Serdar Saatçıoğlu: “2019 yılında da istikrarlı büyümeyi sürdüreceğiz”

Serdar Saatçıoğlu: “Biz istikrardan yanayız. Bunca yıl duruşumuzu devamlılık ve disiplin üzerine inşaa ettik. Gelecekte de aynı kriterler ile adımızı devam ettireceğiz. Müşteri bizim için önceliktir. Çalışmalarımızda müşterilerin iş hayatını kolaylaştıracak uygulamaları devrede tutacağız”

Endüstriyel reklam sektörü açısından 2018 yılı genel anlamda nasıl geçti? Hem piyasalar hemde firmanız için bir değerlendirmenizi alabilir miyiz?

Serdar Saatçıoğlu: Zor bir yılı geride bıraktık. Süreç içinde alım gücündeki daralma kullanıcılara geri adım attırdı. Yatırımcılara daha çok düşük kaliteli makinelere yöneldi. Bunun rasyonel olmadığı yatırımcılarda biliyor ancak daha kısa vadeli plan ve çözüm için bu yol tercih ediliyor.

Her ne kadar piyasada bir daralma olsa da iş dünyası süreklilik arz ediyor. Firma olarak hangi özellikleriniz ve avantajlarınızı ön plana çıkardınız?

Serdar Saatçıoğlu: Biz istikrardan yanayız. Bunca yıl duruşumuzu devamlılık ve disiplin üzerine inşaa ettik. Gelecekte de aynı kriterler ile adımızı devam ettireceğiz. Müşteri bizim için önceliktir. İş ilişkimizde müşterinin hayatını kolaylaştıracak uygulamaları devrede tutacağız.

2019 yılına yönelik nasıl bir pazarlama stratejiniz olacak? Pazardaki payınızı artırmaya yönelik ne tür çalışmalar içinde olacaksınız?

Serdar Saatçıoğlu: Yine bire bir ilişkiler içinde olacağız. Kişiye özel sunum ve yerinde inceleme, yerine göre kişisel, bazende gruplar halinde fabrika ziyaretleri olacak. Tamamı firmamızca desteklenecek. Teknoloji çok hızlı bir şekilde değişiyor, müşterilere bu değişimi yerinde göstermek amacındayız.

Yurt içinde ve yurt dışında hem katılım hem de ziyaret noktasında birçok etkinlik içindesiniz. 2019 yılında hangi fuarlarda yer almayı düşünüyorsunuz? Bu noktada yurt içi ve yurt dışı fuarların performansına yönelik düşüncelerinizi öğrenebilir miyiz?

Serdar Saatçıoğlu: Kişisel olarak bugünkü fuarların artık eskisi kadar satışa katkı sağladığını düşünmüyorum. Fespa Avrupa’da fuarda ziyaret amacıyla bulunacağız. Yurtiçindeki fuara olmayacağız. Buradaki bütçeyle, “Kırmızı Halı Günleri” olarak adlandırdığımız etkinliklerle müşterilerimizi fabrika ziyaretlerine götüreceğiz. Bu ziyaretler hem müşterilerimiz hem de bizler için daha verimli olmaktadır.

Dijital baskının farklı sektörlerde yaygınlaşması firmanıza bir avantaj sağladı mı? Sizin firma olarak farklı sektörlere ulaşma imkanınız oldu mu?

Serdar Saatçıoğlu: Dijital Pazar için şu an ambalaj, ahşap panel, cam, trafik sign ve söve imalatı yeni alanlarımızdır.

Yurt içi piyasadaki satış grafiğinizi artırmaya yönelik olarak bayilik ağınızı genişletme noktasında çalışmalarınız olacak mı?

Serdar Saatçıoğlu: Hayır, sektörün bu anlamda çok büyük olduğunu düşünmüyorum. Genelde Çin makineleri ve boyası hariç, Challenger ve boyaları için belirli bayilerimiz var.

2019 yılında ağırlıklı yoğunlaşmayı düşündüğünüz ürün grupları olacak mı?

Serdar Saatçıoğlu: Planlama aşamasındayız. Çok büyük sıçrama yapmamız oldukça zor. Bunun için öncelikli tercihimiz istikrarlı büyüme olacaktır.

Kullanıcıların yatırım noktasındaki tercihlerine yönelik vermek istediğiniz bir mesajınız var mı? Doğru makine ve malzeme seçiminde hangi kritere dikkat etmek gerekir?

Kullanıcıların nerdeyse tamamı en iyi markayı biliyor ama iş bütçeye gelince geri adım atmak zorunda kalıyorlar. Arz çok, talep ise tam tersi durumda. Denge, ekonomik koşulların düzelmesiyle olacaktır. Bunun içinde biraz zamana ihtiyaç var.

Endüstriyel sektörünün daha iyi noktalar gelmesi için sektöre vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Serdar Saatçıoğlu: Pazarda bir silkelenme gerekiyor. İran ile Türkiye pazarı benzeşti. İnsanlar kalitede ödün verir hale döndü. Ucuz iş, ucuz zaman ve kötüsü ucuz karakterler. Değerler düşüyor. Bir yere kadar taban yapınca eğri tekrar toparlanacaktır. Bu toparlanmayla birlikte sektörü bozan, kalitesiz hizmetle ilerleyen firmalarda ortadan kaybolacaktır. Böylece tekrar yükselişe geçeceğiz, ama şimdi değil.

Print Friendly, PDF & Email