Reklam malzemelerinde 15 yıldır istikrarla büyüyen güçlü yapı: Küp Reklam Ürünleri

Reklam malzemelerinin önde gelen tedarikçilerinden Küp Reklam Ürünleri, kurulduğu 2005 yılından bu yana gelişimini ve büyümesini başarılı bir şekilde sürdürüyor.

Reklam malzemelerinin önde gelen tedarikçilerinden Küp Reklam Ürünleri, kurulduğu 2005 yılından bu yana gelişimini ve büyümesini başarılı bir şekilde sürdürüyor. Müşterilerin talep ve ihtiyaçlarını analiz ederek, doğru zamanda doğru ürünü sektörle buluşturan Küp Reklam, sektördeki 15. Yılını başarıyla kutluyor. Küp Reklam’ın dünden bugüne çalışmaları ve geleceğe yönelik planlarıyla ilgili olarak firmanın kurucusu ve yöneticisi Hasan Aktuğ sorularımızı yanıtladı.

Hasan bey, Küp Reklam sektörümüz tarafından yakından tanınıyor ancak yine de dergi okuyucularımıza hatırlatmak için kuruluşunuzdan bu yana yaptığınız çalışmalar hakkında bilgi verir misiniz?

Hasan Aktuğ: Küp Reklam, 2005 yılında kurulmuştur. Bu sene sektördeki 15. Yılımızı kutluyoruz. 15. Yılımız sebebiyle de bizleri bugünlere taşıyan sektörümüze destek olmak amacıyla özel kampanyalarımız olacak. Özellikle sosyal medya üzerinden gerçekleştirdiğimiz etkinliklerde çok cazip fiyatlarla ürünler sunuyoruz. Dolayısıyla sektör firmalarının Küp Reklam sosyal medya hesaplarını takip etmelerini tavsiye ediyorum. Kurulduğumuz tarihten bu yana her sene emin adımlarla hacmimizi ve ürün portföyümüzü genişlettik. 1500 m2 si kapalı olmak üzere Toplam 3 bin metrekareden oluşan tesisimizle, mümkün olan maksimum çeşitliliği, en uygun fiyatlarla sektörümüze sunma çabası içindeyiz. Hem iç pazardan hem de yurt dışından tedarik ettiğimiz ürünler var. Türkiye’de üretimi olan ürünleri iç pazardaki çözüm ortaklarımızdan tedarik etmeyi tercih ediyoruz. Türkiye’de üretimi olmayan ürünleri ithal ediyoruz. Bu grupta branda, led ve one way vision ürünleri yer alıyor. Bunun yanında bilindiği üzere Remifol kurucu ortaklarından biri olarak üretimin içindeyiz. Türkiye’nin üretime olan ihtiyacının bilincindeyiz. Dolayısıyla Türkiye’de üretilen ürünleri iç pazardan temin ederek, yerli üreticileri destekliyoruz. Küp Reklam olarak daha çok kompozit panel, pleksi, folyo ve dekota ürünlerinde oldukça iddialıyız. Bu gruplarda ciddi stok ve çeşitlilik sunuyoruz. Bu anlamda ciddi bir fiyat avantajı yakalayıp, bu avantajı da müşterilerimize yansıtma çabasındayız. 20 kişilik ekibimiz, 6 adet servis aracımızla müşterilerimize en kısa sürede ürün tedariği sağlayabilmekteyiz.

Çok geniş bir ürün yelpazesine sahipsiniz. Bu ürünleri pazara sunarken ağırlıklı yoğunlaştığınız bir bölge var mı?

Hasan Aktuğ: Küp Reklam olarak Türkiye’nin her noktasında müşterilerimiz var. Sosyal medyayı çok iyi kullanıyoruz. Malzemeci.net isimli bir internet sitemiz var, buradan aktif satış yapmaktayız. Ancak ağırlıklı olarak merkezimizin bulunduğu İstanbul Anadolu yakasında oldukça aktif konumdayız. Kaliteli ürünü uygun fiyatla buluşturup müşterilerimizin karşısına çıkıyoruz. Bunun karşılığını da olumlu bir şekilde aldığımızı görmekteyiz.

2018 yılının zor geçtiğini düşünürken, 2019 yılı da benzer ekonomik sorunlarla geride kalıyor. Size göre son yıllardaki istikrarsızlığın sebepleri nelerdir?

Hasan Aktuğ: 20 yıldır bu sektörün içinde olan biri olarak bu ve buna benzer kriz ortamlarını çok defa yaşadığımızı ifade etmek istiyorum. Geçtiğimiz yıl, 2001 krizine benzer bir ortam yaşadık. Dövizdeki dalgalanmalar yaptığımız ticareti olumsuz etkiledi. Dövizdeki artışla birlikte yükselen faiz oranları ekonomiyi daralttı. Bana göre ekonomik krizin son zamanlarını yaşamaktayız. Dolayısıyla 2020 yılından ümitli olduğumu ifade etmek istiyorum. Ekonomik göstergeler, bir geri dönüşü işaret ediyor. Dövizdeki hareketliliğin azalması ile birlikte faizlerin geri gelmesiyle ekonomik çarklar daha iyi dönecektir.

İçinde bulunduğumuz sektörün krizlerden daha az etkilendiğini düşünüyoruz. Siz bu görüşümüze katılıyor musunuz?

Hasan Aktuğ: Evet, sektörel bazda değerlendirdiğimiz de çok daha fazla kayıp yaşayan sektörler var. Endüstriyel reklam sektörü olarak biz birçok sektörden daha iyi konumdayız. Kimi sektör için daha derin sorunlar oluşurken, bizim gibi sektörler için daha az kayıpların olduğu bir kriz yaşadık. Şimdi ise toparlanma sürecine girdik. Yine en çabuk toparlanacak sektörlerden biri olarak da reklam sektörünü söylemek mümkün.

Yoğun tempo içinde yurtiçinde olduğu kadar yurt dışında da çok sayıda fuarı takip ediyorsunuz. Yurt dışı fuar ziyaretlerinde ne tür görüşmeleriniz oluyor?

Hasan Aktuğ: Avrupa ve Uzakdoğu pazarına yönelik fuarları yakından takip ediyoruz. Sektördeki gelişmeleri gözlemlemek, yenilikleri yerinde izlemek, çalıştığımız firmalarla görüşmeler gerçekleştirmek amacıyla fuarları ziyaret ediyoruz. Bunun yanında ortağı olduğum Remifol firmasıyla da yurt dışındaki fuarlarda katılımcı olarak yer alıyoruz. Yurt içi pazarda da sektörümüzle ilgili fuarları takip ederek, katılım gösteriyoruz.

Sektördeki yenilik ve değişimi nasıl görüyorsunuz?

Hasan Aktuğ: Yenilik noktasında Uzakdoğu çok daha fazla ön plana çıkıyor. Yeni çıkan bir ürünün Türkiye pazarına ulaşması biraz zaman alabiliyor. Bunun nedenli arz-talep dengesinin oluşmasıyla ilgilidir. Bir ürün uzun yıllar değişime ihtiyaç duymadan kullanılırken, bazı ürünler ise değişim bekleniyor. Buradaki ihtiyacı müşteri belirliyor. Değişim daha çok LED alanında yaşanıyor. Bizler bu anlamda daha çok modül LED konusunda ithalat ve satış yapmaktayız.

Açıkhava reklam uygulamalarının Türkiye’deki kullanımı hangi düzeyde?

Hasan Aktuğ: Bana göre dünyada en çok reklam uygulamalarına önem veren yer Uzakdoğu’dur. Oradaki reklam kültürü daha çok görsele hitap ediyor. Ardından Amerika’nın reklam uygulamalarında ön planda olduğunu söyleyebilirim. Ardından bizim ülkemiz geliyor. Avrupa ise görsel Pazar anlamında çok daha zayıf bir görüntü çiziyor.

Son olarak sektöre vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Hasan Aktuğ: Ortağı olduğumuz Remifol 19-22 Eylül tarihleri arasında TÜYAP’ta düzenlenecek olan SIGN İstanbul Fuarı’na katılıyor. Bu vesileyle bütün müşterilerimizi SIGN İstanbul’daki Remifol standına davet ediyoruz.

Print Friendly, PDF & Email