Pimms Yönetim Kurulu Başkanı Selahattin Aygüler: “2021, hepimiz için güzel ilklerin yaşandığı bir yıl olsun”

Selahattin Aygüler: “Pandemi ile başlayan 2020 senesi pandemi ile kapandı. Pandemi ilk kez hayatımıza bu kadar etki gösterdi. Döviz kurları ilk kez bu kadar yükseldi. 2021 yılından temennimiz, herkes için güzel ilklerin yaşandığı bir sene olmasıdır”

Pimms Yönetim Kurulu Başkanı Selahattin Aygüler, 2020-2021 yılına ait görüşlerini Dijital Teknik Dergisi ile paylaştı.

2020 yılında bir taraftan pandemi diğer taraftan kur ve vergi artışlarıyla birlikte yaşanan ekonomik sorunlar her kesim tarafından yakından hissedildi. Bu bağlamda 2020 yılı firmanız açısından nasıl geçti?

Selahattin Aygüler: 2020 birçok anlamda ilkleri içinde barındıran bir yıl oldu. Pandemiye ait etkilerin yanı sıra, ithal ürünlere uygulanan vergi artışı bu anlamda ticareti oldukça zorlaştırdı. Döviz kurlarında yaşanan yükseliş trendi herkesin gözünü korkuttu, bu korku doğrudan yatırımları baskıladı. Yıl boyunca maske, mesafe, hijyen kuralları çerçevesinde müşteri ziyaretlerini minimum düzeyde tuttuk. Daha çok online konferans, telefon, mail gibi iletişim kanallarını tercih ettik. Bu anlamda mevcut ticareti hareketlendirme noktasında mümkün olan en uygun fiyat politikasını sunmaya çalıştık. Bu noktada başarılı olduğumuzu söylemek isterim. Planladığımız satış sayısına çok yakın bir şekilde 2020 yılını kapatmış bulunuyoruz. Zaten bu sene amacımız yılı kayıpsız atlatmak oldu. Aşıdan gelen olumlu haberlerle 2021 yılına giriş yaptık. Yine döviz kurlarına baktığımızda bir düşüş eğilimi ve stabil hale gelme durumu var. Bu iki konu, piyasalardaki iyimserliği artırıp, yatırımcıyı cesaretlendirecektir. Dolayısıyla 2021 yılı ilk çeyrekle birlikte oluşan yatırım ihtiyacının kapatılması için araştırmalara başlanacağını düşünüyorum.

Yıl içinde yoğunlaştığınız ve piyasada tarafından daha fazla talep gören ürünleriniz neler oldu? Bunun yanında 2020 yılında sektöre yenilik noktasında sunduğunu ürünler oldu mu?

Selahattin Aygüler: 2020 yılında Pimms Group olarak işini büyütüp, yeni döneme hazırlanan firmaların tercihi olmayı başardık. Özellikle Handtop HT2512UV-1024i yeni Flatbed modeli, Handtop HTL3200UV Roll to Roll ve bazı tekstil firmalarına 3,2 metre baskı enine sahip Homer HM3200R ve Axia modellerine ait yoğun bir satış trafiğimiz ve kurulumlarımız oldu. Pimms Group, endüstriyel reklam ve baskı teknolojileri alanında dünyanın önde gelen markalarından HP, Handtop, Homer ve Axia gibi markaların temsilciliğini yürütmektedir. Bu markaların en önemli avantajı yatırımcısına uzun vadeli yatırımlarda her zaman kazandıran, performans ve kalite noktasında üst düzey çözümler geliştirmesidir.

Firmanızın pandemi sürecinde satış, pazarlama, ürün tanıtımı, servis vb. konularda yürüttüğü çalışmalar hakkında bilgi verir misiniz?

Selahattin Aygüler: PİMMS Group, sektörde edindiği iyi ilişkiler, teknik ve finansal gücü sayesinde ihtiyaçları öngörerek her zaman sektörümüzü daha ileriye taşıyacak çözümleri pazara sunmayı misyon edinmiştir. Zorunlu sebeplerle bu yıl fuar olmaması sebebiyle satış ekiplerimiz ve bayilerimiz aracılığıyla müşterilerle online temaslarımızı daha fazla artırdık. Servis noktasında hiçbir aksama yaşatmadan müşterilerimizin yanında olduk. Örneğin bizim için fuarlar, sadece ürünlerin satıldığı platformlardan ziyade, üreticiler ile tüketicilerin buluştuğu, kullanıcıların vizyonlarını geliştirdiği, yeni yatırım alanlarının yönlendirilmesine fırsat verdiği alanlardır. Katma değeri yüksek makinelerle sektöre ve yatırımcılara dünya baskı piyasasının hangi yönde olduğunu göstermek amacındayız. Yatırımcının büyümesi sektörün büyümesi anlamına gelir. Bu sebeple yenilikleri takip etmenin, zamanı geldiğinde yatırım yapmanın önemini müşterilerimize sürekli anlatıyoruz.

2020 yılında dijital baskı teknolojilerine ihtiyacı ve talebi daha çok artan sektörler hangileri oldu?

Selahattin Aygüler: Günümüzde artık daha çok UV baskı teknolojilerinin ön plana çıktığını görmekteyiz. Bununla birlikte insan sağlığına ve çevreye duyarlı baskılar, mürekkepler ve ürünler daha çok talep görmektedir. Artan e-ticaret ile birlikte ambalaj pazarında, yine yurt dışı üretim kısıtlamaları nedeniyle tekstil pazarında hareketlilik yaşandı. Ancak bu hareketlilikler kısmi ve sınırlı düzeyde kaldı.

2020 yılı ticari ve ekonomik anlamda firmanız açısından nasıl geçti? Belirlediğiniz hedeflere ulaştığınızı söylemeniz mümkün mü?

Selahattin Aygüler: Endüstriyle reklam sektöründe milyon doları aşan rakamlara sahip makineler var. Şu anki piyasada, finansal alım gücünün daralması ve kaynak sıkıntıları çok büyük yatırımların yapılmasını imkansız hale getiriyor. Ancak unutulmaması gereken konu şudur ki, iş hayatı devamlılık arz eder. Pimms Group olarak alanında güçlü, performansı yüksek ve verimli teknolojileri bir arada barındırmaktayız. Daha önce ifade ettiğimi gibi 2020 yılını belirlediğimiz hedeflere yakın bir şekilde kapattık.

2021 yılına yönelik endüstriyel reklam ve dijital baskı teknolojileri sektörüne vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Selahattin Aygüler: Öncelikle şunu iyi bilmeliyiz, Türkiye çok büyük bir ülkedir. İçinde bulunduğumuz piyasa koşulları da gelip geçicidir. Türkiye genç nüfusu sayesinde, pandemi sonrası Avrupa’nın üretim üssü olabilir. Bu üretimi yaparken de, belirlediğimiz vizyonlarla kalite ve verimlilik esaslı çalışmalar içinde olmalıyız. Kolay kazanç için kaliteden ve verimlilikten taviz vermek yerine, kalite ve verimliliğimizi artırarak dünya markaları oluşturmalıyız. Sektör oyuncularının birbirleriyle bilgi paylaşması bu sektöre pozitif değer katar. Ancak bugüne kadar sektörümüzde ve birçok sektörde hep kapalı sistemler tercih edildi. Dolayısıyla büyümek için açılımlara, bilgi alışverişine ihtiyaç var. Pazarın geleceği ile ilgili vizyon toplantıları yapılmalı. Burada elde edilecek kazanımlar, hem firmalara hem de sektöre olumlu değerler katar. Yatırımcılar, bugünü, yarını, sonrayı görmek ister. El birliğiyle bu güveni tekrar tesis etmeliyiz.  Şunu söyleyebilirim; her zaman pozitif düşünmeliyiz. İnanç ve motivasyonumuzu kaybetmeden çalışmaya devam etmeliyiz. Bu ülkenin büyüme mecburiyeti vardır. Yenilik ortaya çıkarmanın yolu yüksek motivasyondur, bu süreçten çıkmanın da anahtarı yüksek motivasyondur. 2021 yılının tüm sektörümüzü hayırlı olmasını temenni ederim.

Son olarak kısa bir zaman önce Covid-19’a yakalanıp yaşamını yitiren MT Plastik Yönetim Kurulu Başkanı Sayın Tufan Kalkan’ın vefatı bizleri oldukça üzdü. Kendisine Allah’tan rahmet, yakınları, sevenleri ve çalışma arkadaşlarına başsağlığı dilerim.

Print Friendly, PDF & Email