Prodigital 2018 yılını yüksek satış performansı ile kapattı

Prodigital, Fespa Eurasia Fuarı’nda endüstriyel, tekstil ve reklam sektörüne yönelik ürünlerini sergiledi. Fuarda çok sayıda satış anlaşması gerçekleştirdi.

Prodigital, Fespa Eurasia Fuarı’nda endüstriyel, tekstil ve reklam sektörüne yönelik ürünlerini sergiledi. Fuarda çok sayıda satış anlaşması gerçekleştirdi. Fuarla ilgili olarak Prodigital Satış Müdürü Yaşar Şişman sorularımızı yanıtladı.

Yaşar bey, Fespa Eurasia Fuarı’na katıldınız. Fuara ait görüşlerinizi öğrenebilir miyiz?

Yaşar Şişman:  Prodigital bilindiği gibi endüstriyel, tekstil, reklam sektörlerine geniş ürün portföyü ile hizmet vermektedir. Bu anlamda fuarda geniş ürün portföyümüze ait tanıtımlarımızı gerçekleştirdik. Standımızda, distribütörü olduğumuz markalara ait UV, süblimasyon ve tekstil alanında lokomotif olan ürünleri tanıttık. Özellikle Gonzgheng grubunda satışını yürüttüğümüz Fuji Dimatix kafalarla çalışan hem hız hem kaliteye yönelik GZM ve GZC modellerini tanıttık. Eko solvent grubuna yönelik Thunderjet 1601C modelini yine standımızda sergiledik. Yine Mutoh’un 1624X modeli standımızda yer aldı. Fuarın seçim öncesinde olmasından dolayı reklam sektörünü oldukça hareketlendirdi. 4 gün boyunca standımıza ziyaretçi noktasında yoğun bir ilgi oldu.

Fuarda profesyonel bir ziyaretçi kitlesi ile karşılaştınız mı? Yatırıma yönelik görüşleriniz veya anlaşmalarınız oldu mu?

Yaşar Şişman: Zaman zaman ekonomik veriler ışığında dalgalanmalar olmaktadır. Bu durum genel gidişatı etkilemeyecektir. Yatırım yapmak isteyenler yine fuarları ve gelişmeleri takip etmektedir. Şu anki piyasa koşulları yatırımcıyı zorlamaktadır. Ekonomik göstergelerin olumluya dönmesiyle yatırımların eskisi gibi devam edeceğine inanıyoruz. Bu bir geçiş sürecidir. İçinde bulunduğumuz dijital baskı hizmet verdiği sektörlerle birlikte büyümesini ve gelişmesini sürdürecektir. Alım gücünün düşmesiyle daha temkinli hareket ediyor. Standımızda sergilediğimiz tüm makinelerin satışını gerçekleştirmiş bulunuyoruz. Müşterilerin bilinçlenmesiyle birlikte portföyümüzde her geçen genişliyor. 25 yıldır Prodigital olarak sektöre hizmet vermekteyiz. Sunduğumuz satış öncesi ve satış sonrası hizmet anlayışı ile müşterilerin firmamıza olan ilgisi artmaktadır.

Fuarlara bakışınız nasıl?

Yaşar Şişman: Son yıllarda artan fuar sayısı ziyaretçileri de daha seçici hale getirdi. Yine son birkaç yıldır fuarlar genel itibariyle eski günlerinden uzaklaşmaya başladı. Bizlerin fuarda müşterilerle yaptığı görüşmelerde sektörümüzle ilgili peşpeşe iki fuarın olması olumlu karşılanmıyor. Bu durum hem fuar katılımcıları hem de ziyaretçiler için bir olumsuzluk oluşturmaya başladı. Katılımcılar için fuar alanı, stand yapımı derken ciddi bir maliyet oluşturuyor. Anadolu’dan gelen ziyaretçiler içinde ulaşım konaklama gibi maliyetler var. Anadolu ziyaretçisi bu durumda bir tercih yapıyor. Bu tercihi katılımcılar da yapmaya başladı.

Daralan vadeler ve yüksek faiz ortamında Prodigital firmaları nasıl bir destek sunabilmektedir?

Yaşar Şişman: İçinde bulunduğumuz piyasa koşullarında bizlerde müşterilerimize daha fazla fayda sağlamak adına bir seferberlik ilan etmiş bulunuyoruz. Bu çerçevede makine satışların da cazip oranlarda indirim uyguladık. Piyasadaki reel gerçekler doğrultusunda Prodigital olarak sunabildiğimiz maksimum faydalı sağlamak için çaba göstermekteyiz.

  Genel bir değerlendirmeniz olursa 2018 yılı Prodigital için nasıl geçti?

Yaşar Şişman: 2018 yılının yaklaşık ilk 6 aylık bölümünde satış performansı olarak geçmiş yılların üzerinde ilerledik. Sonrasında döviz kurlarının ani yükselişi ile oluşan sıkışıklık tüm sektörleri olduğu gibi bizim sektörümüzü de olumsuz etkiledi. Hükümetimizin aldığı önlemler neticesinde kurlarda gevşeme görüldü. Bu gevşemeyi özel sektörde indirimlerle destekleyince ekonominin çarkları daha rahat dönmeye başladı. Süreç hızlı ve ani gelişti. Bu anlamda TL bazında alım gücü düştü. Bu durumun normalleşmesi içinde bir süre gerekli.

Son olarak sektöre vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Yaşar Şişman: İçinde bulunduğumuz koşullarla paralel bir fuar geçirdik. Daha önce ifade ettiğim gibi fuarda sergilediğimiz tüm makinelerin satışını yaptık. Yatırım noktasında fuar sonrasında da bazı görüşmelerimiz olacak. Fuarda standımızı ziyaret ederek bizleri mutlu eden tüm müşteri ve misafirlerimize teşekkür ediyoruz. Sektör olarak birlik ve beraberlik içinde yaklaşan seçim dönemini olumlu değerlendirerek hem makine hem de malzeme noktasında satışların arttığı bir yıla giriş yaparız. Tüm meslektaşlarımız, müşterilerimiz ve kullanıcılar için emeklerinin karşılığı olduğu yıl temenni ediyorum. Umutlu olmaya, geleceğin Türkiye’sini ve sektörünü oluşturmaya devam edeceğiz.

Print Friendly, PDF & Email