Şahin Reklam FESPA Fuarı’ndan memnun ayrıldı  

Yeni teknolojileri izleme fırsatı bulan Şahin Reklam, ayrıca Türkiye’den gelen misafirlerine distribütörü olduğu makineler hakkında bilgiler aktardı.

Şahin Reklam, geçtiğimiz ay gerçekleştirilen Fespa Münih Fuarı’na Roland, Polyprint, Caldera, Bordeaux, D.G.I., Protek markaları ile katıldı. Yeni teknolojileri izleme fırsatı bulan Şahin Reklam, ayrıca Türkiye’den gelen misafirlerine distribütörü olduğu makineler hakkında bilgiler aktardı. Fuarın ardından Şahin Reklam’dan Tayfun Önder Öztürk sorularımızı yanıtladı.

Şahin Reklam olarak FESPA Münih 2014 Fuarı’nı takip ettiniz. Öncelikle fuarla ilgili genel bir değerlendirmenizi alabilir miyiz? Fuar nasıl geçti? Beklentileri karşılayan bir fuar oldu mu?

Öncelikle ilginize ve desteğinize teşekkür ederim. Yurt dışı ve Yurt içi fuar, seminer, organizasyon ayırt etmeksizin her daim yanımızdasınız, sektörü ve en güncel haberleri kaynağından toplayıp bizler ile paylaşıyorsunuz. Umarım, yaptığınız işin zorluğu ve kıymeti tüm sektör tarafından bilinir. İkinci bir teşekkürü de Fespa Organizatörlerine ve Münih şehrine yapmak istiyorum. Münih’te havalimanından fuar alanına varıncaya kadar o kadar rahat ve kusursuz bir sistem vardı ki zerre yorgunluk hissetmeden işimize başlayabildik. Biliyorsunuz birçok ülkede sayısız fuara katılıyoruz ama ulaşımın bu kadar rahat olduğu şehir sayısı bir elin parmaklarını geçmez. Bunun dışında da Fuar’ın Türkiye ayağı olan Fespa Eurasia ekibine, ARED çalışanlarına ve diğer emeği geçenlere teşekkür ederm. Fuar sırasında onlar da sürekli yanımızda olup ihtiyaçlarımızı sordular ve fuarın gelişimi ile ilgili görüşlerimizi aldılar. Fuar ile ilgili değerlendirmeme gelecek olursam; Fuarın gayet hareketli olduğunu söyleyebilirim. Ulaşımın (sadece şehir içi değil, diğer ülkelerden de) bu kadar rahat olmasının bunda etkisinin büyük olduğunu düşünüyorum. Bir çok kişi fuarın çok sakin olduğunu söylüyor ama neyle karşılaştırdıklarına bakmak lazım. Sanıyorum ki Çin fuarları ile veya 4 senede bir gerçekleşen fuarlar ile karşılaştırıyorlar. Böyle bir karşılaştırma haksızlık olur diye düşünüyorum. 

Fuar süresince temsilciliğini yürüttüğünüz markalar hangi çözümlerini sergiledi? Sergilenen ürünler içinde hangileri daha çok ziyaretçilerin ilgisini çekti?

Fuara Roland, Polyprint, Caldera, Bordeaux, D.G.I., Protek markaları ile katıldık. ROLAND standında; masaüstü UV (LEF-20), endüstriyel bas/kes (XR-640), populer yüksek hızlı süblimasyon makinemiz (XF-640) gibi bilinen modellerimizin yanısırıa yenilenen teknolojisiyle bas/kes VS-640i modelinin tanıtımı yapıldı. VS-640i modelinde önceki modele göre birçok iç aksam değişikliği var. Müşterilerimizin talepleri ve deneyimleri doğrultusunda güncellenen VS-640i modeli aynı zamanda bu seriye “Light Black” (Gri mürekkep) seçeneğini de beraberinde getirdi. Özellikle kurumsal firmalara çalışan müşterilerimiz bilirler ki gerçek gri rengini almak CMYK makinelerde pek mümkün değildir. “Light Black” bu noktada çok önemli. Birçok müşterimiz şimdiden teşekkür ediyor kendilerine sunduğumuz yeni pazarlardan ötürü.

Roland standındaki asıl bombamız ise çıktığı günden beri yüksek baskı kalitesi, düşük mürekkep tüketimi, yüksek baskı hızı ve ekonomik fiyatı ile piyasada kendisinde sağlam bir yer edinen RE-640 model serisinin yerine geliştirilen RF-640 modelimiz. RF-640 modeli doğrudan XR-640 ve XF-640 gibi endüstriyel modellerin şase yapıları, çalışma prensipleri örnek alınarak ve bunun üstüne Roland’ın son geliştirdiği teknolojiler eklenerek üretildi. Apple store’dan indirilebilen ücretsiz yazılımı sayesinde iPad üzerinden kablosuz iş takibi ve makine kontrolü yapabilme özelliği, otomatik akıllı kartuş değiştirme, ayrı kanallardan valf, akıllı temizlik ve en önemlisi de halefine göre yüksek hız artışı (44 m2) ve birçok farklı yenilik ile beraber geliyor. Rengi de beğenilen XF-640 kırmızısı, bu da müşterilerimize hoş bir detay olarak sunuluyor.  

Polyprint standımızda Texjet Plus modelimizin yenilenmiş hali Texjet Plus Advanced tanıtıldı. Birçok konuda zaten rakiplerinin önünde olan model talepler doğrultusunda artık kolay takılıp çıkarılabilen çoklu tabla (aynı anda 4 adete kadar Tişört basabilme gibi) seçeneği ile ile geliyor. Ve Polyprint markasının yeni mürekkep serisi Power Ink ile destekleniyor. Yeni boyaların sektörde (empirme ve promosyon baskı) çok ses getireceğine inanıyoruz. Şuan kullanılan boyalara nazaran daha hızlı kuruma özelliğinden dolayı kısa sürelerde daha hızlı baskı yapılabilmesine olanak sağlayacak bir formül ile üretilen yeni mürekkeplerimiz aynı zamanda da çok daha canlı renkler alınmasını sağlıyor. Son olarak yeni seri mürekkeplerimizin bir başka özelliği de müşterilerimizin en çok talep ettiği hem polyestere hem pamuğa baskı yapabilme seçeneğini sunması. İki materyalde de başarılı sonuçlar alınıyor.

Bordeaux standımızda sektörün bildiği ve kalitesine güvendiği Fuze serisi Eco-solvent ve Uv baskı mürekkeplerimizin tanıtımı yapıldı. Biliyorsunuz Bordeux markasının uzun süredir bölgesel satışını yapmaktaydık. Türkiye distributörlüğünün bize geçmesinin ardından da ciddi bir çalışma ile “Türkiye genelinde Bordeaux markasının girmediği Roland marka baskı makinesi kalmayacak” hedefine ulaştık. Kısa sürede gelen bu başarıda bayi kanallarımızın özverili çalışmasının payı çok yüksek. Hepsine teşekkürlerimizi sunuyoruz. Hep beraber daha iyi işler başaracağımıza olan inancımız tam. Şuanki hedefimiz ise diğer marka baskı makinelerinde de aynı başarıyı yakalayabilmek. Mimaki, Mutoh, Hp, Epson gibi diğer markaların kullanıcılarına da Bordeaux marka FUZE serisi boyaların kalitesini ve Şahin Reklam/Novarota ile çalışmanın keyfini yaşatabilmek.

Türkiye’de tekstil kanadı ile ilgili distribütörlük anlaşmasına vardığımız D.G.I. markası da Fespa Münih’te yer alan bir başka standımız idi. Uzun zamandır üretime kalitesine hayran olduğumuz ve ürünlerini yakından takip ettiğimiz D.G.I. markasının da bizim çalışmalarımıza ilgi duyması ve ortak bir paydada buluşmamız sonucu gelişen görüşmelerin ardından Tekstil alanında iş birliği yapma kararı aldık. Umarım bu anlaşma her iki taraf için başarılı meyveler verir. Bu ürün kalitesini de müşterilerimizi sunabilmenin keyfi içerisinde olduğumuzu söyleyebilirim. Fuarda D.G.I markasının 3.2m enindeki polyestere direkt baskı makinesi FG-3206 modeli, yine 3.2m enindeki süblimasyon kağıdına baskı makinesi FT II- 3206D modeli ve yeni geliştirilen 1.9m enindeki süblimasyon kağıdına baskı makinesi modellerinin tanıtımı yapıldı. Diğer standlarımıza olduğu gibi burada da yoğun bir ilgi vardı.

Caldera standımızda her sene dünyada birinci seçilen Grand Rip/Visual Rip isimli profesyonel R.I.P yazılımımızın tanıtımı vardı. Standımızı ziyaret eden misafirlerimize en yeni ürünlerimiz olan Digital Signage/Variable Display çözümümüzü ve WebShop‘u tanıttık. Variable Display ürünü uzak bağlantı ile online videolu Bilboard sistemleri kurmaya yarıyor. Örnek olarak; kurumsal firmalar veya hizmet sağlayıcılar tek merkezden kullanımı kolay bir yazılım ile Türkiyenin heryerindeki elektronik bilboard’larının görsellerini değiştirebilecekler. WebShop ise online baskı siteleri için kusursuz çözüm sunuyor. Online satıştan direk baskı makinesine işin gönderilmesine kadar tüm süreçleri kullanıcıların çok kolay bir şekilde tamamlamasını sağlıyor.

Şahin Reklam neden farklıdır? Kullanıcı veya yatırımcı neden sizi ve ürünlerinizi tercih etmeli?

Sürekli kendini yenileyen bir yapımız var, düzenli olarak dünyadaki yenilikleri takip edip müşterilerimize en kaliteli ürünleri, en ekonomik şekilde sunuyoruz. Birçok uluslararası firma ile farklı ülkelerde ortaklaşa Ar-Ge çalışmaları yürütüyoruz. Bu çalışmalardan çıkan sonuçları da müşterilerimize verdiğimiz hizmetlerin ve ürünlerin kalitesini artırmada kullanıyoruz. Ayrıca en yeni ürünler ve pazarlar ile ilgili müşterilerimize sunduğumuz bilgiler, doğru yatırım planı yapabilmelerini sağlıyor. Fakat biliyorsunuz ki bizim sektörümüzde en önemli unsur vaktinde gelen teknik servis hizmeti. En büyük odak noktamız bu. Teknik servis konusuna satış operasyonundan daha fazla önem veriyoruz. Personelimizin düzenli olarak aldığı eğitimlerin çok önemi var. Bunların dışında ticari anlamda eskiye dayanan bir tecrübemiz var. Fakat şuan işi yürüten kadromuz genç ve dinamik. Bu da bize geleneksel anlayış ile yeni kurumsal yapıyı bir arada yürütme imkanını sunuyor.

Şahin Reklam Türkiye pazarında hangi konumda?

Son dönemde yaptığımız atılımlar ve piyasaya ticari ve hizmet olarak getirdiğimiz kalite ile müşterilerimizin ve rakiplerimizin takdirini kazandığımızı düşünüyoruz. Kazan kazan ilkesi ile güçlü tedarikçi, güçlü ve memnun müşteriler oluşturacağına inancımız tam. Rakiplerimize saygı ve dürüst ticaret bizi bugünlere kadar getirdi. Bundan sonra da aynı anlayış ile devam edeceğiz.

Son dönem içinde hangi segmentteki ürünleriniz daha yoğun bir şekilde talep görüyor?

Son dönemde özellikle masaüstü UV baskı makinemiz Roland LEF 20 ciddi ilgi görüyor. Baskı kalitesi ve eğimli yüzeylerdeki net baskı performansı müşterilerimiz tarafından takdir edilen özelliklerin başında geliyor. Özellikle rakiplerinden farklı olarak kapalı bir baskı alanı sunması, UV laklı baskılarda temiz bir görüntü elde edilmesine imkan tanıyor. Tecrübeli kullanıcılar ortamdaki tozun ve diğer kirlerin UV baskıya nasıl yapıştığını ve görüntüyü kirlettiğini iyi bilir. Bu konuda ciddi beğeni topladı makinemiz. Ayrıca ürünümüzde kullanılan UV mürekkeplerin sağlığa zararsız olması da bir başka artısı. Bunun dışında kendi alanında tartışmasız 1 numara olan Roland Bas/Kes makinelerimiz her dönem yoğun ilgi görüyor. 

2014 yılının ilk 6 aylık dilimini tamamlıyoruz. Firmanız açısından ilk 6 ay nasıl geçti? İkinci 6 aydan beklentileriniz neler olacak?

Sahin Reklam/Novarota Ar-Ge ve Pazarlama firmaları olarak seneye hızlı başladık ve ilk 6 ay beklentilerimiz, plan ve hedeflerimiz doğrultusunda çok yoğun geçti. Başarılı bir yarı yıl geçirdiğimizi söyleyebilirim. Bunda daha önce de bahsettiğim gibi çalışanlarımızın ve Bayilerimizin emeği çok. İkinci yarı yıl da fuarların olduğu dönem olduğu için çok daha yoğun, yorucu fakat bir o kadar da keyifli geçmesini bekliyoruz. Yılın ikinci yarısında şuan planlanmış olarak 3 fuara katılacağız; SIGN İstanbul, OTM Gaziantep ve Fespa EURASIA. Tüm müşterilerimizi ve diğer ziyaretçileri standlarımızda ağırlamaktan memnuniyet duyarız.

Endüstriyel reklam sektörünün Türkiye’deki gelişimini nasıl değerlendiriyorsunuz?

Gelişmelerin olumlu olduğunu fakat henüz avrupa standarlarının çok gerisinde olduğumuzu düşünüyorum. Özellikle de üretimde ve ürünlerde herhangi bir standart olmaması, var olan standartların sadece vergilendirme üzerinden olması çok üzücü. Eğer sektörel kuruluşlar bu standartları belirleyip uygulanmasını sağlayamazsa ilerleyen dönemde devletin kurumları bu standartları getirdiğinde bir çok üreticinin sıkıntıya gireceğini fakat şimdiden avrupa standartlarını uygulama vizyonuna sahip olanların da çok büyüyeceğini düşünüyorum. Türkiyedeki üretici ve tüketicilerin dünyadaki rakiplerinin sahip olduğu tüm imkanlara sahip olup daha düşük kalite ve standartlarda üretim yapması, hizmet alması hepimizi rahatsız etmeli diye düşünüyorum. Bu konuda ARED’in birçok çalışması var fakat gösterilen ilgi yetersiz. Sektör tarafından yeterince desteklenmeyen bir sosyal kuruluşun yapabilecekleri ve devlet makamları karşısındaki gücü de düşük oluyor. Günümüzde türk müşterilerin erişemediği herhangi bir makine, ekipman veya tüketim malzemesi yoktur. Ve birçok marka doğrudan Türkiye ofisleri aracılığı ile hizmet veriyor artık. Sektörün geliştirilmesi için kimsenin bir bahanesi olamaz, gerisi çok çalışmak ve vizyon sahibi olmaya kalıyor diye düşünüyorum.

Dijital baskının birçok sektöre hizmet sunabilen bir yapıya büründüğünü görmekteyiz. Bu konuda sizin düşünceleriniz nelerdir?

Bu konuda kısa bir örnek vereceğim ve gerisini okuyucuların hayal gücüne bırakmak istiyorum. Biliyorsunuz geçtiğimiz yıllarda evlerimize yeni bir teknoloji girdi, ekmek pişirme makinaları. Akşam yatmadan önce istediğiniz ekmek çeşidine göre ham maddeleri/malzemeleri bu makinaya koyuyorsunuz ve sabah kalktığınızda önceden ayarlanmış olan makine size taze bir ekmek çıkarıyor. Aynı mantık dijital baskı için de geliyor. Artık dijital baskı evlerimizde sadece fotokopi, yada fotoğraf baskı makineleri olmaktan çıkacak. Yakında akşam yatmadan önce hammaddelerini koyduğumuz ve sabah kalktığımızda üzerimize giyebileceğimiz gündelik elbiselerimizi üreten 3D baskı makinaları girecek herkesin evine. Şuanda çalışır prototip aşamasında olan bu teknoloji yakın zamanda satılabilir ürün olarak son kullanıcılar ile buluşacak.

 Son olarak sektöre vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Tüm müşterilerimize, bize gösterdikleri ilgi ve destek için teşekkür ederiz. Herkese bol kazançlı bir ay dilerim.

Print Friendly, PDF & Email