Prodigital’den 3 fuar ziyareti birden

İbrahim Tekeş: “Türkiye temsilcisi olduğumuz markaların son teknolojik yeniliklerini gözlemledik. Çok sayıda ürün inceledik. Sektörümüz için faydalı olacağına inandığımız ürünleri pazara sunmayı planlıyoruz”

Prodigital, Çin’de düzenlenen 3 fuarı takip etti. Yorucu programın ardından Prodigital Genel Müdürü İbrahim Tekeş, gerçekleştirdikleri çalışmalarla ilgili olarak sorularımızı yanıtladı.

Çin’deki reklam fuarlarını takip ettiniz. Bu fuarlara gerçekleştirdiğiniz ziyaretin amaçları hakkında bilgi verir misiniz?

İbrahim Tekeş: Çin’deki üç tane reklam fuarını arka arkaya takip ettik. Bizdeki gibi Çin’de de reklam fuarları aşırı rekabetten dolayı aynı tarihlerde yapılmaya başlandı. Guangzhu dahil Sign-Led fuarı daha çok led ağırlıklı bir fuar olduğu için reklamcılar için çok zayıf bir fuar oldu. Kunshau’daki DPES Sign Fuarı Şangay’dan çok uzak bir mesafede yapıldığından çok kalabalık değildi. Sonraki fuarın Şangay’da olmasından dolayı Çin’li veya yabancı ziyaretçiler fuara gitmekte çok acele etmediler. Ziyaretçi sayısı gördüğümüz kadarıyla azdı. Uluslararası büyük firmalardan bazıları burada yer aldı ve kendi distribütörlerini bu bölgede ağırladı. APPP EXPO 2019 Fuarı Şangay’da yapıldı ve diğer fuarlara nispeten çok kalabalık ziyaretçisi vardı. Bu fuarlara yaptığımız ziyaretlerin birinci amacı, distribütörü olduğumuz firmaların standlarında bulunmak ve bizi orada görmek isteyen müşterilerimizi ağırlamaktı. İkinci amacımız, fuardaki yenilikleri takip etmek yeni anlaşmalar yapmak, uluslararası pazarın gidişatını takip etmek oldu.

Sergilenen ürünler, gelişen teknoloji ve yenilik noktasında fuarı nasıl buldunuz?

İbrahim Tekeş: Fuarlarda sergilenen ürünlerin ağırlık noktası UV baskı makinaları, solvent, eko solvent oldu. Bunun dışında yine farklı makineler azda olsa fuarda sergilendi. Gelişen teknoloji dijital baskıyı her alanda kullanılır hale getirdi. Fuarda gördüğümüz makinaların çoğu endüstriyel alanlara baskı yapıyordu. Duvar kağıdı, ışıklı, ışıksız kumaşlar, ahşap, cam vb. alanlarda dijital baskı kullanılmaya başladı. Deri, suni deri, perde gibi alanlarda da dijital baskı yoğun olarak kullanılmaya başlandı. Makinalarda kullanılan yeni kafa teknolojileri çıkmaya başladı. Fuji, Epson, Ricoh, Konica, Kyocera gibi firmalar hassas ve güçlü kafalar üzerine çalışıyorlar. Kafaların ve boyaların gelişmesi dijital baskıyı her alanda kullanılabilir hale getiriyor. APPP EXPO fuarındaki yenilik ve gelişmeler daha fazlaydı, yeni teknolojiler fazla yok ama teknolojilerin üzerindeki gelişmeler oldukça iyiydi.

Türkiye temsilcisi olduğunuz markalarda yaşanan yenilikler ve gelişmeler hakkında bilgi verir misiniz?

İbrahim Tekeş: Türkiye Temsilcisi olduğumuz markalarda bazı yenilikler yapıldı. Gongzheng, Fuji ile işbirliğini arttırarak Dimatix Starfire kafalardan sonra Gama kafalarla ilgili makinalar üretti. Bu kafalarla eko solvent, UV ve tekstil dijital baskı makinası modellerini piyasaya sürdü. Ayrıca küçük formatta eko solvent ve UV makinalarda Epson XP kafaları devreye aldı.

Gongzheng, tekstil ve eko solvent makinalar için Japonya da 2,5 pl/lik yeni bir kafa ürettirdi ve bu kafayla makinalar sunmaya başladı. Bu makinaları önümüzdeki aylarda satışa sunmayı düşünüyoruz. 5 metre enindeki makinaları çeşitlendirdi ve 3 seri makine piyasaya sunuldu.

Bir diğer temsilcisi olduğumuz Dilli firması (Kore) dünyanın en büyük UV makine üreticisi diyebiliriz. Bünyesindeki makinalara ek olarak daha geniş ve daha hızlı makinalar üretip piyasaya sundu. Ayrıca daha ekonomik seri olması için 160 cm’lik Neoearth isimli uygun maliyetli bir makine bu fuardan hemen önce satışa sunuldu.

Dilli single pass sistem etiket baskı makinalarının enini 21 cm’den 35cm ve 50 cm’e çıkardı. Bu makinaların hızlarını 35m/dk’dan 70m/dk kadar çıkardı ve bu makinalarda piyasaya sürüldü.

Bir diğer temsilcisi olduğumuz marka olan Mutoh (Japon) eko solvent, UV ve tekstil baskı makinalarında iyileştirmeler ve hız arttırmalar yaptı. Mutoh Valuejet modelinde Roll to Roll uv ve Hibrit UV makine modellerini piyasaya sürdü. Ayrıca Ricoh kafa (8Gen5) flatbed geniş format makinanın satışına başladı.

Ziyaretiniz süresince ne tür çalışmalar gerçekleştirdiniz? Hangi firmalarla temasta bulundunuz?

İbrahim Tekeş: Ziyaretimiz süresince yenilik yapan tüm firmalarla görüşmeye çalıştık. Değişik sektörlere dijital baskı makinası satan diğer ülkelerdeki distrübütörlerle görüş alışverişinde bulunduk. Üretici firmaların bazılarının tanıtım toplantılarına katıldık. Yeni yıl için distribütörlük sertifikalarımızı aldık ve yeni bazı anlaşmalar yaptık. Türkiye’de ve özellikle reklam sektöründe anlam veremediğimiz şekilde oluşan rekabetten dolayı ve ticari ahlak çok zayıfladığından temasta bulunduğumuz firmaların isimlerini burada açıklamaktan maalesef çekiniyoruz.

Yenilik noktasında bünyenize eklemeyi düşündüğünüz ürünler var mı?

İbrahim Tekeş: Yeni üründen ziyade çalıştığımız firmaların yeni geliştirdikleri teknolojilere yoğunlaşmış durumdayız. Özellikle endüstriyel sektörlere yönelik geliştirilen dijital baskı makinalarımızın satışına ağırlık veriyoruz.

Piyasa koşuları hem ekonomik yönden hem de rekabet noktasında zorlaştı. Bu noktada 2019 yılı içinde nasıl bir politika izleyeceksiniz?

İbrahim Tekeş: Piyasayı hareketlendirmek için çeşitli kampanyalar ve alternatifli ödeme planlarını müşterilerimize sunuyoruz. Bu dönemde herkesin birbirine yardımcı olması gerekiyor. Bizler satıcı olarak kârlarımızdan fedakarlık edeceğiz. Müşteriler ödemelerde biraz daha hassas davranacaklar ve herkes ayakta kalacak. Müşterilerimiz yeni teknolojileri alabilmeleri için eski makinalarını değerlendirip kalan ödemeyi aldığımız durumlarda oluyor.

Rekabet ötesindeki durumlar bizi oldukça rahatsız ediyor.  Biz reklam yapıyoruz, tanıtım için bir sürü para harcıyoruz, markalarımızı bir yere getiriyoruz. Bazıları bizim markalarımızı kullanıp kendi makinalarını satmaya çalışıyorlar. Hatta bizim markamızla internete reklam veren firmalar var. Müşteri daha sonra bu kişilere sorduğunda (aynı makine değil diye) aynı kafaları kullanıyor, aynı makine sayılır diye cevap veriyorlar. Rekabette herkesi makul olmaya ve ticari ahlak ve kurallara uymaya davet ediyorum. Çirkin rekabeti yapanlar aşırı hırsla hareket edenler kendine zarar verdiği gibi sektördeki diğer firmalara da zarar veriyor. Şuna inanmalıyız ‘’Kısmetten ileriye yol yoktur’’ boşuna başkalarının üzerine basmaya ve adımızı kötüye çıkarmaya, güvenirliğimizi kaybetmeye gerek yoktur. Herkes kendi rızkının peşinde olursa her şey daha güzel olacaktır.

Print Friendly, PDF & Email