Roland DG Yaz Kampı

Alfanorm Genel Müdürü Necip Hayran, 13-17 Temmuz tarihlerinde Çin’de düzenlenen 2012 Shanghai Uluslararası Açık Hava Reklamcılığı & Teknoloji & Ekipman Fuarı’nı ziyaret ettikten sonra Roland DG tarafından her sene düzenlenen yaz kampına katıldı. 

Necip Hayran Alfanorm

“Roland Yaz Kampı, Roland tarafından her sene düzenlenen ve tüm dünyadaki ana distribütörleri, bölge temsilcileri ve Roland DG Japonya’daki yöneticilerin katıldığı; geçmiş yılın değerlendirilip gelecekte izlenecek stratejinin konuşulduğu bir toplantı organizasyonu. Genelde Japonya’da gerçekleştirilen bu organizasyon bu sene Shanghai Uluslararası Açık Hava Reklamcılığı & Teknoloji & Ekipman Fuarı’nın da ziyaret edilebilmesi için Shangai’da gerçekleştirildi.

Yaz kampı toplantısı beklenmedik vefatıyla Roland ailesini üzen Roland DG Başkan Yardımcısı Hideyuki Kakiuchi’nin anısına yapılan saygı duruşu ve anma töreni ile başladı.  Roland DG Başkanı Masahiro Tomioka’nın Roland’ın vizyonu, misyonu, hedefleri ve bunları gerçekleştirmek için nasıl bir yol izleyeceğimizden bahsettiği konuşması ile devam eden toplantıda pazarın değişen durumu, dünya ekonomisindeki değişimler, son kullanıcıların talepleri gibi bilgiler ışığında kısa, orta ve uzun vadeli planlar paylaşıldı.

Bunların ardından dünyanın farklı bölgelerindeki son durumlardan bahsedildi ve nasıl bir satış stratejisi izleneceği üzerine konuşuldu. Sonrasında da Roland’ın en güçlü birimlerinden biri olan AR & GE departmanı geliştirdikleri ve üzerinde çalıştıkları yeni ürünlerle ilgili bir sunum yaptı.

AR & GE ekibi son bir yılda kayda değer bir büyüme gerçekleştirmiş ve ürün geliştirme çalışmaları fazlasıyla hız kazanmış. Beni en çok mutlu eden ve geleceğe yönelik umutlandıran şey de AR & GE ile pazarlama ekibinin müthiş bir dirsek temasına girdiğini görmüş olmak. Bugüne kadar belli başlı bölgelerdeki pazarlardaki yönelime göre ürün geliştirmesi yapılırken bunun tüm dünyadaki son kullanıcı taleplerini kapsayacak olması bence Roland’ın Türkiye’de ve tüm dünyadaki pazar payını olumlu yönde etkileyecek.

Fuara gelirsek, öncelikle şunu belirtmem gerekir ki Çin hem altyapı hem de teknoloji anlamında müthiş bir değişim ve gelişim içinde. Ayrıca çevre duyarlılığı anlamında da önemli yol kat edildiğini gördüm ki bu sevindiriciydi. Fuarın teması da tıpkı FESPA 2012’deki gibi “yeşil” ve “geri dönüşüm” üzerineydi.

Fuar alanının düzenlemesi de gayet başarılı denebilir. Toplam 15 hol vardı; 5’i dijital baskı makinelerine, 5’i lazer kesim ve cnc routerlara, 5’i de ambalaj ve LED aydınlatmalarına ayrılmıştı. “U” şeklindeki mimari yapısıyla ziyaretçiler dolaşım açısından oldukça elverişliydi.

İlk dikkatimi çeken şey şu oldu: 3.20 m’lik, 5 m’lik ve solvent baskı makineleri beklerken yerine eko-solvent ve aqueous boya kullanan ve 1.80 m, 1.60 m gibi ebatlarda makineler vardı. Yani bugüne kadar alıştığımız Çin makinesi algısını yavaş yavaş değiştirme yolundalar denebilir. Bu aqueous boya da su içerikli ve kısa süreli uygulamalarda bez üzerine baskı yapmak gibi işlerde kullanılıyor.

Roland’ın standına gelirsek başarılı bir şekilde tasarlandığını söyleyebilirim. En dikkat çekici ürünler Flatbed UV baskı makinesi LEF-12, Asya pazarı için geliştirilmiş olan FH-740 ve VersaArt RA-640’tı. RA-640’ı da az önce bahsettiğim aqueous boya ile sergilediler. Bu boya ile kullanıldığında eko-solvente kıyasla çok daha fazla malzeme çeşidi üzerine direkt baskı yapabiliyorsunuz. Bu şekilde üretilmiş birçok farklı uygulama örneği de standta sergilendi.

Zaten son yıllarda fuarlardaki yönelim makineyi sergilemekten ziyade yapılabilecek ürünleri sergilemek üzerine. Roland da son fuarlarda bu yolda diyebiliriz. Bildiğiniz gibi makine portföyümüz oldukça geniş ve hitap ettiğimiz sektörlerin sayısı bir hayli fazla. Dolayısıyla da makinelerin katma değerini göstermek ve ne kadar çeşitli uygulamalar yapılabileceğini göstermek önemli. Roland da SignChina’da bunu oldukça başarılı bir şekilde gerçekleştirdi.

Çin seyahatini özetlemek gerekirse; öncelikle Roland DG’nin yaz kampında bulunmuş olmak vizyonumuzu genişletmek, önümüzü daha iyi görmek ve dünyanın çeşitli bölgelerindeki yönelimleri ve pazar durumlarını anlamak açısından çok faydalı oldu. AR & GE ekibinin genişletilmiş olması ve pazarlama ekibi ile oldukça sıkı bir işbirliğine girmiş olduklarını da görmek de ziyadesiyle iyi bir haber oldu. Önümüzdeki yılın bizim için oldukça iyi geçeceğini bugün rahatlıkla söyleyebilirim.

Fuar ziyareti de pazardaki yönelimleri, kendimizin ve rakiplerimizin pazardaki durumunu görmek açısından oldukça faydalı idi.

 

Print Friendly, PDF & Email