Prodigital Genel Müdürü İbrahim Tekeş: “Ekonomik sistemin olmazsa olmazı reklam sektörüdür”

İbrahim Tekeş: “Pandemi sürecinden çıkışta reklamcılara çok büyük iş düşmektedir. Tanıtım mecraları yeni dünyanın ekonomisine ön verecektir”

Prodigital Genel Müdürü İbrahim Tekeş, yaşanan pandemi süreci ve endüstriyel reklam sektörüne yönelik sorularımızı yanıtladı.

Tüm dünyayı etkisi altında alan salgın süreci ve sonrasında yeni bir dünya düzeni ile karşı karşıya olacağız. Her sektör için farklı etkilerin olduğu bu yeni dünya düzeninde endüstriyel reklam sektörünün nasıl bir pozisyon alacağını düşünüyorsunuz? Sektörümüze yansımaları nasıl olacak?

İbrahim Tekeş: Öncelikle ülkemizdeki tüm inanlara ve dünyaya geçmiş olsun diyoruz. Bu salgın insanların düşünce tarzından davranışlarına kadar her şeyi etkiledi. Bu süreçte tüm ülkeler içine kapanmayı tercih ettiler. Globalleşen ve kapitalist sistemin etkisindeki dünyayı ekonomik sıkıntılar zorlamaya başladı.

Reklam sektörü bize göre sağlık ve gıda haricideki tüm sektörler kadar önemli bir sektör kafanızı çevirdiğiniz ve gördüğünüz her noktada, çevremizde, üstümüzde, arabamızda, hemen hemen her yerde reklam sektörünü görüyoruz. Dünyadaki bu ekonomik sistemin olmazsa olmazı bizce reklam sektörüdür. Reklamcılık yüzlerce mesleği ve mecrayı bünyesinde barındırdığından hiç ölmeyecek ve bilmeyecek bir grup iş alanıdır. Teknolojik gelişmeler sektörümüzü daha önemli ve vazgeçilmez hale getirmektedir.

Pandemi sürecinden çıkışta reklamcılara çok büyük iş düşmektedir. Açık havadan tutun görsel, yazılı ve dijital reklamcılık yeni dünyanın ekonomisine ön verecektir. Herkesin evlerine kapandığı süreçte bile dijital reklamcılık devreye girdi ve insanlar ihtiyaçlarını bu şekilde elektronik sistemler aracılığıyla karşıladılar, iyi günler sektörümüzü bekliyor.

Firma olarak bu yeni düzende nasıl bir pozisyon almayı planlıyorsunuz? Satış öncesi, satış ve satış sonrası aksiyonlarla ilgili belirlediğiniz bir planlama var mı?

İbrahim Tekeş: Firmamız birçok sektöre makine satan bir kuruluştur. Sektörlerden hangisi aktif ise oraya kanalize  olup pazarın ihtiyaçlarını karşılamaya çalışıyoruz. Tabiki bu süreçte kurlarla ilgili dövizin hareketliliği vadeli satışlardan zarar ememeye sebep oluyor. Bu yüzden daha çok peşin satışlara döndük, Yoğun bir tempoda makine kurulumlarımız başladı.

Reklam sektörü ve tekstil sektörü Ramazan bayramı itibariyle çalışmaya başladı.Bizim bu sektörlere makine ve malzeme sevkiyatlarımız baladı.

Bu dönem içinde müşterilerle olan iletişiminizi nasıl yürüttünüz? Bu anlamda ihtiyaçları karşılayabildiğinizi düşünüyor musunuz?

İbrahim Tekeş: Salgın döneminde müşterilerimizle iletişimimizi hiç kesmedik ve ihtiyaçlarını karşılamaya çalıştık. Ekonomik sıkıntıya düşen müşterilerimize elimizden geldiği şekilde destek olmaya çalıştık. Özellikle bu süreçte müşterilerimizi arayarak moral vermeye çalıştık. Sağlıkla ilgili bazı ürünleri müşterilerimize sağladık. Birkaç aylık süreçte maske makinası imalatı yaptık ve bu makinaların satışlarını yaptık, Hala ultrasonik sistem makinaların kurulumunu yapıyoruz.

Normalleşmeyle ilgili planlamalar yapıldı. Bu doğrultuda sırayla birçok sektör aktif hale gelmeye başladı. Bu anlamda her hizmete giren sektörün reklam noktasında ihtiyaçları olacak. Piyasaların hareketlenmesi noktasında size göre sektörümüzü hareketlendirecek sektörler hangileri olacak?

İbrahim Tekeş: Normalleşmeyle ilgili süreç devletin kontrolünde başladı. Sektörümüz ithalata dayalı bir sektör olduğu için tedarikle ilgili devletin aldığı bazı kararlar sıkıntı yaratmaktadır. Sektörün kullandıı malzemelere gelen %40-%30 ekstra vergiler maliyetleri arttırmaktadır. Ayrıca ithal edilen ürünlerin yol ve sigorta maliyetleri özellikle hava yolu nakliyesi çok artmıştır. Her sektöre hizmet veren ve vazgeçilmez olan reklam sektörüne devletin desteğini bekliyoruz.

Temsil ettiğimiz markaların makine ve malzemelerden yeterli stok var, fakat talebin çok yüksek olacağını düşünüyoruz. Kriz dönemlerinden çıkışın anahtarı reklamdır. Şuanda her alanda reklamcılığa ihtiyaç vardır. Etiketten afişe, dezenfektan standlarından açık hava led pano sistemlerine Televizyon reklamlarından sahne sistemlerine, grafik tasarımdan yeni ürün ve sistem tasarımına kadar reklamcılığa ihtiyaç duyulmaktadır. İthalattaki zorluklar aşılırsa müşterilerimizin ihtiyaçlarını daha hızlı sağlayabileceğiz.

Piyasaların hareketlenmesi noktasında size göre sektörümüzü hareketlendirecek sektörler hangileri olacak?

İbrahim Tekeş: Piyasaların hareketlenmesi ancak reklam sektörüyle mümkün olacaktır. Şu anda tabelacıya reklamcıya çok iş düşmektedir. Her yerin yarı levhalarıyla, baskılarla ve stand sistemleriyle donatılması gerekmektedir. Krizden çıkış için ekonominin hareketlenmesi lazım bunun içinde reklamın arttırılması gerekmektedir. Bizim sektörü her sektörün gelişmesi hareketlendirecektir. Gıda, Sağlık, sahne sistemleri gibi sektörler reklamcıları daha çok hareketlendirecektir. Turizmin gelişmesi ve açılması yeni döneme göre sistemlerin oluşturulması otellerin restoranların düzenlenmesi reklamcılık açısından çok iş çıkaracak ve hareket kazandıracak. Hangi sektör çıkış yakalamak isterse ancak reklamcılık desteğiyle bunu yapabilecektir. Reklamcı her sektöre iyi hizmet verip Türkiye’nin bu süreçten çıkmasına ve psikolojilerin düzelmesine yardımcı olacaktır.

Her durum kendi içinde bir fırsat sunar. Uzmanlar, Türkiye’nin hem bulunduğu konum hem de genç nüfusu ile yeni dünya düzeninde avantajlı bir konuma sahip olduğunu ifade ediyorlar. Sizin ülkemizle ilgili düşünceleriniz nelerdir?

İbrahim Tekeş: Ülkemiz çok büyük bir potansiyeline sahip fakat finansal sistemdeki dalgalanmalar sanayicinin ve esnafın maliyetlerini tutturmasında sıkıntı yaratmaktadır. Ekonomik istikrarın zayıflaması herkesi zarar ettirmekte ve reel sektörlerin üretim ve satış yaparken korkak davranmasına sebep olmaktadır. Devletin üretimine ve hammadde tedarikine destek vermesi gerekmektedir. Devletin dövizdeki dalgalanmalar azaltması ve maliyetlerin hesaplanabilir düzeye getirilmesini sağlaması gerekmektedir. Turizm dışında da yurtdışı pazarlarında tanıtımların ve kulislerin yapılması gerekmektedir. İhracat potansiyelini oluşması yurt içindeki üretimi arttıracaktır.

Endüstriyel reklam sektörüne vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

İbrahim Tekeş: Reklam sektörü dünyada vazgeçilmez bir alandır. Endüstriyel reklam sektörü yüzlerce mesleği bünyesinde barındırdığından ülkelerin kalkınmasında çok önemli bir yere sahiptir. İnsanoğlunun bulunduğu her yerde reklam işi olacak ve hiç bitmeyecektir. Reklamcı kapı numarasından mezar taşına kadar yapmaktadır. Üretimin her alanında pazarlamanın her yanında ihracaatta taşımada teslimatta ve satış sonrasında reklamcılık yerini almaktadır. Reklamcılık yazının icadından, paranın icadından önce başlamış bir iştir. Sektöre önem vereli sahip çıkalım, gelişmesinde katkıda bulunalım ki ülkemiz bizimle daha hızlı kalkınsın. Herkese yeni normal dönemde hayırlı işler diliyoruz.

Print Friendly, PDF & Email