Serdar Saatçıoğlu: “Ticaret artık daha değerli olacak”

“Türkiye oldukça genç nüfusa sahip bir ülkedir. İhracata yönelik ürün ortaya koyabilmek için eğitimli elemanlara ihtiyaç var. Türkiye’nin genç nüfusunu doğru yönlendirip meslek liseleriyle üretime yönlendirmesi gerekiyor”

Dijital Teknik Dergisi’nin sorularını yanıtlayan Serdar Saatçıoğlu, yaşanan pandemi süreci sonrasında mutlaka kalıcı ve geçici birçok değişim yaşanacağını söyledi.

Tüm dünyayı etkisi altında alan salgın süreci ve sonrasında yeni bir dünya düzeni ile karşı karşıya olacağız. Her sektör için farklı etkilerin olduğu bu yeni dünya düzeninde endüstriyel reklam sektörünün nasıl bir pozisyon alacağını düşünüyorsunuz? Sektörümüze yansımaları nasıl olacak?

Serdar Saatçıoğlu: Çin’de başlayan ve tüm dünyayı etkisi altına alan COVID19 salgınının bu noktalara geleceğini kimse beklemiyordu. Sonuçlarını da hep birlikte yaşayarak görmekteyiz. Önümüzde bazı gerçekler var. Bundan sonraki süreçte bazı tedbirler kalıcı bazı tedbirler geçici olarak hayatımızın bir parçası olacak. Her alanda olduğu gibi sektörümüzde de etkilerini hep birlikte göreceğiz. Endüstriyel reklam ve dijital baskı sektörü olarak kriterler ve temel disiplin kurallarında değişiklik yaparak başlamalıyız. Daha az talep olacağı için ticaret daha değerli olacak. Çok uzun vadeli ürün satışlarının disiplin altına alınarak kabul edilebilir düzeylere çekilmesi gerekecek. Bizler Saatçıoğlu olarak uzun vadeli satış tarafında hiçbir zaman olmadık. Sabit giderleri azaltıp, mevcut ekibimizi koruyup tasarruflu bir dönem geçireceğiz.

Firma olarak bu yeni düzende nasıl bir pozisyon almayı planlıyorsunuz? Satış öncesi, satış ve satış sonrası aksiyonlarla ilgili belirlediğiniz bir planlama var mı?

Serdar Saatçıoğlu: Süreç içinde müşterilerimizle temasımızı hiç koparmadık. Mayıs ayı ortalarından itibaren de ofisteki çalışmalarımıza başladık. Aksiyon planlamamızda öncelikli olarak Anadolu’daki müşterilerimizi ziyaret ederek durumlarını analiz etmek istiyoruz. Müşterilerimizi kendi yerlerinde gözlemlemek daha faydalı olacaktır. Bizlerde kendi satış ve aksiyon planlarımızı ve sunacağımız çözümlerimizi aktaracağız. Güvenin daha fazla ön planda olacağı bir dönem içine giriyoruz.

Normalleşmeyle ilgili planlamalar yapıldı. Bu doğrultuda sırayla birçok sektör aktif hale gelmeye başladı. Bu anlamda her hizmete giren sektörün reklam noktasında ihtiyaçları olacak. Temsil ettiğiniz ürünlerin stokları ne durumda? Gelecek ihtiyacı karşılayacak durumda mısınız?

Serdar Saatçıoğlu: Saatçıoğlu olarak her zaman hem makine hem de mürekkep noktasında ciddi stoklu çalışmaktayız. Bu noktada müşterilerimize bu güveni verdiğimize inanıyorum.

Piyasaların hareketlenmesi noktasında size göre sektörümüzü hareketlendirecek sektörler hangileri olacak?

Serdar Saatçıoğlu: Hem yaz dönemi olması sebebiyle, hem de turizm sektörünün hareketlenmesiyle birlikte outdoor mecralarda ciddi bir hareketlilik bekliyoruz. Burada uzun süreli ciddi bir boşluk oluştu. Yine tekstil ihracatındaki artışın da hem ülkemize hem de sektörümüze olumlu katkı sağlayacağını düşünüyorum.

Her durum kendi içinde bir fırsat sunar. Uzmanlar, Türkiye’nin hem bulunduğu konum hem de genç nüfusu ile yeni dünya düzeninde avantajlı bir konuma sahip olduğu ifade ediyorlar. Sizin ülkemizle ilgili düşünceleriniz nelerdir?

Serdar Saatçıoğlu: Türkiye oldukça genç nüfusa sahip bir ülkedir. Ancak bu genç nüfustan istifade etme noktasında istediklerimizi henüz yapamadık. İhracata yönelik ürün ortaya koyabilmek için eğitimli elemanlara ihtiyaç var. Birçok batı ülkesinin başarısının arkasında eğitimli çalışan gücü vardır. Bu gücü oluşturabilmek için en önemli kaynağımız meslek liseleridir. Türkiye’nin genç nüfusunu doğru yönlendirip meslek liseleriyle üretime yönlendirmesi gerekiyor. Bu pandemi bize unuttuğumuz birçok konuyu daha cazip hale getirecek. Örneğin gıda üretimi ve ihracatı Türkiye için ciddi bir getiri potansiyeline sahip.

Endüstriyel reklam sektörüne vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Serdar Saatçıoğlu: Öğrenmenin yaşı yoktur. Her olay bize birşeyler öğretiyor. İçinde bulunduğumuz durumda geleceği daha iyi okuyabilmek için bir fırsattır. Buradan çıkarılacak dersler gelecekte mutlaka faydalı olacaktır. İhracatı hem ülkemiz, hem sektörümüz hem de firmamız için bir çıkış kapısı olarak görmekteyim. Saatçıoğlu olarak bizler uzun bir süredir bu konuda çalışma yürütmekteyiz. Gereken şartların oluşmasıyla birlikte Saatçıoğlu olarak ihracata yönelik üretimlerimiz olacak. Hatta bu ürünümüzün kimya alanında olacağını da ifade edebilirim.

Print Friendly, PDF & Email