sayısına ulaştırmak. Şu an Türkiye pazarında ve yakın komşularımızda 350 adet makinemizle hizmet veriyoruz. Bu sayıya 150 adet daha ilave etmek bizim birinci önceliğimiz. Tabiki bunun yanında teknik açıdan da bu sayıya hizmet etmek için gerekli eğitimler ve personel sayımızı artırmak önemli.

Print Friendly, PDF & Email