Pigment Reklam, müşterilerine değer katacak çözümler sunmaya devam edecek

Serkan Çağlıyan: Birçok baskıcı yatırımlarını beklemeye almıştı, 2019 yılında bunların realize olmasını bekliyoruz. 2018’in son aylarında bunun ipuçlarını gördük. Flatbed ve roll to roll çözümlerimizin yanı sıra boya ve diğer sarf malzemeleri tedariğimizle partnerlerimize en güçlü desteği vermeyi sürdüreceğiz.

 UV baskı pazarının en önemli teknoloji tedarikçisi Pigment Reklam, 2019 yılında da flatbed ve roll to roll çözümlerinin yanı sıra boya ve diğer malzemelerle, müşterilerinin yanında olacak. Pigment Reklam’dan Serkan Çağlıyan, 2019 yılına ilişkin sorularımızı yanıtladı.

 Endüstri ve şirketiniz için 2018 nasıl geçti?

Serkan Çağlıyan: Türk baskı sektörü son yıllarda sürekli büyüme gösterdi. Yenilikçi dijital baskı çözümlerine olan yoğun ilgi ve Türkiye’nin genel ekonomik büyümesine paralel gelişen bu durum, uzun zamandır devam ediyordu. Ancak 2018’in ikinci yarında, özellikle Ağustos’ta hissedilen döviz dalgalanması ve ekonomik anlamda kısa ve orta vadede önünü görememe gerçeği yatırımcıları durdurdu. Birçok sipariş beklemeye alındığını, bazı anlaşmaların iptal edildiğini duyduk. Yılın son çeyreğinde tekrar toparlanma sinyalleri ve döviz kurundaki görece bir stabilitenin yakalanmasıyla tekrar canlanma sinyalleri alınmaya başlandı. Türkiye beklenmedik krizlere girebildiği gibi, bu krizlerden çok hızlı bir şekilde çıkabilme gücüne de sahip olduğunu gösteriyor.  Türk baskı endüstrisine UV baskı çözümleri sunan bir firma olarak Pigment Reklam için 2018’in ilk yarısında hedeflerini elde etti. Temsilciliğini yürüttüğümüz swissQprint’in yeni nesil 3 modeli; Nyala 3, Impala 3 ve Oryx3’ü Türkiye pazarına tanıttık ve zaten bir önceki nesilde önemli satış rakamları elde ettik. Yılın ikinci yarısında ise yaşanan döviz dalgalanması nedeniyle görüşmelerde bir durgunluk yaşadık. Ancak biz yeniliklerimizi anlatmaya devam ettik. Hatta yeni bir UV markasını portföyümüze katarak Türk baskı endüstrisine sunduk; Plamac. Kısaca piyasanın durgunlaştığı dönemde satıştan çok yeni markayı pazara sunma hazırlıklarını tamamladık ve teknik servis gücümüzü geliştirdik. Mevcut müşterilerimizle ilişkilerimizi güçlendirdik. Yılın son çeyreğinde ise fiyat ve kalite anlamında rekabetçi Plamac markamızın flatbed ve roll to roll çözümleriyle yeniden bir canlanmayı elde etmeyi başardık.

2018 ne gibi fırsatlar sağladı?

Serkan Çağlıyan: Baskı pazarında UV çözümlere dönük talep artıyor. UV baskının hem maliyet hem de çevresel avantajları baskıcıların bu alandaki yatırımlarını tetikliyor. Pigment Reklam olarak 10 yılı aşkın süredir bu alandaki uzmanlığımızla; açıkhava reklamcılığından bina giydirmeye, iç mekan dekorasyonundan onlarca farklı medya türünü kullanan uygulamalara teknolojik çözümler sağlıyoruz. Hem swissQprint hem de Plamac kendi sınıflarında pazarın en cazip çözümleri olarak biliniyor. Plamac ile daha düşük yatırım bütçesine sahip firmalara ulaştık. swissQprint ise giriş, orta ve endüstriyel segmentlerin arzu ettiği bir marka olarak kendini kanıtladı. 2018 yılında hem yeni markamızı tanıttık, hem de mevcut ve potansiyel müşterilere yeni çözümleri yakından anlattık.

2018’de karşılaştığınız zorluklar nelerdi?

Serkan Çağlıyan: Yukarıda da belirttiğimiz gibi temel zorluk, döviz kurlarındaki beklenmedik dalgalanma olmuştur. Firmaların üretim ve yatırım maliyetlerinde ani bir artışa yol açan bu dalgalanma etkisini uzun vade hissettirecektir. Ancak belli bir stabiliteye ulaşıldığı için artık pazar yeniden hareketlendi.

2018’deki temel başarılarınız neler oldu?

Serkan Çağlıyan: Temel başarı aslında pazardaki dalgalanmaya rağmen küçülmemek oldu. Yılın ilk yarısında başarılı işlerimiz, ikinci yarıdaki dalgalanmayı dengeledi. Birçok firma ödeme sıkıntısına girerken biz doğru hesaplamalarla önümüzü görebildik. Güçlü teknik desteğimizle müşterilerimizi yalnız bırakmadık. Yeni markamızı tanıtmak için hem SIGN İstanbul hem de FESPA Eurasia fuarlarına katıldık ve başarılı sonuçlar aldık. Krizin etkisinin hafiflemesiyle müşterilerden olumlu dönüşler almaya başladık.

2019’a ne gibi hedefleriniz/vaatleriniz var?

Serkan Çağlıyan: Birçok baskıcı yatırımlarını beklemeye almıştı, 2019 yılında bunların realize olmasını bekliyoruz. 2018’in son aylarında bunun ipuçlarını gördük. Flatbed ve roll to roll çözümlerimizin yanı sıra boya ve diğer sarf malzemeleri tedariğimizle partnerlerimize en güçlü desteği vermeyi sürdüreceğiz.

Size göre 2019’da hangi teknolojilere talep olacak?

Serkan Çağlıyan: UV baskı teknolojilerine talep kesintisiz olarak artıyor. Hem kürleme kolaylığı hem de proses adımlarını kısaltması nedeniyle UV baskı çözümleri aynı zamanda kullanıcı dostudur. Bu çözümlere talep önümüzdeki dönemde devam edecektir.

2018 ile karşılaştırdığınızda, 2019’da farklı ne yapmak istersiniz?

Serkan Çağlıyan: Satış rakamlarında ciddi artışlar elde etmek için satış stratejimizi daha agresif ve canlı hale getireceğiz. Çünkü pazar ortamı bu satış için hazır. Mevcut reklamcılık işlerinin yanı sıra farklı uygulama alanlarına seslenmek istiyoruz. Günümüzde her ürün artık bir baskıya sahip. Bu ürünlerin UV ile elde edebilecekleri katma değeri vurgulayacağız.

2019’da yeni pazarlara girmeyi veya portföyünüze yeni ürünler/uygulamalar eklemeyi planlıyor musunuz?

Serkan Çağlıyan: Birlikte çalıştığımız swissQprint ve Plamac markalarının dünya lansmanlarından hemen sonra ilk yenilikleri Türkiye pazarına getiriyoruz. Bu yıl da FESPA Global 2019 fuarında tanıtılacak yenilikler söz konusu. Bu yenilikler için biz de orada yer alacağız ve Türk baskı endüstrisi için en uygun çözümleri belirleyeceğiz. Ürün portföyümüze yeni bir marka ve yeni bir uygulama alanı eklemek için çalışmalarımızı başlattık ve 2019’un ilk yarısında bu yeni markamızı lanse edeceğiz.

Eklemek istediğiniz başka bir bilgi var mı?

Serkan Çağlıyan: Pazarda bizlerle çalışmayı tercih eden partnerlerimize bir kez daha teşekkür ederiz. Temel amacımız onları büyütecek çözümler sunmaktır.

Print Friendly, PDF & Email