Seçim Heyecanı SIGN İstanbul İle Başlıyor  

SIGN İstanbul Canon, Efi, Epson, Fujifilm, HP, Konica Minolta, Mimaki, Mutoh, OKI, Ricoh, Roland, Seiko, Sharp, SwissQ, Xerox, Zünd gibi global markaların yanı sıra dijital baskı, tekstil baskı, sign teknolojisi, görsel iletişim, LED ve LED ekranlar alanında birçok firmanın en yeni teknolojileri sergilenecek.

SIGN İstanbul 17. kez kapılarını ziyaretçilere açıyor. Bu büyük buluşmanın organizatörü İFO Fuarcılık Genel Müdürü Zekeriya Aytemur, geçmişten günümüze fuarın performansı, gelişimi, büyümesi ve sektöre katkılarına ilişkin sorularımızı yanıtladı.

SIGN İstanbul 2015 için 17. buluşmaya sayılı günler kaldı. Hazırlık çalışmalarının tüm hızıyla sürdüğünü biliyoruz. Öncelikle biraz geçtiğimiz yıldan başlayarak yapılan çalışmalar hakkında bilgi verir misiniz? Hem ziyaretçi hem de katılımcı anlamında ne tür çalışmalarınız oldu?

Bu sene 10-13 Eylül tarihlerinde Tüyap’ta gerçekleşecek olan SIGN İstanbul 2015 için önceki fuarın bittiği günden beri aralıksız ve yoğun bir tanıtım kampanyası yürütüyoruz. 17 yıldır sürdürülen istikrarlı faaliyetlerimizin ardından oluşturduğumuz veri tabanımızda şu anda 30 binden fazla doğrulanmış ve aktif mail adresi var. Bu adreslere düzenli olarak e-bültenler gönderiyoruz. Sosyal medyada 2 bin 500 civarında doğrudan takipçimiz ve onların paylaşımları ile ulaşabildiğimiz 7 bin 500’ü aşkın kullanıcı var. Yurtdışında işbirliği yaptığımız aynı alanda fuar organize eden şirketlerin ve iştiraki olduğumuz Tarsus Grup’un veri tabanlarını da kullanıyoruz. Yurtdışında yayınlanan hemen hemen her dergi ile çalışmamız var. Ayrıca, özellikle Balkanlar’dan doğrudan ziyaretçi organizasyonları gerçekleştirebiliyoruz. Yıl boyunca; sektör dergilerinden web sitemize, e-bültenlerden sosyal medyaya, TV’de ekonomi ve haber kanallarından, radyolara, yazılı basından, internet reklamlarına ve doğrudan iletişime kadar hiçbir tanıtım kanalını boş bırakmıyoruz. Yürüttüğümüz tüm tanıtım çalışmalarına ilaveten yıllar içerisinde oluşan bilinirliliğimiz, SIGN İstanbul’un Avrasya’nın alanında en büyük ticari organizasyonu olmasında büyük rol oynamıştır.

Uzun yıllardır geleneksel olarak düzenlenen bir fuar olarak sektöre sağladığınız katkı beklentisi her geçen gün artıyor. İlk düzenlendiği yıldan günümüze bakıldığında gösterilen performans daha iyi anlaşılıyor. Hem sektörümüzün gelişimini analiz etmek hem de fuarın sektöre olan katkılarını gözlemlemek için biraz geçmişten günümüze bir değerlendirme yapabilir misiniz?

İFO Fuarcılık “tabelacılık” olarak anılan bir iş kolunun bugün uluslararası ölçekte milyar dolarlık büyüklüğe sahip Endüstriyel Reklam sektörü haline gelmesinde büyük rol oynamıştır. Sektör de SIGN İstanbul’u sektörün büyük fuarı olarak benimsemiş ve SIGN İstanbul alanında Avrasya bölgesinin en büyük ticari organizasyonu unvanına sahip olmuştur. İFO Fuarcılık olarak sektördeki değişim ve gelişmeleri yakından takip ederek, fuarı bu yönde geliştirmeye devam ediyoruz. Süreç içerisinde SIGN İstanbul, dijital baskıdan tekstil baskıya, endüstriyel reklamdan LED’e, display’lerden ürün teşhir standlarına ve bu yıl da 3D Printshow İstanbul özel bölümüyle çok geniş bir teknoloji ve ürün yelpazesinin sergilendiği canlı bir ticaret ortamı haline gelmiştir.

Her yıl farklı etkinlik ve çalışmalarla fuarı zenginleştirdiğinizi görmekteyiz. Bu yıl fuar alanında ne tür sürprizleriniz olacak?

SIGN İstanbul Fuarı ziyaretçiler için her zaman yeniliklerin ve sürprizlerin adresi olmuştur ve bu yıl da öyle olacak. Dijital baskı ve tekstil baskıdaki yeni teknolojilerin yanı sıra geçen sene fuar içerisinde yer alan ve oldukça ilgi gören 3 boyutlu baskı teknolojilerine özel bir alan ayırdık ve Tarsus Group’un global 3D Printshow serisinin bir ayağı da SIGN İstanbul olmuştur. Bu özel bölümde 3 boyutlu baskıya dair tüm teknoloji ve uygulamalar yer alacak. 2013 yılından beri organize ettiğimiz “Atölye Sign İstanbul” bu yıl da 11. Salonda açılacak. Reklam profesyonelleri, Atölye’de canlı uygumalar ile “bilgiyi kazanca çevirmenin” yollarını bulabilecekler.

Geçtiğimiz yıl hem tarih hem de salon değişikliği gerçekleştirildi. Bu değişimin fuara yansıması nasıl oldu?

SIGN İstanbul önceki yıllarda Kasım sonu Aralık başı gibi bir tarih içine sıkışmıştı. Yaptığımız analizler doğrultusunda sektörümüzün ticari anlamda zirve yaptığı iki dönem olduğunu tespit ettik. Bunlardan biri Mart bir diğeri Ekim ayıdır. Bütün sektör bu iki dönemdeki yükselişe göre faaliyetlerini planlıyor. Biz de yeni fuar tarihi tercihimizi sektörün zirve yaptığı Ekim ayı öncesine almaya karar verdik ve geçen sene Eylül ayında gerçekleşen fuarımızı 66 ülkeden 20 bin 916 profesyonel ziyaret ederken, tahmini 68 milyon dolarlık da makine satışı gerçekleşti. Hali hazırda tüm reklam sektörünün %70’i bu fuarı ziyaret ediyor. Amacımız bir yandan bu oranı korurken diğer yandan yurtdışı ve tekstil kökenli ziyaretçilerin sayısını arttırmak.

İstikrar ve başarı noktasında örnek olduğunuzu düşünüyoruz. SIGN İstanbul bu istikrarı ve başarıyı nasıl sağlıyor?

İFO Fuarcılık 25 yıla yakın tecrübesi, profesyonel iş yaklaşımları, işleri farklı uzmanlıklardaki ekiplere dağıtmaya müsait personel yapılanması ve yüksek kalifikasyondaki çalışanları ile profesyonel becerisi yüksek bir ekiple çalışmaktadır. 17 yıldır bu sektöre hakim, aynı zamanda tüm gelişmeleri yakından takip edebilme özelliği ile SIGN İstanbul’u istikrarlı bir şekilde geliştirmiş ve her sene başarı üzerine başarı eklemiştir.

Çıtayı sürekli yükselttiğiniz için beklenti de o derecede artıyor. Ancak genel seçimlerin ardından oluşan belirsizlik durumundaifo-fuar ekonomideki çarkların yavaşladığını gözlemliyoruz. Bu sene belirlediğiniz hedef ve amaçlarınıza ulaşabilecek misiniz?

2009 yılında ülke ekonomisi daralma yaşarken, SIGN İstanbul fuarı son derece canlı geçmişti. Fuarın ardından birçok sektör temsilcisi; “fuarın sektördeki tatsız havayı dağıttığını ve bir canlanma meydana getirdiğini” belirterek İFO ekibine teşekkür etmişlerdi. Başarılı fuarların üzerine düşen görevlerden biri de budur. Her türlü koşul altında sektörün pazarını canlı tutmak ve genişletmek. Bunun örneklerinden birini daha bu Eylül’de yaşayacağız. Ayrıca, büyük ihtimalle Kasım-Aralık aylarında genel seçimin tekrarlanacak olması, sektörde canlanma yaratacak diğer bir neden olacaktır. Seçime dönük yatırım yapacak olan ya da toplu malzeme alımı yapacak olan firmalar için SIGN İstanbul da bir “seçim” ortamı haline gelecektir. Bu sene SIGN İstanbul’un 35 ülkeden 400 firmaya ev sahipliği yapmasını hedefliyoruz. 30 bin m2 brüt alanda 21 bin ziyaretçinin de fuarımızı ziyaret ederek SIGN İstanbul’u Avrasya’nın alanının en büyük ticari organizasyonu unvanına yakışır şekilde uluslararası bir teknoloji şovu ve ticaret platformu olmasını hedefliyoruz.

Güncel hali ile genel katılımcı sayısı, doluluk oranı ve ziyaretçi beklentinizi öğrenebilir miyiz? Katılımcılarınız arasında ulusal veya uluslararası yeni markalar eklendi mi?

Bu yıl SIGN İstanbul yine dev markalara ev sahipliği yapacak. Canon, Efi, Epson, Fujifilm, HP, Konica Minolta, Mimaki, Mutoh, OKI, Ricoh, Roland, Seiko, Sharp, SwissQ, Xerox, Zünd gibi global markaların yanı sıra dijital baskı, tekstil baskı, Sign Teknolojisi, Görsel iletişim, LED ve LED ekranlar alanında bir çokfirmanın en yeni teknolojileri sergilenecek. Ayrıca buna ek olarak 3 boyutlu baskıya dair son teknolojiler de bu sene bir ilk olan 3D Printshow İstanbul özel bölümünde ziyaretçilerle buluşacak.

Tarsus Group’un düzenlediği “3D Printshow Global Serisi” nin İstanbul ayağı sektörü bir araya getirecek. SIGN İstanbul Fuarı içinde özel bir bölümde gerçekleştirilecek etkinlik hakkında bilgi verir misiniz?

ifo-pimmsTarsus Group’un bu yıl Mayıs ayında Londra’da başlayıp sırasıyla California, Paris ve Dubai ile devam edecek olan 3D Printshow Global serisinin İstanbul ayağı SIGN İstanbul’un içerisinde özel bir bölüm olarak yer alacak. Geçen yılki fuarımızda ziyaretçilerden yoğun ilgi gören 3D baskı teknolojileri başta endüstriyel tasarım ve mimari olmak üzere moda, gastronomi, medikal, havacılık, otomotiv olmak üzere hemen hemen her sektörden profesyonelin ilgisini çekecek.

Uluslararası bir kuruluş olan Tarsus Group bünyesinde olmak size ne tür avantajlar sağlıyor?

Tarsus, global baskı sektörü için lider etkinliklerin organizasyonunda geniş bir deneyim ve uzmanlığa sahip. Etiket baskı sektöründeki uluslararası alanda lider bir etkinlik olan Labelexpo fuar serisi ve Labels & Labeling yayınları, Dubai’de gerçekleşen Gulf Print & Pack 3D Printshow Global serisi, endüstriyel baskı alanındaki Meksika’da ve Mayıs ayında Türkiye’de gerçekleşen IPS İstanbul serisi ve Avrasya’nın alanında en büyük ticari organizasyonu olan SIGN İstanbul ile global baskı sektörünün tüm bileşenlerini bünyesinde barındırıyor. Tarsus Group’un global alandaki bu tecrübeleri bizim de gelişmeleri en yakından ve ilk ağızdan takip etmemize olanak sağlarken, yurtdışı çalışmalarımızı da güçlendirmemizde büyük katkı sağlıyor.

Son olarak endüstriyel reklam sektörüne vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Ekonominin daraldığı dönemlerde de, hızla büyüdüğü dönemlerde de, “farklılık” oluşturanlar kazanmaya devam eder. Sektör profesyonelleri, farklılık oluşturmak için kullanabilecekleri yeni teknolojileri ve yenilikçi uygulamalara olanak veren tüm uygulama malzemelerini bir arada SIGN İstanbul Fuarı’nda bulabilecekler. Tüm sektör profesyonellerini bu alandaki en son gelişme ve teknolojileri takip etmek üzere 10-13 Eylül tarihlerinde Tüyap’ta düzenlenecek olan fuarımıza bekliyoruz.

Print Friendly, PDF & Email