Prodigital Genel Müdürü İbrahim Tekeş: “Her zamankinden daha güçlü bir şekilde 2021 yılına giriyoruz”

İbrahim Tekeş: “2020 yılını ticari anlamda iyi geçirdik diyebilirim. Piyasadan kaynaklanan bazı sıkıntılarla karşılaştık ama bu tip durumlara hazırlıklı olduğumuzdan bu süreci başarılı bir şekilde atlattık”

2020 yılında bir taraftan pandemi diğer taraftan kur ve vergi artışıyla birlikte yaşanan ekonomik sorunlar her kesim tarafından yakından hissedildi. Bu bağlamda 2020 yılı firmanız açısından nasıl geçti?

İbrahim Tekeş: 2020 yılında bütün dünya gibi ülkemizde bu hastalığın etkisini en küçük bireyine kadar hissetti. Zaman zaman ticaret üretim durma noktasına geldi. Devlet katkılarıyla esnaf ve üreticiler biraz ayakta kalmaya çalışsa da ekonomik olarak iş hayatı çok büyük hasar gördü. Birçok kişi işsiz kaldı, birçok kişi iş yerini kapattı, birçok firma borçlarını ödeyemedi, çekler senetler ödenmedi. Prodigital olarak bu dönemde çalışmalarımızı müşterilerimizin isteği doğrultusunda esnek sistemlerle yürüttük. Müşterilerimizin ödemelerini erteledik, taksitleri arttırdık yeniden yapılandırma yaparak ödeme kolaylığı sağladık. İşlerimizin tamamen durduğu Mart-Haziran 2020 döneminde personelimize izin verdik ve maske makinası imalat ve satışına geçici olarak başladık. Birkaç ay maske makinası ve malzemesi satarak firmamızın genel durumuna zarar gelmeden devam etmesini sağladık. 2020 yılı bütün bunlara rağmen çok iyi geçti bizim için diyebilirim. Belki de Türkiye’de dijital baskı makinası sayısı olarak en çok makine satan firma olduk. Kurların oynak olması bize biraz zarar verdi. Çok geniş sektörlere hitap ettiğimizden makine satış adetlerimizde çok düşüş yaşamadık. Şirketimizi bunun gibi olağandışı durumlara hazırladığımız için hasarsız bir şekilde devam ediyoruz diyebilirim.

Yıl içinde yoğunlaştığınız ve piyasada tarafından daha fazla talep gören ürünleriniz neler oldu? Bunun yanında 2020 yılında sektöre yenilik noktasında sunduğu ürünler oldu mu?

İbrahim Tekeş: Yıl içinde her zamanki gibi ana sektörümüz olan reklam sektörüne yoğunlaştık. Bunun yanında deri ve özellikle halı sektörüne çok yoğun makine tesis kurumları yaptık. Reklam ve diğer sektörler uzun yıllardır (20 yıl) distribütörlüğünü yaptığımız Gongzheng firmasından getirdiğimiz dijital baskı makinalarına yoğun talep gösterdi. Pandemi döneminde özellikle insanlarda evlerde kapalı kalmak zorunda oldular. Evlerde kalınan süre uzadıkça alternatif alışveriş sistemleri gelişti. İnternetten alışverişin artması ile beraber ihtiyaçlar ayağa gelmeye başladı. Evde kalındığı sürede ev ürünlerinin siparişleri arttı. Özellikle ev tekstili halı, mutfak eşyaları ve dekorasyon ürünleri alanında online alışveriş arttı. Birçok firmaya kaymaz taban halı tesisleri kurduk. Bazı firmalara dekorasyon ürünlerine baskı yapan makinalar kurduk. Birçok firmaya ev tekstili üreten makine ve tesisler kurduk ve kurmaya devam ediyoruz. Duvar kağıdı ve tablon üreten birçok firmaya dijital baskı makinaları kurduk. 2020 yılının son çeyreğinde Reklam sektörü yatırımları çok yoğunlaştı. UV ve Solvent-ekosolvent makinaları kurulumları hızlandı diyebilirim.

UV Sistemler;

Gongzheng’in Ekonmik yeni seri Hibrit ve Flatbed  UV baskı makinaları;

Gongzheng GZF1808D Hibrid Led Uv baskı makinası;180cm ebadında 3-8 Ricoh Gen5 baskı kafaları ile Hem rulo hem tabaka ürünlere direkt baskı yapma imkanı sağlar.

Gongzheng AW1800 Led UV baskı makinası;180cm ebadında 3-4 Epson İ3200 baskı kafası ile Rulodan ruloya baskı yapma imkanı sağlar.

Gongzheng GZM3200KM Roll to Roll Led uv baskı makinası;320cm ebadında 4-8 Konica 1024i veya Konica 1024a baskı kafası ile rulodan ruloya baskı imkanı sağlamaktadır.

Gongzheng GZF3208D Hibrid Led uv baskı makinası; 320cm ebadında 4-8 adet Ricoh Gen5 baskı kafası ile hem rulo hem tabaka malzemelere baskı imkanı sağlamaktadır.

Gongzheng GZF5200KM Roll to roll Led uv baskı makinası; 5200m 8-28 konica 1024i baskı kafası ile rulodan ruloya bası imkanı sağlamaktadır.

Gongzheng T2513GN Flatbed uv baskı makinası; 250X130cm ebadında 3-8 Ricoh Gen5  baskı kafası ile tabla ürünlere baskı imkanı sağlamaktadır.

TP60 parça baskı makinası,

Tozlama sistemli transfer baskı sistemi, pigment boya kullanan makinamız CMYK ve Beyaz boya kullanmaktadır. Her türlü kumaşa transfer baskıya uygundur. Dijital baskı makinası tozlama fırını ve transfer presinden oluşan bu sistemde her türlü logo ve dijital baskı baskes yapmadan kumaşa aktarılabilmektedir. Beyaz boyadan dolayı renkli kumaşlara da transfer yapılabilmektedir. Tuşesiz yüksek yıkama hassasiyetli baskılar ve canlı renklerden oluşmaktadır. Ekonomik seri bir sistemdir.

Kaymaz taban halı baskı makinaları;

Gongzheng, Mutoh ve Protexjet olarak üç marka altında çeşitli ebat ve hızlarda tekstil ve halı baskı sistemleri satmaktayız. 160cm, 180cm, 200cm, 280cm, 320cm vs… ebadlarında olmak üzere birçok çeşit kaymaz taban baskı makinalarımız bulunmaktadır.

Halı dijital baskı hatlarımız 2 şekilde oluşmaktadır. Kaymaz taban halı hattı ve Direkt baskı halı hattı.

Kaymaz taban halı sistemi; Dijital baskı makinası, kalender, laminasyon makinası ve konfeksiyon hatlarından oluşmaktadır.

Direkt baskı halı hattı; Bu hattımız 2 metre ve 3.20metre enlerinde konveyör-Blanketli bir sistemdir. Havlı halılara ve havsız halılara direkt baskı yapmaktadır. Bu hat baskı makinası ve Tünel fikse fırınından oluşmaktadır.

Firmanızın pandemi sürecinde satış, pazarlama, ürün tanıtımı, servis vb. konularda yürüttüğü çalışmalar hakkında bilgi verir misiniz?

İbrahim Tekeş: Firmamız pandemi döneminde müşterilerimizin istekleri doğrultusunda şartları geliştirdi. Müşterilerimize uygun fiyatlı, uygun ödeme koşullarında makina ve malzeme sunduk. Müşterilerimizin sıkıştığı durumlarda her türlü maddi manevi desteği verdik. Esnek satış sistemini devreye sokarak zor dönemde müşterilerimize yardımcı olmaya çalışıyoruz.

Ürün tanıtımlarımız için müşteri ziyaretlerimize ara vermeden devam ettik. AYRICA DERGİ VE Sosyal medya tanıtımlarımıza ara vermedik. Özellikle Sosyal medya da tüm makinalarımızın ve sistemlerimizin videolarını yayınladık. Bu süreçte müşterilerimizi sürekli telefonla arayarak yanlarında olduğumuzu ve ihtiyaçlarını normal zamandan daha iyi şartlarda sağlayacağımızı bildirdik.

Satış sonrası servis konusunda hem yurtiçinde hemde yurtdışında aralıksız ve yoğun bir şekilde müşterilerimizin ihtiyaçlarını karşıladık. Yurtdışında Fas, Cezayir, Azerbaycan, İran, Irak gibi ülkelere servis personellerimiz giderek makine kurulumu e bakımları yaptılar.

Dijital baskı teknolojilerinin kullanım alanlarının yaygınlaşmasının firmanıza ve satışlarınıza olumlu etkileri oldu mu?

İbrahim Tekeş: Dijital baskı teknolojilerinin her alanda kullanılıyor olması bizim işlerimizi arttırdı. Sektörde birçok firma bu sektörleri bilmediğinden ve Ar-ge çalışmalarını yapmadıklarından hizmet veremediler. Biz Prodigital olarak birçok sektörel fuara girdiğimizden sektörlerin ihtiyacı olan makinalar üzerine yoğun çalışmalar yapıyoruz. Baskı, ön işlem ve son işlemleri üzerine hangi boyanın hangi malzemede ne şekilde kullanılacağı ile ilgili yıllardır çalışmalar yapıyoruz. Sektörlerin bir kısmının Türkiye’de dijitale geçişlerinde Prodigital öncülük yaptı diyebilirim.  Reklam sektörünün dışındaki alanlara da hazırlıklı olduğumuz için bu alanlarda başarılı bir şekilde makine ve tesisler kuruyoruz. Örneğin halıcılara hizmet veren Gaziantep’te ofisi bulunan tek firmayız. Bursa ofisimizle tekstilcilere hizmet veriyoruz.

2020 yılında dijital baskı teknolojilerine ihtiyacı ve talebi daha çok artan sektörler hangileri oldu?

2020 yılında dijital baskı teknolojilerine yoğun ilgi duyan sektörler. Halı, ev tekstili, deri-suni deri, duvar kağıdı, kişisel hediyelik ürünler, ambalaj ve etiket sektörü, ayakkabı, çanta gibi alanlardır.

Her ürünü satmak yerine, belli ürün gruplarında yoğunlaşan firmaların daha fazla başarılı olduğu ifade ediliyor. Sizin bu çerçevede düşünceleriniz nelerdir?

Her ürünü satmak yerine belli ürün gruplarına yoğunlaşmak başarı açısından belki daha iyi olur. Rahat sattığımız dijital baskı makina ve malzemeleri günümüzde birçok sektörü kapsadığından sadece o makinaya satarak başarılı olamıyorsunuz. Halı ve tekstilde ön işlem ve son işlem makinalarını satmadığınızda veya bir satıcı (imalatçı) ile partner olarak çalışmadığınızda sizin sattığınız dijital makina başarılı olmuyor. Bizler dijital makinacı olduğumuz için diğer yardımcı makinalara hakim olabiliyoruz ve dijitale entegre edebiliyoruz. Fakat diğer mekanik ağırlıklı yardımcı makinaları satanlar dijital makinalara kendi makinalarını entegre edemiyorlar ve sistem başarısız görünüyor. Süblime baskı makinasıyla beraber pres (kalender) satmadığımızda bizim makinamız çok başarılı olamıyor. Ev tekstilinde dijital bakı makinası ile beraber fikse makinasını satmamız gerekiyor ki son işlem yapılabilsin dijital amacına ulaşsın.

2020 yılı ticari ve ekonomik anlamda firmanız açısından nasıl geçti? Belirlediğiniz hedeflere ulaştığınızı söylemeniz mümkün mü?

İbrahim Tekeş: 2020 yılını ticari anlamda iyi geçirdik diyebilirim. Piyasadan kaynaklanan bazı sıkıntılarla karşılaştık ama bu tip durumlara hazırlıklı olduğumuzdan bu süreci kolay atlattık. Ekonomideki dalgalanmalar kârlılığımızı azalttı hatta bazen kârsız ve zararına satış yapmak zorunda kaldık fakat sürekliliği sağlamak için ekstra kur, faiz artışı gibi maliyetleri müşterimize mümkün olduğunca yansıtmadık. Yıllık bazda belirlediğimiz hedeflere ulaştık fakat ithalatçı olduğumuz için döviz bazında geçmiş yıl ortalamalarından düşük kalmış olabiliriz.

2021 yılına yönelik endüstriyel reklam ve dijital baskı teknolojileri sektörüne vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

İbrahim Tekeş: Sektörümüzdeki ahlaksız ticarete, yalan konuşmayı adet haline getirerek makine ve malzeme satmaya son vermeliyiz. Öyle firmalar var ki yıllarca emek verdiğimiz ve başarılı olduğumuz markaların adını kullanarak kendi makinalarını ve malzemelerini ticari ahlaktan uzak bir şekilde satmaya çalışıyorlar. Bu kişilerin inançları varsa helal kazançlarını haram yapmamalarını öneriyorum. Kısmetten İleriye Yol Yoktur. Eğer inançları yoksa onları kendi deyimleriyle etik olmaya davet ediyorum. Tek bayrak altında yaşadığımız güzel ülkemizde insanları kategorize ederek iş yapmaya çalışan fırsatçılara lütfen prim vermeyelim. Eğer reklam sektöründe üretim yapan firmalarımız kendilerini geliştirir hakkıyla iş yaparsa Türkiye’deki en büyük üretim ve hizmet sektörü haline geliriz. Sektörün eğitilmesine ve eğitimli, mesleki eğitimi bulunan personel ve işverenlerin sektöre güç vermesi gerekmektedir. Okul ve burslarda sektörel eğitimlere destek vermeliyiz. Türkiye ve çevre ülkelerdeki pazarlardan pay almak istiyorsak eğitimli personel, sağlam yatırım ve uygun maliyetli üretimlerle beraber tanıtıma önem vermeliyiz.

Print Friendly, PDF & Email