Prodigitial’de solvent ve bayrak baskı makinesi ilgi gördü

İbrahim Tekeş: “Sektörün düzgün ve teknolojik yatırımlar yapması ve piyasaları hareketlendirmesi gerekiyor. Karamsarlığa kapılmadan birbirimize işler yaptırmalıyız, alışveriş yapmalıyız, kendi ekonomimizi kendimiz büyütmeliyiz”

Prodigital, tekstil transfer baskı makinaları, Direkt tekstil kumaş baskı makinası, UV sistem hibrit baskı makinası, solvent ve ekosolvent baskı makinaları ile Fespa Eurasia Fuarı’na katıldı. 7-10 Aralık tarihleri arasında gerçekleştirilen fuarla ilgili olarak Prodigital Genel Müdürü İbrahim Tekeş sorularımızı yanıtladı.

Prodigital olarak Fespa Eurasia Fuarı’na katıldınız. Fuara ilişkin bir değerlendirmenizi alabilir miyiz? Katılımcı, ziyaretçi ve ürün çeşitliliği noktasında fuarı nasıl buldunuz? Beklentilerinizi karşılayan bir fuar oldu mu?

2017 yılı Fespa Eurasia Fuarı’na uygun bir sürecinden sonra katılmaya karar verdik ve çok kısa bir süre kala fuara katıldık. Fuarın SIGN İstanbul Fuarı’ndan kısa bir süre sonra yapılıyor olması bizim gibi birçok firmada ziyaretçi açısından soru işareti oluşturdu. Bu yıl Fespa Eurasia Fuarı yine 2 salondan oluşmuştu. İki salonda yeterince dolmamıştı ama fuar açacak kadar firma katılmıştı. Salonun birisi reklam ağırlıklı birisi tekstil ağırlıklı katılımcıları bulundurdu. Tekstilcilerin ve sign sektörü ayrı salonlarda bulunması ziyaretçi açısından isabetli oluyor. Katılımcı sayısı diğer fuarlara göre az olduğundan fuara gelen ziyaretçi sayısı da o ölçüde az oluyor. Katılımcılar bu fuarı ikinci fuar olarak gördüğünden bütün ürünleri sergilemiyorlar. Tüm ürünleriyle katılan firma sayısı çok az oluyor.  Ziyaretçi ve ürün çeşitliliği bakımından fuarın durumuna bakıldığından ürün çeşitliliğinin az olduğunu söyleyebiliriz. Fuar uluslar arası bir fuar olmasına rağmen kaç yıldır gerekli büyüklüğe ulaşamamış durumdadır. Avrupa’da yapılan Fespa fuarlarının aksine küçülmeye devam ediyor. Ziyaretçi açısından fuar yetersiz ve boş bir görüntü sergiledi. Gelen ziyaretçiler fuarın çok küçük olduğunu ve yeterli katılımcı olmadığını söylediler. Fespa Eurasia Fuarı beklentilerimizi karşılamadı diyebiliriz. Fakat bazı markaların bu fuarda bulunduğunda rakip markaların da bu fuarda bulunması gerektiğinden katılmak zorunda kalıyoruz.

Fuar süresince hangi çözümlerinizi sergilediniz? Sergilediğiniz çözümlere ilgi nasıldı? Buna ilave olarak hangi ürün grupları daha fazla ilgi çekti?

Fuara diğer katıldığımız fuarlara oranla küçük bir alanla (85 metrekare) katıldık. Bu alanda tekstil transfer baskı makinalarımızı, Direkt tekstil kumaş baskı makinamızı, UV sistem hibrit baskı makinamızı, solvent ve ekosolvent baskı makinalarımızın bazılarını sergiledik. Sergilediğimiz makinalardan en çok ilgi çeken solvent baskı makinamız ve bayrak baskı makinamız oldu.

Fuara gelen ziyaretçi sayısını ve niteliğini nasıl değerlendiriyorsunuz? Yurt içi ve yurt dışından ilgi düzeyi nasıldı?

Fuara gelen ziyaretçi sayısı inanılmaz az rakamlarda fakat ziyaretçilerin niteliği açısından her sektörden ziyaretçi geldi diyebilirim. Tekstil, dekorasyon, promosyon, reklam, ajans vb. her alandan ziyaretçi geldi. Fuar organizatörü rakamları yayınladıklarında oldukça iyi görünüyor fakat bizim gözlemlerimiz bu kadar kişinin gelmediğini gösteriyor. Yurtiçinden de yurtdışından da çok az ziyaretçi fuarı ziyaret etti.

Sektörün genel durumuna ilişkin görüşleriniz nelerdir? Sektör olarak daha iyi noktalara gelmek için ne tür adımlar atılmalı?

Sektörün görsel durumu iyi diyebiliriz. Burada kastettiğimiz reklam ve baskı sektörünün durumunun iyi yolda olduğunu söyleyebiliriz. Yenilikleri takip eden ve değişime başlayan bir sektör görüyoruz. Teknolojinin hızla değişmesine ayak uydurmaya çalışan yatırımcıları görüyoruz. Sektör olarak daha iyi noktalara gelmek için akıllı ve teknolojik yatırımlar yapmak gerekiyor. Dünyayı takip etmek gerekiyor. Sektörde çalışacak, istihdam edilecek yetişmiş elemana ihtiyaç var. Eğitimli eleman yetiştirmek gerekiyor. Meslek liseleri ve üniversitelerde daha çok bu konuda eleman yetiştirmeli ve sektör olarak uygulamalı eğitime destek verilmelidir.

2017 yılının son günleri içindeyiz. 2017 yılına ait bir değerlendirmenizi alabilir miyiz? Buna ilave olarak 2018 yılına ilişkin öngörüleriniz nelerdir? 2018 planlarınız hakkında biraz bilgi verir misiniz?

2017 yılı dünya açısından çok kötü bir yıl oldu. Her yer savaş ve haksızlıklarla zulümle doluydu. Dünya için kara bir yıl oldu diyebiliriz. Yeni dünya düzeni kurmak için güçlü olduğunu zanneden bazı devletler güçsüz devletlere her türlü zulüm ve ahlaksızlığı yapıyor. 2018 yılında inşallah masum milletlerin sıkıntısı son bulsun ve zalimler gerekli şekilde uyarılsın ve dünyaya zarar vermekten vazgeçsin. Dünyadaki sıkıntılar azalırsa yıkılan ülkelerin yeniden imar edilmesi için birçok sektör hareketlenecek ve iş adamlarımızın iş alanları genişleyecek.

Son olarak sektöre vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Sektörün düzgün ve teknolojik yatırımlar yapması ve piyasaları hareketlendirmesi gerekiyor. Karamsarlığa kapılmadan birbirimize işler yaptırmalıyız, alışveriş yapmalıyız, kendi ekonomimizi kendimiz büyütmeliyiz.

Print Friendly, PDF & Email