Remifol Yönetim Kurulu Üyesi Mesut Utku: “Sektörün yüksele yıldızı olmaya devam edecek”

Mesut Utku: “Remifol sektörün yenilikçi taleplerini daha da güçlendirerek piyasadaki engellere karşın önde gelen bir marka olma hedefine doğru istikrarlı adımlarla yürüyecek”

Remifol, vizyonunda herkes için yenilikçi, koordineli, çevreci, açık ve paylaşıma dayalı bir büyüme hedefi olan bir Türk markası. Kısa sürede gerçekleştirdiği başarı hamleleriyle reklam sektörüne kendini kabul ettirmiş durumda. Reklam sektörü için kendinden yapışkanlı pek çok ürün üreten Remifol, bu alanda sürdürülebilir inovasyon yaklaşımıyla ürün gruplarına her geçen gün bir yenisini eklemekte. Geçtiğimiz günlerde gerçekleştirilen SIGN 2018 fuarında müşterileriyle buluşarak yoğun bir ilgiye maruz kaldıkları görülen Remifolün bu kadar  çabuk benimsenmesinin ve hızla yükselmesinin nedenlerini Remifol Folyo San. A.Ş kurucu ortaklarından Mesut Utku bakın nasıl anlattı.

“Her şirketin bir yolculuğu ve kendi yolculuğuna ait bir hikâyesi vardır!”

İş dünyasının başarısı ve itibarı rakamlara dayalı bir şeye dönüştü. Yani, sadece finansal kriterlere bakılıyor. Bu da şirketlerin ne için var oldukları, toplumla ne derece ilişkileri olduğu gibi konuları ortadan kaldırdı. Bunu değiştirmek için kendimize sormamız gereken bazı sorular olduğunu fark ederek ‘Bu şirket neden var? Neden çalışıyoruz? ‘ dedik ve bu sorularla işe ve dahi şirketimizin kendine yeniden bakma sürecine girdiğimizi fark ettik. Bu süreçte herkesin bir hikâyesi olduğu ve iş hayatının bundan ayrıştığı yani, ‘iş başka özel hayat başka gibi’ bir durum olmadığını fark ettik. Böylece herkesin kendi hikâyesini fark edeceğini tespit ettik. Biz başkalarının hikâyelerini de dinleyen bir şirketiz.

Bu yıl 20’ncisi düzenlenen SIGN İstanbul Fuarı’na katıldınız. İçinde bulunduğumuz piyasa koşulları çerçevesinde fuara ait izlenimlerinizi öğrenebilir miyiz?

Mesut Utku: İhracatımızda da temel ön görümüz ve reaksiyonumuz ‘niceliksel artıştan daha çok, niteliksel optimizasyonu ve iyileşmeyi’ konu almaktadır. Dolayısıyla, kimse işletmemizi ne kadar metrekare ürettiği ile değil hangi nitelikte metrekare ürettiği ile anmalıdır. Çünkü biliyoruz ki; ihracatın hacmini arttırmak, ‘kalite, verimlilik, yapısal optimizasyon ve sürdürülebilir kalkınma hareketleri ancak ve ancak kalite ve verimliliği arttırmaya odaklanmak ile mümkündür. SIGN İstanbul 2018 Fuarı, bu kapsamda standımıza uğrayan yoğun ziyaretçi akımıyla, bizlerin kalite verimliliği ve niteliği yolunda doğru optimizasyon yaptığımızı kanıtlamıştır.  Sizlerin de vasıtası ile gerek internal gerek external tüm müşterilerimize bu yoğun ilgilerinden dolayı teşekkürü bir borç ve gurur kaynağı biliriz.

Sektörün ve ziyaretçilerin yatırım talebi sizce yeterli mi? Mevcut piyasa koşullarına yönelik olarak müşterilerinize ve yatırımcılara sunduğunuz özel avantajlar oldu mu?

Mesut Utku: İçinde bulunduğumuz ekonomik gerçeklere pek çok ekonomist ve finansal uzman, sayısız yorumlar ve analizlerini çeşitli platformlarda sunmaya devam etmektedir. Bizler bildiğiniz üzere ‘ihracat hacminde nitelikli bir gelişim hareketine’ öncülük eden, kendi marka değerini sadece ulusal da değil, uluslararası pazarda da arttırmayı hedeflemiş bir folyo üreticisiyiz. Bu gerçekler ışığında herkesin kendi uzmanlık alanında yol gösterici ve yorum yapıcı olmasının daha doğru olacağına inanıyor ve üretmeye devam ediyoruz. İş kolumuza ait etki ve önlemler de finansal ve organizasyonel stratejilerimiz doğrultusunda uygun formatlara revize edilmiştir.

2019 yılı beklentileriniz ve hedefleriniz konusunda bilgi verebilirmisiniz?

Mesut Utku: Gelişen Türkiye’ nin temel arzusu ve mottosu da ‘Discovery The Potential’ / ‘Potansiyelini Keşfet’ ilkesidir ve organizasyonel bütünlüğümüz; bu şirket neden var, ne için çalışıyoruz sorularının da cevabı olarak bu ilke ile özdeştir. Önümüzde 2019 yılı içinde zorlu bir parkur var ve biz zorluğun değil parkurdaki yolculuğun ve verimlilik koşusunun farkına varmış bir marka olarak; niceliksel artıştan daha çok niteliksel iyileşmeyi değerli buluyoruz.

Son olarak sektöre vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Sektörlerdeki diğer Folyo üreticisi rakiplerimize olan bakış açımızdan bahis ile de; SIGN İstanbul 2018 Fuarı bu kapsamda da verimli bir süreç haritası içerdi diyebiliriz. Çünkü, rakip şirketler arasında da ‘kazan-kazana’ dayalı bir işbirliğine kucak açmanın da ilk tohumlarını atmış olmanın gururunu yaşıyoruz.

 

Print Friendly, PDF & Email